متا سفارش CMA را برای فروش Giphy پس از از دست دادن درخواست تجدید نظر در نبرد ضد تراست انگلستان پذیرفت

CMA در اواخر سال 2021 غول رسانه های اجتماعی فیس بوک را که گروه مادر آن اکنون به نام Meta شناخته می شود، به دلیل عدم ارائه جزئیات تصاحب عمدی بیش از 50 میلیون یورو (تقریباً 405 کرور) جریمه کرد.

مک اینتاش گفت که این فروش باعث ارتقای نوآوری در تبلیغات دیجیتال می شود و همچنین تضمین می کند که کاربران رسانه های اجتماعی بریتانیا همچنان از دسترسی به Giphy بهره مند شوند.

ما به ارزیابی فرصت‌ها – از جمله از طریق کسب – ادامه خواهیم داد تا نوآوری و انتخاب را برای افراد بیشتری در بریتانیا و سراسر جهان ارائه کنیم.

این شرکت در حکم نهایی گفت: “CMA به این نتیجه رسیده است که تنها راه برای جلوگیری از تاثیر قابل توجه معامله بر رقابت، فروخته شدن کامل Giphy به یک خریدار تایید شده است.”

یک تنظیم‌کننده رقابت در بریتانیا روز سه‌شنبه پس از اعتراض ناموفق، دستور خود را برای فروش استارت‌آپ گرافیک متحرک Giphy، مالک فیس‌بوک، مجدداً صادر کرد.

Giphy یک پلت فرم و موتور جستجو برای “استیکرها” و سایر محصولات با استفاده از فرمت تبادل گرافیکی یا GIF است.

پس از اینکه غول فناوری ایالات متحده درخواست تجدید نظر در مورد خرید را از دست داد، رگولاتور دوباره دستور فروش را صادر کرد.

تنها راهی که می توان به این موضوع پرداخت، فروش Giphy است.

Giphy مستقر در نیویورک، که در سال 2013 تأسیس شد، یکی از برترین پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری GIF در جهان است که روزانه بیش از 700 میلیون کاربر دارد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در پاسخ، متا ابراز ناامیدی کرد اما گفت که “حکم امروز را به عنوان حرف نهایی در مورد این موضوع می پذیرد”.

استوارت مک اینتاش، رئیس گروه تحقیق CMA، در بیانیه افزود: «این معامله به طور قابل توجهی رقابت را در دو بازار کاهش می دهد.

“این قبلا منجر به حذف یک رقیب بالقوه در بازار تبلیغات نمایشی بریتانیا شده است، در حالی که همچنین به Meta این توانایی را می دهد تا قدرت بازار قابل توجه خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهد.

سازمان رقابت و بازار (CMA) در بیانیه‌ای اعلام کرد که Giphy باید به طور کامل فروخته شود، زیرا قبلاً در سال گذشته حکم داده بود که این خرید به رقابت و تبلیغات ضربه می‌زند.

این ناظر استدلال کرد که این قرارداد انتخاب کاربران رسانه های اجتماعی در بریتانیا را محدود می کند و نوآوری در تبلیغات نمایشی بریتانیا را کاهش می دهد.

متا این خرید را به مبلغ 400 میلیون دلار (تقریباً 3289 کرور) در می 2020 اعلام کرده بود.

سخنگوی متا گفت: “ما از تیم Giphy در این زمان نامشخص برای تجارت آنها سپاسگزاریم و برای آنها آرزوی موفقیت داریم.”