مرسدس، انویدیا و گوگل چگونه خودروهای هوشمند با هوش مصنوعی می‌سازند؟

بیایید در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی خودرو باید روابط ما با خودروهایمان و سازندگان آنها را بهبود بخشد صحبت کنیم. سپس با محصول هفته من، نمونه اولیه خودرویی از آئودی، یکی دیگر از شرکای انویدیا، که پیشرفت های شگفت انگیزتری را نوید می دهد، پایان می دهیم.

رابطه عجیب و غریب من مرسدس بنز

مهمتر از آن، خودرو می‌توانست مشکل ترمز دستی را خودش برطرف کند و به مرسدس بنز گزارش دهد تا سایر رانندگان پیست بتوانند از نظرات من بهره ببرند.

به جای اینکه مجبور باشید با مردم سر و کار داشته باشید، اگر ماشین شما آنقدر هوشمند بود که رابط شما با شرکت باشد، چه می‌شد؟ این می تواند خود را با نیازهای منحصر به فرد شما سفارشی کند و حتی به طور بالقوه برای نجات جان شما فعالانه عمل کند.

نسل بعدی خودروهای هوشمند مرسدس بنز

سرگرمی‌ها، گزینه‌های رانندگی، صندلی‌ها، نور محیط، و صندلی‌های ماساژور بر اساس اولویت‌های شما تنظیم می‌شوند که خودرو شما را شناسایی کند – که می‌تواند از طریق تلفن شما انجام شود. اگر با برند مرسدس بنز بمانید، این تنظیمات احتمالاً می توانند از ماشینی به ماشین دیگر منتقل شوند.

مفهوم Activesphere آئودی تخیل من را مانند هیچ خودروی دیگری تسخیر کرد. این بسیار جذاب است، به چیزی که در هر ماشینی که دارم از دست می‌دهم می‌گوید، و دارای قابلیت‌های سرگرمی و خودرانی است که همیشه می‌خواستم اما نتوانستم آن‌ها را بخرم. تنها سؤال این است که آیا من می توانم آن را بپردازم یا اینکه آیا می توانم از عهده آن برآیم.

کاربرد کلی فناوری باید منجر به خودروهای بهتر و هزینه‌های کمتر شود، که باید به قیمت‌های پایین‌تر، خدمات بهتر به مشتریان و ارتباط بسیار بهتر با خودرو و مالک منجر شود. اما اجازه دهید به این بپردازیم که چگونه این دو تجربه بد من با مرسدس بنز را تغییر می‌داد.

جمع بندی: هوش مصنوعی خودرو برای نجات

مرسدس بنز شخصیت ماشینی را که ممکن است بعداً بخواهم به نمایش می گذارد و آئودی طراحی را به نمایش می گذارد که به بهترین وجه نیازهای من را برآورده می کند. آئودی حتی ممکن است ترکیبی از این دو را داشته باشد که کیف پول من را تسخیر کند. من صاحب سه آئودی (دو TT و یک S5 کابریولت) هستم و هر دو را دوست داشتم. Activesphere می تواند چهارمین من شود، بنابراین محصول هفته من است.

با عملکرد سطح بالا، قابلیت پیست، و توانایی تبدیل شدن به خودروی آفرود یا وانت مانند با فشار یک دکمه (یا حتی به صورت خودکار با تغییر شرایط)، حوزه فعال آئودی برای جایی که من زندگی می‌کنم طراحی شده است. چقدر دوست دارم از ماشین بعدی ام لذت ببرم. البته، برقی است – بیشتر پیشرفت‌های آینده فقط در خودروهای الکتریکی اتفاق می‌افتد که صنعت خودروسازی برقی می‌شود.

با وضعیت ML 320 که قبلاً در مورد آن صحبت کردم، با هوش مصنوعی تعبیه شده، به جای یک تجربه بد، به این صورت خواهد بود:

از نحوه ایجاد کارخانه‌های نسل بعدی تا نحوه ساخت خودروها، Omniverse انویدیا برای شبیه‌سازی کارخانه، خودرو، خطوط مدل‌های مختلف و روبات‌ها و کارمندانی که آنها را می‌سازند و نگهداری می‌کنند، استفاده خواهد شد.

محصول فناوری هفته

کانسپت آئودی Activesphere

به ندرت خودروها از شکل اولیه خود به تولید نهایی می رسند، اما یک نمونه اولیه اخیر نظر من را جلب کرد: مفهوم آئودی Activesphere.

