وی همچنین مشتریان را از بازیهای قمار، محصولات بدون گواهی BIS و تأثیرگذارانی که محصولات را تبلیغ میکنند آگاه کرد.
روهیت کومار سینگ، وزیر امور مصرف کنندگان، پس از افتتاح کارگاه یک روزه “حمایت از مصرف کننده در ایالت های شمالی” که در چاندیگر برگزار شد، بر نقش فناوری در تقویت اکوسیستم حمایت از مصرف کننده و اهمیت زیرساخت ها و منابع انسانی در کمیسیون های مصرف کننده تاکید کرد.
او همچنین در مورد پروژه انتشار زمان توسط سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) برای کاهش اتکای هند به کشورهای غربی برای دقت زمان بحث کرد.
این مرکز روز دوشنبه به دولتهای ایالتی دستور داد تا گواهینامه استانداردهای هند (BIS) را بر روی محصولات مصرفی اجرا کنند و در عین حال بر استفاده از فناوری دیجیتال برای حمایت از حقوق مصرفکننده و کاهش پروندههای معلق در دادگاههای مصرفکننده تاکید کرد.
در بیانیه ای رسمی گفت: “روسای ایالت ها باید اطمینان حاصل کنند که گواهی BIS بر روی محصولات مورد نیاز برای ایمنی مصرف کننده اعمال می شود.”
مقامات ارشد دولت های هاریانا، پنجاب، چندیگار، اوتاراکند، هیماچال پرادش، جامو و کشمیر و لاداخ در این کارگاه حضور داشتند.
او کار این وزارتخانه را در زمینه تبلیغات گمراهکننده، دستورالعملهای تایید، پلتفرمهای تجارت الکترونیک و دستورالعملهای فروش مستقیم برجسته کرد و از مصرفکنندگان خواست که مراقب تبلیغات گمراهکننده در همه پلتفرمها باشند.
نیدی خاره، دبیر اضافی وزارت امور مصرف کنندگان، بر استفاده از فناوری دیجیتال برای حمایت از حقوق مصرف کننده، کاهش تعلیق پرونده ها در کمیسیون های مصرف کننده و اهمیت حرکت به سمت تشکیل پرونده الکترونیکی اجباری تاکید کرد.