مرحله دوم آزمایش های CBDC بانک کره، محدودیت های فناوری بلاک چین را آشکار می کند.

بانک کره اعلام کرده است که فاز دوم آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) تکمیل شده است، مرحله ای که بر قابلیت تراکنش آفلاین، پرداخت سود و بازخرید، حواله بین مرزی و غیره تمرکز دارد. مرحله اول از اوت انجام شد. تا دسامبر سال گذشته در آن زمان، بانک عملکردهای اساسی CBDC مانند صدور و گردش را در یک محیط ابری مبتنی بر دفتر کل توزیع شده بررسی کرد. مرحله دوم درباره این بود که آیا ارز دیجیتال قابل گسترش و سازگاری با فناوری‌های جدید مانند اثبات دانش صفر (ZK) است یا خیر.

به طور خاص، عملکرد کلی بلاک چین مبتنی بر اتریوم، از جمله راه‌حل‌های مقیاس‌بندی و فناوری حفظ حریم خصوصی که مورد آزمایش قرار گرفت، ناکافی است.

این بانک همچنین آزمایش کرد که آیا تراکنش‌های NFT را می‌توان بین پلت‌فرم‌های دفتر کل توزیع‌شده مختلف انجام داد و آیا مداخله دولت در سیستم CBDC امکان‌پذیر است یا خیر. در آزمایش قبلی، بانک با این فرض که دولت‌های کره جنوبی و ایالات متحده CBDC را بر اساس دفتر کل توزیع شده مختلف صادر کرده‌اند، حواله‌های بین‌مرزی را با موفقیت انجام داد. در مورد اخیر، بانک مقررات پیشگیری از پولشویی و سیستم های نظارت بر تامین مالی تروریسم مجازی را اعمال کرد تا مقامات نظارتی بتوانند به داده های مربوط به تراکنش های مشکوک دسترسی داشته باشند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در حالی که از برخی از جنبه‌های شبیه‌سازی برنده دیجیتال خود، مانند استفاده از CBDC برای پرداخت‌های آفلاین و حواله‌های مرزی خوشحال بود، بانک مرکزی مشکلات عملکرد فناوری بلاک چین را برجسته کرد.

بانک کره در یک بیانیه مطبوعاتی که با رسانه محلی یونهاپ نیوز به اشتراک گذاشته شد، گفت: برخی محدودیت‌ها در پردازش بلادرنگ تراکنش‌ها در زمان اوج مصرف وجود خواهد داشت.

یکی از آزمایش‌های آن اوج تقاضا را با حفظ 4200 تراکنش در ثانیه (TPS) به مدت 30 دقیقه شبیه‌سازی کرد. در آن سطح فعالیت، کاربران گاهی مجبور بودند تا یک دقیقه برای پاسخ (تاخیر) منتظر بمانند.

محدودیت های مقیاس پذیری اتریوم به طور گسترده ای شناخته شده است، و در پاسخ به آن، راه حل های مقیاس پذیری لایه 2 متعددی در بخش کریپتو، به ویژه رول آپ ها به کار گرفته شده است. بانک کره سعی کرد از مجموعه‌هایی با حداکثر 700 تراکنش در هر زیرشبکه استفاده کند. زمانی که هر دو طرف تراکنش در یک زیرشبکه انجام می شد، جمع آوری ها خوب عمل کردند. با این حال، زمانی که بخش زیادی از تراکنش‌ها بین زیرشبکه‌ها انجام می‌شد، مشکلات عملکرد بسیار مهمی وجود داشت.

با این حال، این سیستم می‌تواند میانگین TPS 1000 را تحمل کند، که نمونه‌ای از سیستم‌های پرداخت خرد کره‌ای است، اما نه دوره‌های اوج مصرف مانند زمان ناهار یا مهلت پرداخت.