اعتبار تصویر: آئودی

نکته بعدی که می دانم، از مرسدس بنز تماس گرفتم که نشان می دهد آنها با آن کار خواهند کرد. تا روز بعد، من یک مشاور خدمات جدید و یک پیشنهاد قهوه با رئیس بخش خدمات نمایندگی دارم که به من می گوید اگر مشکل دیگری داشتم با او تماس بگیرم.

یک گزینه وجود داشت که مطمئن شدم سفارش دادم زیرا برای من مهم بود: کنترل درب گاراژ HomeLink. اما بین زمانی که من ماشین را سفارش دادم و زمانی که آن رسید، شرکت آن گزینه را در بسته‌ای قرار داده بود که در زمان سفارش وجود نداشت. بدون اطلاع من گزینه را حذف کردند.

دو ماشین مرسدس بنز من در نوع خود شگفت انگیز بودند. اولین کامیون ML 320، یکی از اولین کامیون های مرسدس بنز ساخت ایالات متحده بود، و خوشبختانه یک تانک بود. در مدتی که ماشین داشتم سه تصادف داشتم که هیچ کدام تقصیر من نبود. در تصادف سوم، بین دو جیپ کاملاً نو بودم که در حالی که در چراغ توقف بودم، با یک مزدا RX-7 با سرعت بالا برخورد کردم. ضربه برای مجموع دو جیپ کافی بود، اما کامیون من فقط نیاز به تعمیر دو سپر داشت.

به جای اینکه مرسدس بنز نخواهم، اکنون تحت تاثیر سطح خدمات قرار گرفته ام و در نتیجه به این برند وفادارتر هستم. من اینجا دود نمی کنم. من یک بار در مورد دل و سونی نظرسنجی انجام دادم و متوجه شدم که با وجود اینکه سونی در آن زمان رایانه‌های شخصی بهتری نسبت به دل تولید می‌کرد، اما مردم بسیار به دل وفادارتر بودند زیرا دل وقتی مشکلی داشتند با آنها بسیار خوب رفتار می‌کرد و سونی این کار را نکرد.




منبع

هفته گذشته مرسدس بنز رویداد ویژه ای را برگزار کرد که به طور کلی آینده خودروها و وسایل نقلیه مرسدس را پوشش می داد. مرسدس بنز یکی از تولیدکنندگان بزرگ خودرو در جهان است. مرسدس بنز که به دلیل کیفیت، عملکرد، طراحی و فناوری مشهور است، اغلب بالاتر از همتایان خود قرار می گیرد. در حالی که بسیاری در ایالات متحده بر این باورند که هنری فورد اولین خودرو را خلق کرد، در واقع کارل بنز از مرسدس بنز بود که این کار را انجام داد.

حتی باید بتوانید تماس‌های ویدئو کنفرانسی را در ماشین انجام دهید و به شما امکان می‌دهد حتی قبل از رسیدن به دفتر در جلسات شرکت کنید (با فرض اینکه همیشه به دفتر بروید).

این خودروها دارای کنسول‌های بازی خواهند بود و به طور فزاینده‌ای می‌توانند خودشان رانندگی کنند و به شما زمان می‌دهند تا از طریق صفحه نمایش عظیمی که داشبورد جلو را اشغال می‌کند، از مجموعه‌ای از گزینه‌های سرگرمی استفاده کنید. ماشین را به‌عنوان صندلی سینمای خانگی/بازی‌تان در نظر بگیرید که زمان را در سفرهای طولانی می‌جوید یا وقتی در ترافیک گیر می‌کنید شما را سرگرم و درگیر می‌کند.

اساساً، من از هرگز نمی‌خواهم دوباره مرسدس بنز بخرم، به اینکه دیگر نمی‌خواهم چیز دیگری بخرم، که این مزیت واقعی است. ریزش مشتری هزینه هنگفتی برای هر صنعتی است. برای یک شرکت خودروسازی با شهرت کیفیتی که مرسدس بنز دارد، بهبود در تعامل و آموزش با مشتری می تواند کیفیت محصول درک شده و وفاداری مشتری را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

اگر خودرو مشکلی داشته باشد، به جای نیاز به یافتن دفترچه راهنما یا تماس با نمایندگی، خودرو به طور فزاینده‌ای می‌تواند وضعیت را توضیح دهد و برای اصلاح آن چه کاری باید انجام دهید. اگر صدها مایل دورتر از یک نمایندگی این مشکل را دارید، این آخرین می تواند بسیار مهم باشد.

