محاکمه توییتر-الون ماسک متوقف شد، قاضی به ماسک مهلت 28 اکتبر برای تکمیل قرارداد داد

سهام توییتر که در پایان روز با افت 3.7 درصدی به 49.39 دلار (تقریباً 4100 روپیه) رسید، پس از ساعت کاری 1 درصد افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران پس از روزها سردرگمی مطمئن به نظر می رسیدند. این هفته، ماسک گفت که توییتر را با قیمت 54.20 دلار (تقریباً 4500 روپیه) برای هر سهمی که در آوریل توافق کرده بود، خریداری خواهد کرد، به شرطی که معامله بتواند تامین مالی بدهی را تضمین کند.

توییتر گفته بود که ماسک باید هفته آینده تعطیل شود و گفت که یک نماینده شرکتی برای یک بانک وام دهنده روز پنجشنبه شهادت داد که ماسک هنوز اخطار استقراض را برای آنها ارسال نکرده است و اعلام نکرده است که قصد دارد تعطیل شود.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

یک قاضی دلاور روز پنجشنبه دستور داد تا شکایت شرکت توییتر علیه ایلان ماسک در آستانه محاکمه متوقف شود و به میلیاردر فرصت داد تا 44 میلیارد دلار (تقریباً 3,60,300 کرور) تصاحب پلتفرم رسانه اجتماعی را تامین کند. این حکم به دنبال روزها عدم اطمینان در مورد نیات ماسک بود و این تهدید را که این کارآفرین نامنظم باید این هفته تحت سوگند در مورد ادعاهایش مبنی بر اینکه توییتر به طور متقلبانه او را گمراه کرده است، شهادت دهد، حذف کرد.

رندی فردریک، مدیر بازرگانی و مشتقات مرکز شواب، گفت: «هنوز بر اساس اینکه ایلان بتواند منابع مالی واقعی برای انجام معامله را پیدا کند یا نه، ابهامی وجود دارد.

ماسک در دادگاهی در روز پنجشنبه گفت بانک‌ها برای تامین مالی این معامله همکاری می‌کنند اما او به زمان بیشتری نیاز داشت. او استدلال کرد که تأخیر مختصر نسبت به ماه‌هایی که برای محاکمه و تجدیدنظر به طول می‌انجامد ارجحیت دارد.

ماسک، مدیر اجرایی خودروساز برقی تسلا، قرار بود در 17 اکتبر محاکمه شود و روز پنجشنبه با توافق دوجانبه به تعویق افتاد.

رابرت گیلیلند، مدیر عامل Concenture Wealth Management، گفت: “تامین مالی در نهایت به هر طریقی انجام می شود. در این مرحله فقط یک نقطه مذاکره برای شرایط است.”

توییتر در بیانیه‌ای گفت: «ما مشتاقانه منتظر هستیم تا معامله را با قیمت 54.20 دلار (تقریباً 4500 روپیه) تا 28 اکتبر ببندیم. در یک پرونده قضایی قبلی، این شرکت از قاضی خواست تا این پیشنهاد را رد کند و طرح ماسک را “دعوت به شرارت و تاخیر بیشتر” خواند.

این یک تغییر برای ماسک بود که ماه ها در دعوای قضایی با توییتر تلاش کرد تا از این معامله خارج شود. او مدعی شد که توییتر تعداد کاربران واقعی را در پلتفرم خود، از جمله ادعاهای دیگر، نادرست معرفی کرده است.

در حکم قاضی آمده است که اگر ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، تا مهلت 28 اکتبر ساعت 5 بعدازظهر EDT به پایان نرسد، دادگاهی را برای نوامبر تعیین خواهد کرد.

بانک‌های بزرگی که متعهد به تامین مالی 12.5 میلیارد دلاری (تقریباً 102300 کرور) یا حدود 28 درصد از معامله هستند، ممکن است با زیان‌های هنگفتی روبرو شوند زیرا سرعت افزایش نرخ بهره نوسانات بازار را تشدید کرده و اشتها برای تامین مالی اهرمی را کاهش داده است.

ماسک با فروش سهام تسلا در سال جاری 15.4 میلیارد دلار (تقریبا 126800 کرور روپیه) جمع آوری کرده است و برای بخشی از تامین مالی به سرمایه گذاران بزرگ متکی است، که منجر به گمانه زنی ها در مورد اینکه آیا او سهام این خودروساز برقی بیشتری را به فروش خواهد رساند یا خیر. تامین مالی معامله