مدیر عامل سلسیوس و سایر مدیران اجرایی قبل از اعلام ورشکستگی تا 23 میلیون دلار پول نقد کردند

این سند نشان می دهد که سایر مدیران در آن دوره زمانی برداشت قابل توجهی انجام نداده اند.

شایان ذکر است که الکس ماشینسکی هفته گذشته از سمت مدیرعاملی استعفا داد و به دنبال آن دنیل لئون در اوایل این هفته استعفا داد. طبق پروفایل لینکدین گلدشتاین از سال 2017 به عنوان یکی از بنیانگذاران و CTO در این شرکت بوده است.

قبل از مسدود کردن برداشت‌های مشتری و اعلام ورشکستگی در تابستان، سلسیوس یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های وام‌دهی ارزهای دیجیتال بود، با نزدیک به 25 میلیارد دلار (تقریباً 2,05,900 کرور) دارایی تحت مدیریت در اکتبر 2021. تا پایان سال گذشته، ارزش شرکت به 3 میلیارد دلار (تقریباً 24700 کرور) رسیده بود.

برداشت‌های مدیران سلسیوس از دیدگاه کاربرانی که به شدت ضرر کرده‌اند، خوب به نظر نمی‌رسد، با توجه به اینکه چند ماه پیش تعداد زیادی از کاربران قادر به برداشت پول خود در طول بحران نقدینگی نبودند. سلسیوس تمام برداشت‌ها را به‌طور نامحدود در ژوئن متوقف کرد و در ماه بعد اعلام ورشکستگی کرد و هیچ چیز برای کاربران باقی نگذاشت. سلسیوس تقریباً 4.7 میلیارد دلار (تقریباً 38700 کرور) به کاربران بدهکار است اما پولی برای پرداخت آنها ندارد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

دو نفر از مدیران سابق شرکت وام‌دهنده کریپتو سلسیوس، بین ماه‌های می تا ژوئن سال جاری، قبل از اینکه شرکت برداشت‌های مشتریان را متوقف کند و اعلام ورشکستگی کند، به ارزش ۲۳ میلیون دلار (تقریبا ۱۹۰ کرور روپیه) از ارزهای دیجیتال خارج کردند. این اطلاعات در بیانیه امور مالی که اواخر روز چهارشنبه ثبت شد، به تفصیل بیان شد و در ادامه نشان می‌دهد که الکس ماشینسکی، مدیرعامل سابق و دانیل لئون CSO سابق، توکن‌های بیت‌کوین، اتر، USDC و CEL را عمدتاً از حساب‌های نگهبانی خارج کرده‌اند. این سند همچنین نقل و انتقالات انجام شده توسط CTO فعلی نوک گلدشتاین در آن زمان را شرح می دهد.

اسناد دادگاه که ابتدا توسط CoinDesk گزارش شد تأیید کرد که Mashinsky 10 میلیون دلار (تقریباً 80 کرور) و Leon 7 میلیون دلار (تقریباً 64 کرور) و 4 میلیون دلار اضافی (تقریباً 30 کرور) در توکن های CEL برداشت کردند. گزارش قبلی همچنین نشان داد که نیک گلدشتاین مدیر ارشد فناوری 13 میلیون دلار (تقریباً 110 کرور) و بعداً 7.8 میلیون دلار (تقریباً 65 کرور روپیه) در CEL برداشت کرده است، اما معاملات انجام شده در نهادهای مرتبط مختلف نشان می دهد که او دارایی های خود را به حساب های مختلف منتقل کرده است. درجه سانتیگراد