CMA در اواخر سال 2021 غول رسانه های اجتماعی فیس بوک را که گروه مادر آن اکنون به نام Meta شناخته می شود، به دلیل عدم ارائه جزئیات تصاحب عمدی بیش از 50 میلیون یورو (تقریباً 405 کرور) جریمه کرد.
مک اینتاش گفت که این فروش باعث ارتقای نوآوری در تبلیغات دیجیتال می شود و همچنین تضمین می کند که کاربران رسانه های اجتماعی بریتانیا همچنان از دسترسی به Giphy بهره مند شوند.
ما به ارزیابی فرصتها – از جمله از طریق کسب – ادامه خواهیم داد تا نوآوری و انتخاب را برای افراد بیشتری در بریتانیا و سراسر جهان ارائه کنیم.
این شرکت در حکم نهایی گفت: “CMA به این نتیجه رسیده است که تنها راه برای جلوگیری از تاثیر قابل توجه معامله بر رقابت، فروخته شدن کامل Giphy به یک خریدار تایید شده است.”
یک تنظیمکننده رقابت در بریتانیا روز سهشنبه پس از اعتراض ناموفق، دستور خود را برای فروش استارتآپ گرافیک متحرک Giphy، مالک فیسبوک، مجدداً صادر کرد.
Giphy یک پلت فرم و موتور جستجو برای “استیکرها” و سایر محصولات با استفاده از فرمت تبادل گرافیکی یا GIF است.
پس از اینکه غول فناوری ایالات متحده درخواست تجدید نظر در مورد خرید را از دست داد، رگولاتور دوباره دستور فروش را صادر کرد.
تنها راهی که می توان به این موضوع پرداخت، فروش Giphy است.
Giphy مستقر در نیویورک، که در سال 2013 تأسیس شد، یکی از برترین پلتفرمهای اشتراکگذاری GIF در جهان است که روزانه بیش از 700 میلیون کاربر دارد.