متا جزئیات جدیدی را در مورد مراکز داده برای پروژه های هوش مصنوعی اعلام می کند

یکی از کارمندان در ویدئویی که تغییرات را توضیح می دهد، گفت: طراحی جدید 31 درصد ارزان تر خواهد بود و می تواند دو برابر سریعتر از مراکز داده فعلی شرکت ساخته شود.

© تامسون رویترز 2023


Google I/O 2023 شاهد بود که غول جستجو به طور مکرر به ما گفت که به هوش مصنوعی اهمیت می دهد، در کنار عرضه اولین تلفن تاشو و تبلت با برند پیکسل. امسال، این شرکت قصد دارد اپلیکیشن ها، خدمات و سیستم عامل اندروید خود را با فناوری هوش مصنوعی سوپرشارژ کند. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

رویترز قبلاً گزارش داده بود که این شرکت قصد ندارد اولین تراشه هوش مصنوعی داخلی خود را به طور گسترده به کار ببرد و در حال کار بر روی یک جانشین است. پست های وبلاگ اولین تراشه MTIA را به عنوان یک فرصت یادگیری به تصویر می کشند.

به گفته متا، تراشه MTIA تنها 25 وات برق – کسری از آنچه تراشه های پیشرو بازار از تامین کنندگانی مانند Nvidia مصرف می کنند – استفاده می کند و از معماری تراشه منبع باز به نام RISC-V استفاده می کند.

این برنامه نوشت: “از این برنامه اولیه، ما درس های ارزشمندی را آموختیم که در نقشه راه خود گنجانده ایم.”

اولین تراشه MTIA به طور انحصاری بر روی یک فرآیند هوش مصنوعی به نام استنتاج متمرکز بود، که در آن الگوریتم های آموزش داده شده بر روی حجم عظیمی از داده ها قضاوت می کنند که مثلاً یک ویدیو رقص یا میم گربه را به عنوان پست بعدی در فید کاربر، پست ها نشان دهند. گفت.

متا علاوه بر جزئیات کار تراشه‌های خود، به‌روزرسانی‌هایی را درباره برنامه‌هایی برای طراحی مجدد مراکز داده‌اش پیرامون شبکه‌های مدرن‌تر و سیستم‌های خنک‌کننده مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه کرد و گفت که امسال اولین تاسیسات خود را از این دست آغاز خواهد کرد.

متا در سال گذشته درگیر یک پروژه عظیم برای ارتقای زیرساخت هوش مصنوعی خود شده است، زیرا مدیران متوجه شدند که سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز برای پشتیبانی از تقاضای تیم های محصول سازنده ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، به عنوان بخشی از آن، این شرکت برنامه‌های عرضه در مقیاس بزرگ یک تراشه استنتاج داخلی را کنار گذاشت و کار بر روی یک تراشه جاه‌طلبانه‌تر با قابلیت انجام آموزش و استنتاج را آغاز کرد.

متا پلتفرم روز پنجشنبه جزئیات جدیدی را در مورد پروژه هایی که دنبال می کند به اشتراک گذاشت تا مراکز داده خود را برای پشتیبانی از کارهای هوش مصنوعی مناسب تر کند، از جمله یک تراشه سفارشی “خانواده” که گفته است در حال توسعه داخلی است.

متا در پست‌های وبلاگ خود اذعان کرد که اولین تراشه MTIA با مدل‌های هوش مصنوعی با پیچیدگی بالا مواجه شده است، اگرچه می‌گوید این تراشه مدل‌های با پیچیدگی پایین و متوسط ​​را کارآمدتر از تراشه‌های رقیب مدیریت می‌کند.

یکی از سخنگویان متا از اظهار نظر در مورد جدول زمانی استقرار یا توضیح بیشتر در مورد برنامه های شرکت برای توسعه تراشه هایی که می توانند مدل ها را نیز آموزش دهند، خودداری کرد.

مالک فیس‌بوک و اینستاگرام در یک سری پست‌های وبلاگی گفت که یک تراشه نسل اول را در سال 2020 به عنوان بخشی از برنامه آموزش متا و شتاب‌دهنده استنتاج (MTIA) طراحی کرده است که با هدف بهبود کارایی برای مدل‌های توصیه‌ای انجام می‌شود. تبلیغات و سایر مطالب در فیدهای خبری.