مدیر اجرایی سابق سامسونگ سرقت اطلاعات شرکت برای ساخت کارخانه تراشه در چین را رد کرد

مشاور چوی گفت که متهم از اتهامات جاسوسی صنعتی که توسط چند کارشناس صنعت تراشه با مصاحبه رویترز به عنوان بخشی از تلاش‌های کره جنوبی برای کند کردن پیشرفت چین در تولید تراشه مورد بررسی قرار گرفته است، احساس “در گوشهی” و “پریشان” کرده است.

XIAN نیست

فاکسکان که رسماً Hon Hai Precision Industry Co Ltd نامیده می شود، رویترز را به اظهارات قبلی ارجاع داد و گفت که از گمانه زنی ها در مورد این پرونده “آگاه است” اما در مورد تحقیقات در حال انجام اظهار نظری نمی کند.

یکی از مدیران تراشه‌های کره جنوبی که به اتهام جاسوسی صنعتی زندانی شده بود، ادعاهایی را که به دنبال ساخت یک کارخانه تولید تراشه‌های کپی در چین با اطلاعات حساس توسعه‌یافته توسط سامسونگ الکترونیکس بوده است، رد کرد.

دادستان ها از اظهار نظر در مورد محتوای نامه چوی قبل از محاکمه او که قرار بود در 12 ژوئیه برگزار شود، خودداری کردند. آنها گفته اند که تمرکز این پرونده کسب غیرقانونی و استفاده از اطلاعات حساس است که چوی آن را رد می کند.

تراشه فلش NAND یک تراشه ذخیره‌سازی است که داده‌ها را حتی زمانی که دستگاه خاموش است، حفظ می‌کند، بر خلاف تراشه‌های DRAM که با قطع برق، داده‌ها را از دست می‌دهند. هر دو در گوشی های هوشمند، رایانه ها و بسیاری از دستگاه های الکترونیکی دیگر استفاده می شوند.

© تامسون رویترز 2023


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

داده های سری

چوی در بازداشتگاهی در سوون، شهری در جنوب سئول که مقر سامسونگ در آن قرار دارد، در بازداشت به سر می برد. او پیش از این از طریق وکیل خود تمامی اتهامات را رد کرده بود.

چوی گفت: “چیزی که ما قصد ساختن آن را داشتیم یک کارخانه تحقیق و توسعه بود و در کارخانه Xian (سامسونگ) فابریک تحقیق و توسعه وجود ندارد.

وکیل چوی، کیم پیلسونگ، می‌گوید این اطلاعات داده‌های غیر حساسی هستند که به راحتی برای کسانی که در زنجیره تامین تراشه هستند قابل دسترسی هستند. دادستان ها استدلال می کنند که آنها “فناوری اصلی ملی” هستند که توسط قانون محافظت می شوند و سرقت آنها بیش از 200 میلیون دلار خسارت به سامسونگ وارد کرده است.

چوی جین‌سوگ در نامه‌ای دست‌نویس به رویترز، اولین اظهارنظرش برای رسانه‌ها از زمان بازداشتش در 25 مه، طرح دفاعی خود را توضیح داد و گفت که اتهامات علیه او در مورد کارخانه شیان اثبات نشده است.

نه دولت شهر چینگدائو و نه دولت شیان به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

چوی در نامه خود گفت که برنامه او ایجاد یک خط تولید تراشه تحقیق و توسعه است و نیازی به کپی کردن امکانات تراشه سامسونگ برای تولید انبوه ندارد.

چندین کارشناس صنعت نیمه هادی با مصاحبه رویترز که در این پرونده دخالتی ندارند، تأیید کردند که تفاوت هایی در فرآیندها و تجهیزات مورد استفاده برای تولید NAND و DRAM وجود دارد، بدون اینکه دقیقاً آنها را مشخص کنند.

چوی و وکیلش گفتند که این کارخانه که به عنوان یک فاب شناخته می شود، پس از خروج فاکسکان هرگز ساخته نشد.

به گفته رو هوا ووک، یکی دیگر از دوستان قدیمی چوی که روز پنجشنبه از او دیدن کرد، چوی تایید کرد که نامه واقعی است.

دادستان ها در اوایل این ماه مدیر اجرایی سابق سامسونگ را به دلیل به دست آوردن غیرقانونی اطلاعات محرمانه برای ساخت کارخانه نیمه هادی تنها در 1.5 کیلومتری (1 مایل) از کارخانه سامسونگ در Xian، چین متهم کردند.

چوی همچنین ادعای دادستان‌ها مبنی بر اینکه شیان می‌خواهد کارخانه کپی‌برداری ادعایی را در آنجا بسازد را رد کرد و گفت که برنامه ساخت کارخانه‌ای در چینگدائو پس از وزن کردن چندین شهر از جمله شیان است.

چوی گفت: فناوری فرآیند DRAM بیش از 30 درصد با ساخت تراشه های فلش NAND تفاوت دارد زیرا پیچیده تر است و برخی تجهیزات مورد استفاده در ساخت هر دو تراشه نیز متفاوت هستند.

چوی در این نامه گفت که این کارخانه برای فاکسکان تایوان برای تولید آزمایشی اولیه تراشه های حافظه DRAM برنامه ریزی شده است، در حالی که کارخانه سامسونگ در Xian برای تولید تراشه های حافظه فلش NAND طراحی شده است.

سامسونگ با استناد به تحقیقات در حال انجام از اظهار نظر خودداری کرد.

چوی در این نامه گفت: «آنها از تجهیزات مختلفی استفاده می کنند و چیدمان تجهیزات تراشه فلش NAND (سامسونگ) واقعاً برای ما هیچ فایده ای ندارد.

فاکسکان گفت: “ما از قوانین و مقررات حاکم بر حوزه های قضایی که در آنها فعالیت می کنیم، تبعیت می کنیم.”

کیم، وکیل چوی، با اشاره به وضعیت سلامتی چوی پس از انجام عمل قلبی در اوایل سال جاری، گفت که او قصد دارد برای وثیقه درخواست کند.

نه فاکسکان و نه شرکت‌هایی که برای ساخت کارخانه سامسونگ قرارداد بسته‌اند متهم به هیچ تخلفی نشده‌اند.

بر اساس یک کیفرخواست منتشر نشده 18 صفحه ای که قبلاً توسط رویترز گزارش شده بود، دادستان ها ادعا می کنند که چوی قصد داشت یک کارخانه DRAM در Xian برای فاکسکان بسازد و به طور غیرقانونی از داده های سری که کارمندان شرکتش از کارگران دو پیمانکار سامسونگ به دست آورده بودند استفاده می کرد.

دادستان ها ادعا می کنند که چوی “تعداد زیادی” از کارمندان سامسونگ و شرکت های وابسته به آن را شکار کرده و چندین کارمند را تحت فشار قرار داده است تا اطلاعات محرمانه مربوط به مدیریت “اتاق های تمیز” نیمه هادی ویژه را به همراه نقشه ها و طرح های کارخانه به دست آورند تا زمان ساخت کارخانه چینی را کوتاه کنند. .

چوی این نامه را از طریق مشاورش که اخیراً با او ملاقات کرده بود به رویترز فرستاد. مشاور که دوست صمیمی هم بود به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود.