مرورگر اپرا دستورات هوش مصنوعی را می آورد، ChatGPT، ادغام ChatSonic را به نوار کناری اضافه می کند

طبق بیانیه مطبوعاتی که توسط Opera به اشتراک گذاشته شده است، اپرا برای رایانه های رومیزی و Opera GX از امروز دارای اعلان های هوش مصنوعی و ادغام نوار کناری سرویس های مبتنی بر GPT ChatGPT و ChatSonic خواهد بود.

اپرا همچنین ادعا می کند که این فقط اولین مرحله از چشم انداز هوش مصنوعی مرورگر اپرا است، و در مرحله دوم در آینده نزدیک، این شرکت در حال توسعه موتور هوش مصنوعی مرورگر مبتنی بر GPT خود است.

Joanna Czajka، مدیر محصول در می گوید: “محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی (AIGC) یک تغییر دهنده بازی برای مرور وب است. هدف ما استفاده از این فناوری ها برای دادن ابرقدرت های جدید مرورگر به کاربرانمان است – تصور مجدد نحوه یادگیری، ایجاد و تحقیق.” Opera، در بیانیه مطبوعاتی رسمی راه اندازی را اعلام کرد.

اپرا در ماه فوریه برنامه‌های خود را برای ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی در مرورگر وب خود اعلام کرده بود. اکنون، به نظر می رسد که این شرکت اولین گام خود را به سمت این برنامه ها با راه اندازی نوار کناری برای ChatGPT و ChatSonic برداشته است. اوسلو، سازنده مرورگر مبتنی بر کروم که مقر آن در نروژ است، یکی دیگر از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به نام پیام‌های هوش مصنوعی هوشمند را راه‌اندازی کرده است. اپرا به اج مایکروسافت می‌پیوندد، که همچنین شروع به ادغام ChatGPT با مرورگر خود از طریق موتور جستجوی خود، مایکروسافت بینگ کرده است.

ابزارهای مولد هوش مصنوعی برای دسکتاپ در Opera برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس هستند، در حالی که Opera GX در ویندوز و مک نیز ادغام‌های هوش مصنوعی مولد را ارائه کرده است. کاربرانی که می خواهند ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را امتحان کنند، باید مرورگر Opera خود را به آخرین نسخه ارتقا دهند و سپس به راه اندازی آسان و فعال کنید دسترسی سریع گزینه با جابجایی درخواست های هوش مصنوعی. کاربران Opera GX همچنین باید گزینه Early Bird را در تنظیمات مرورگر خود فعال کنند تا بتوانند به ویژگی های تازه معرفی شده دسترسی داشته باشند.


از گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای چرخشی یا خنک‌کننده مایع گرفته تا عینک‌های AR فشرده و گوشی‌هایی که می‌توانند به راحتی توسط صاحبان آن‌ها تعمیر شوند، بهترین دستگاه‌هایی را که در MWC 2023 در Orbital دیده‌ایم، پادکست Gadgets 360، مورد بحث قرار می‌دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اعلان‌های هوش مصنوعی که توسط Opera راه‌اندازی شده‌اند ابزاری است که مستقیماً توسط کاربران از نوار آدرس یا با برجسته کردن یک عنصر متنی در یک وب‌سایت قابل دسترسی است که به کاربر اجازه می‌دهد خدمات هوش مصنوعی مولد را درخواست کند که می‌تواند به کوتاه کردن یا توضیح مقالات، تولید توییت‌ها یا درخواست کمک کند. محتوای مرتبط بر اساس متن هایلایت شده اپرا ادعا می‌کند که اعلان‌های هوش مصنوعی یک ویژگی متنی است و با افزودن ویژگی‌های جدید این شرکت تکامل می‌یابد.

در همین حال، ادغام‌های مبتنی بر ترانسفورماتور از پیش آموزش‌دیده (GPT) به نوار کناری Opera برای دسکتاپ و Opera GX راه پیدا کرده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد برای تولید ایده، خلاصه‌ها، ترجمه‌ها، و برنامه‌های سفر، در میان دیگر پشتیبانی‌شده توسط ChatGPT، درخواست کنند. قابلیت ها در همین حال، نوار کناری پلتفرم امکان تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز فراهم می کند که توسط ChatSonic پشتیبانی می شود.