تبلیغات

با NICE Enlighten XO سریع خود سرویس هوشمند بسازید

شما باید بتوانید خودرو را بسیار بهتر از زمانی که آن را سفارش می دهید تا زمانی که آن را دریافت می کنید ردیابی کنید و در صورت تغییر بسته ها اخطارهای به موقع دریافت کنید، و باید سفارش خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید آنچه می خواهید در خودرو وجود دارد یا گزینه هایی را اضافه کنید که ممکن است پس از سفارش خودرو در دسترس قرار گرفته اند.

من خودم را یک ماشین ماشین می دانم. مانند بسیاری از شما، من وسایل نقلیه خود را انسان‌سازی می‌کنم، البته نه به اندازه زمانی که جوان بودم. تا این نسل بعدی، خودروها هوشمند نبوده و دوستان ناامید کننده ای بوده اند.

من از طرفداران برنامه های تلویزیونی مانند “شوالیه سوار” و “ماشین مادرم” بوده ام، بنابراین مشتاقانه منتظر روزی هستم که بتوانم رابطه عمیق تری با خودروی خود داشته باشم.

در هر دو مورد، این تقصیر خودرو نبود، بلکه افراد مرسدس بنز بودند که به نظر نمی رسید مراقبت مشتری از یک خودروی لوکس را جدی بگیرند. در حالی که تجربیات بد من با مرسدس بنز بود، افرادی را می‌شناختم که از هر وسیله نقلیه لوکسی، به استثنای رولز رویس، شکایت کرده‌اند.

تبلیغات

با NICE Enlighten XO سریع خود سرویس هوشمند بسازید

با ترکیب انویدیا و گوگل، مرسدس بنز از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی مولد و Omniverse Nvidia برای هوشمندتر کردن خودروها استفاده می‌کند، خودروهایی که می‌توانند با شما صحبت کنند و دقیقاً آنچه را که نیاز دارند، گزارش دهند وقتی تعمیرات ضعیف انجام شده است و از شما حمایت می‌کند. مرسدس در تلاشی چشمگیر برای وفادارتر کردن شما به برند و تعامل بیشتر با وسیله نقلیه خودران شما.

مفهومی آئودی اکتیوسپهر

من در بند، اورگان زندگی می کنم، جایی که هوا می تواند در یک روز از آفتابی و گرم به برفی و خطرناک تبدیل شود. من ماشین‌های اسپرت را دوست دارم، و در حالی که جگوار F-Type همسرم وقتی هوا سرد می‌شد، ترسناک و خطرناک بود، اما یکی از سرگرم‌کننده‌ترین ماشین‌هایی بود که تا به حال داشتم.

در تجربه GLA 45، من مطمئن بودم که HomeLink قبل از اینکه آن را تحویل بگیرم روی ماشین نصب شده است، می‌توانم به خودرو بفهمانم که با من بد رفتار می‌شود، و دوباره مرسدس می‌توانست مشکل را در جوانه برطرف کند. قبل از اینکه به نام تجاری خشمگین شوم.

من صاحب دو مرسدس بودم و در نهایت هم از خرید پشیمان شدم و هم قسم خوردم که دیگر نخرم. اما اکنون، پس از شنیدن آنچه مرسدس بنز اعلام کرد، فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که در این موضع تجدید نظر کنم، زیرا آنچه شنیدم به طور بالقوه هر دو مشکلی را که با این شرکت داشته‌ام برطرف می‌کند. این مسائل ربطی به خود ماشین ها نداشت (که عالی بودند) اما همه چیز به رابطه من با شرکت مربوط می شد.

مشکلی که پیش آمد ربطی به کامیون من نداشت. در عوض، مشکل مربوط به مشاور خدماتی بود که من به او منصوب شدم، که به وضوح معتقد بود من برای داشتن مرسدس بنز آنقدر فقیر و رده پایین هستم، چیزی که آنها هر بار که برای خدمات می آمدم به وضوح بیان می کردند. این تجربه باعث ناراحتی من از برند شد، حتی اگر این یک مشکل رابطه فروشنده بود و ربطی به خود ماشین نداشت.

من انتظار دارم که مردم توانایی این را داشته باشند که شخصیتی را که در مرسدس بنز قدیمی خود ایجاد کرده بود به یک ماشین جدید ببرند. در غیر این صورت، ممکن است آنقدر به وسیله نقلیه متصل شوند که هرگز نخواهند از شر آن خلاص شوند.

مرسدس دوم من، یک GLA 45 AMG، جدیدتر و همچنین یک ماشین فوق العاده بود. فوق العاده قدرتمند بود و به استثنای یک استثنا، بهترین ماشین پیست که تا به حال داشتم. اما چند اتفاق افتاد که دوباره در مرسدس بنز ناراحتم کرد.