محبوبیت ChatGPT قانونگذاران ایالات متحده را در مورد تأثیر آن بر امنیت ملی نگران می کند

© تامسون رویترز 2023


اندرو برت، شریک مدیریتی BNH.AI، یک شرکت حقوقی متمرکز بر مسئولیت هوش مصنوعی، به نگرانی‌های امنیت ملی اشاره کرد و افزود که با قانون‌گذارانی که در حال مطالعه در مورد تنظیم کردن ChatGPT و سیستم‌های هوش مصنوعی مشابه مانند Bard هستند صحبت کرده است. گفت که نمی تواند نام آنها را فاش کند.

به گفته دستیاران قانونگذاران دموکرات، در ژانویه، سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI به کاپیتول هیل رفت و در آنجا با قانونگذاران فن‌آور مانند سناتورهای مارک وارنر، ران وایدن و ریچارد بلومنتال و نماینده جیک اوچینکلاس دیدار کرد.

یکی از دستیاران کنگره، بحث ها را به عنوان تمرکز بر سرعت تغییرات در هوش مصنوعی و نحوه استفاده از آن توصیف کرد.

لیو قطعنامه ای را ارائه کرد که توسط ChatGPT نوشته شده بود که می گوید کنگره باید بر روی هوش مصنوعی تمرکز کند تا اطمینان حاصل شود که توسعه و استقرار هوش مصنوعی به روشی ایمن، اخلاقی و با احترام به حقوق و حریم خصوصی همه آمریکایی ها انجام می شود و مزایای آن هوش مصنوعی به طور گسترده توزیع شده است و خطرات آن به حداقل می رسد.”

OpenAI در بیانیه‌ای گفت: «ما نمی‌خواهیم ChatGPT برای اهداف گمراه‌کننده در مدارس یا هر جای دیگری استفاده شود، بنابراین در حال توسعه اقدامات کاهشی برای کمک به هر کسی برای شناسایی متن تولید شده توسط آن سیستم هستیم».

من انتظار دارم بازیگران بدخواه، بازیگران غیردولتی و بازیگران دولتی که دارای منافع متخاصم با ایالات متحده هستند از این سیستم ها برای تولید اطلاعاتی استفاده کنند که ممکن است اشتباه یا مضر باشد.”

تخمین زده می‌شود که ChatGPT تنها دو ماه پس از راه‌اندازی به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است و آن را به سریع‌ترین برنامه مصرف‌کننده در تاریخ تبدیل می‌کند و هدف رو به رشدی برای مقررات است.

کیت چو، دستیار وایدن، گفت: «در حالی که سناتور وایدن معتقد است هوش مصنوعی پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای سرعت بخشیدن به نوآوری و تحقیق دارد، او تمرکز لیزری بر این دارد که سیستم‌های خودکار تبعیض را در این فرآیند خودکار نکنند.»

بر اساس گزارش رسانه ها، ChatGPT به دلیل نگرانی در مورد سرقت ادبی، قبلاً در مدارس نیویورک و سیاتل ممنوع شده است. یکی از دستیاران کنگره گفت که نگرانی هایی که آنها از رای دهندگان می شنیدند عمدتاً از مربیانی بود که بر تقلب تمرکز داشتند.

او گفت: «کلیه ارزش پیشنهادی این نوع از سیستم‌های هوش مصنوعی این است که می‌توانند محتوا را با مقیاس‌ها و سرعت‌هایی تولید کنند که انسان‌ها به سادگی قادر به تولید آن نیستند».

میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI در مصاحبه با تایم گفت که این شرکت از نظرات تنظیم‌کننده‌ها و دولت‌ها استقبال می‌کند. او گفت: «هنوز زود نیست (برای اینکه تنظیم‌کننده‌ها وارد این موضوع شوند).

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این توسط OpenAI، یک شرکت خصوصی تحت حمایت مایکروسافت ایجاد شد و به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفت. فراگیر بودن آن باعث ترس از هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT برای انتشار اطلاعات نادرست شده است، در حالی که معلمان نگران هستند که دانش آموزان از آن برای تقلب استفاده کنند.

خود ChatGPT وقتی از خود پرسیده شد که چگونه باید تنظیم شود، نارضایتی کرد و گفت: “من به عنوان یک مدل زبان هوش مصنوعی خنثی، موضعی در مورد قوانین خاصی که ممکن است برای تنظیم سیستم های هوش مصنوعی مانند من وضع شود یا نباشد، ندارم.” اما سپس به فهرستی از زمینه‌های بالقوه تمرکز برای تنظیم‌کننده‌ها، مانند حریم خصوصی داده‌ها، تعصب و انصاف، و شفافیت در نحوه نگارش پاسخ‌ها پرداخت.

یکی از دستیاران ویدن گفت که قانونگذار آلتمن را تحت فشار قرار داده است که باید مطمئن شود هوش مصنوعی دارای تعصباتی نیست که منجر به تبعیض در دنیای واقعی شود، مانند مسکن یا شغل.

تد لیو، نماینده دموکرات در کمیته علمی مجلس نمایندگان، در یک مقاله نظری اخیر در نیویورک تایمز گفت که از هوش مصنوعی و “روش های باورنکردنی که به پیشرفت جامعه ادامه می دهد” هیجان زده است، اما همچنین “از این موضوع عصبانی شده است.” هوش مصنوعی، به‌ویژه هوش مصنوعی که کنترل نشده و تنظیم نشده باقی می‌ماند.”

ChatGPT، یک برنامه هوش مصنوعی که به سرعت در حال رشد است، به دلیل توانایی خود در نوشتن سریع پاسخ به طیف گسترده ای از سؤالات مورد تحسین قرار گرفته است و توجه قانونگذاران ایالات متحده را با سؤالاتی در مورد تأثیر آن بر امنیت ملی و آموزش به خود جلب کرده است.