مخالفت سازندگان شارژر EV با طرح تگزاس برای اجباری کردن سیستم شارژ تسلا

آنها گفتند: “برای استانداردسازی، آزمایش و تایید صحیح ایمنی و قابلیت همکاری اتصالات تسلا در سراسر صنعت زمان نیاز است.”

بر اساس سندی که رویترز مشاهده کرده و منبع آگاه از این موضوع، گروهی از سازندگان و اپراتورهای شارژرهای برقی از طرح تگزاس برای اجبار به گنجاندن فناوری تسلا در ایستگاه‌های شارژ عقب‌نشینی می‌کنند و می‌گویند که این «قبل از موعد» است.

اما نگرانی‌ها در مورد اینکه این دو استاندارد شارژ چقدر راحت با یکدیگر صحبت می‌کنند و اینکه آیا وجود هر دو استاندارد در بازار هزینه‌ها را برای فروشندگان و مشتریان افزایش می‌دهد، باقی می‌ماند.

واشنگتن از این روش پیروی کرد و سازمان استاندارد SAE International گفته است که قصد دارد پیکربندی استاندارد صنعتی کانکتور شارژ تسلا را در مدت شش ماه یا کمتر ایجاد کند و به امید ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا برای تبدیل NACS به فناوری شارژ ملی، شتاب بیشتری دهد.

طبق گفته وزارت انرژی ایالات متحده، سوپرشارژرهای تسلا حدود 60 درصد از کل شارژرهای سریع در ایالات متحده را تشکیل می دهند و این معاملات به کاربران غیر تسلا اجازه می دهد تا از شبکه شارژ بزرگ این شرکت استفاده کنند.

رویترز هفته گذشته گزارش داد که تگزاس از شرکت‌های شارژ می‌خواهد هم استاندارد شارژ آمریکای شمالی تسلا (NACS) و هم فناوری استاندارد شارژ ترکیبی (CCS) رقیب شناخته‌شده ملی را برای واجد شرایط بودن برای برنامه ایالتی برای برق‌رسانی بزرگراه‌ها با استفاده از دلار فدرال در نظر بگیرند.

این شرکت‌ها همچنین بر نیاز به یک زنجیره تامین قوی از کابل‌ها و کانکتورهای NACS که مطابق با الزامات باشد، تاکید کردند.

این منبع آگاه به رویترز گفت که برخی از این سازمان ها قصد دارند به زودی با دولت فدرال در ارتباط باشند.

اما پنج شرکت شارژ وسایل نقلیه الکتریکی، از جمله اپراتور ChargePoint Holdings و سازنده ABB، و یک انجمن انرژی پاک به کمیسیون حمل و نقل تگزاس نامه نوشتند و خواستار زمان بیشتری برای مهندسی مجدد و آزمایش کانکتورهای تسلا شدند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

وزارت حمل و نقل تگزاس، ChargePoint، ABB و سایر امضاکنندگان FreeWire، EVBox و FLO بلافاصله به درخواست‌های رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

تسلا، سازنده مسلط خودروهای برقی در ایالات متحده، در هفته‌های اخیر پیروزی‌های زیادی را برای فناوری شارژ خود به‌دست آورده است و فورد موتور اعلام کرد که از NACS استفاده می‌کند. جنرال موتورز، ریوین اتوموتیو و مجموعه ای از شرکت های خودروسازی و شارژ نیز همین کار را انجام دادند، به دلیل نگرانی از دست دادن مشتریان در صورت ارائه تنها CCS.

آنها در نامه‌ای که روز پنجشنبه به رئیس کمیسیون ارسال شد و توسط رویترز مشاهده شد، گفتند که طرح تگزاس «استقرار موفقیت‌آمیز» فاز اول بودجه فدرال را به خطر می‌اندازد.

یکی دیگر از امضاکنندگان، آمریکایی‌ها برای انرژی پاک مقرون به صرفه، انجمنی از ایستگاه‌های کامیون و فروشگاه‌های رفاه، فوراً قابل دسترسی نبود.

شرکت‌های شارژ باید چندین جنبه از کانکتورهای NACS، از جمله افزایش طول کابل و اطمینان از محدوده دمایی مناسب و همچنین دریافت گواهی‌نامه برای قطعات خاص را مجدداً کار کنند.