مجموع جریمه‌های MakeMyTrip، Goibibo، Oyo Face CCI. 392 کرور برای شیوه های تجاری ناعادلانه

همچنین، CCI از آن خواسته است تا توافق نامه ها را اصلاح کند تا برخی از شرایط انحصاری را حذف کند.

MakeMyTrip (MMT) هلدینگ گروه Ibibo را در سال 2017 خریداری کرد. MMT به فعالیت کسب و کار هتل ها و بسته های خود از طریق MMT India با نام تجاری MakeMyTrip و Ibibo India با نام تجاری Goibibo ادامه می دهد.

MMT-Go با تدوین شرایط و ضوابط فهرست پلتفرم‌ها به شیوه‌ای عینی، هدایت می‌شود تا دسترسی به پلتفرم خود را به صورت منصفانه، شفاف و بدون تبعیض برای هتل‌ها/هتل‌های زنجیره‌ای فراهم کند.

کمیسیون رقابت هند (CCI) روز چهارشنبه جریمه‌هایی بیش از یک روپیه را تعیین کرد. 392 کرور در شرکت‌های مسافرتی آنلاین MakeMyTrip، Goibibo و ارائه‌دهنده خدمات مهمان‌نوازی Oyo برای اقدامات تجاری ناعادلانه.

روپیه جریمه 223.48 کرور به Make My Trip-Goibibo (MMT-Go) و روپیه پرداخت شده است. 168.88 کرور در Oyo، طبق یک سفارش 131 صفحه ای.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

علاوه بر اعمال جریمه‌ها، کمیسیون رقابت هند (CCI) به MMT-Go دستور داده است تا توافق‌نامه‌های خود را با هتل‌ها/هتل‌های زنجیره‌ای به‌طور مناسب اصلاح کند تا تعهدات برابری قیمت و در دسترس بودن اتاق را که توسط آن بر شرکای هتل/هتل‌های زنجیره‌ای خود تحمیل شده است، حذف یا رها کند. با احترام به سایر OTA (آژانس های مسافرتی آنلاین)».

رگولاتور دستور بررسی دقیق این موضوع را در اکتبر 2019 صادر کرد.

از جمله، ادعا شد که MMT-Go برابری قیمت را در قراردادهای خود با شرکای هتل اعمال کرده است. بر اساس چنین پیمان‌هایی، شرکای هتل مجاز نیستند اتاق‌های خود را در هیچ پلتفرم دیگری یا در پورتال آنلاین خود به قیمتی کمتر از قیمتی که در پلتفرم‌های این دو نهاد ارائه می‌شود، بفروشند.

همچنین ادعا شد که MMT روی پلتفرم خود به Oyo رفتار ترجیحی داده است که منجر به محرومیت از دسترسی به بازار برای سایر بازیگران شده است.