مرکز داده توییتر به دلیل گرمای کالیفرنیا دچار اختلال شد، خدمات بدون افزونگی کار می‌کند: گزارش

به گزارش روز دوشنبه سی‌ان‌ان با استناد به یک یادداشت داخلی به مهندسان کری فرناندز، معاون مهندسی توییتر، توییتر در 5 سپتامبر به دلیل آب و هوای شدید، دسترسی به مرکز داده ساکرامنتو (SMF) خود را از دست داد و در نتیجه «خاموش شدن کامل» تجهیزات فیزیکی.” فرناندز همچنین هشدار داد که قطعی در مکان دیگری می تواند مانع از سرویس دهی توییتر به برخی کاربران شود.

گزارش این قطعی پیش از موعد مقرر برای سهامداران توییتر برای رای دادن به قرارداد تصاحب 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک (تقریباً 3,49,900 کرور روپیه) در روز سه شنبه منتشر شد.

بر اساس گزارشی، مرکز داده توییتر در ساکرامنتو، کالیفرنیا اخیراً به دلیل موج گرما در این منطقه از حالت آنلاین خارج شد. گزارش شده است که یکی از مدیران سرویس میکروبلاگینگ در یک یادداشت داخلی اعلام کرده است که قطعی در مرکز کاتای دیگری ممکن است مانع از دسترسی توییتر به برخی از کاربران شود. این شرکت هنوز به طور رسمی جزئیات این حادثه را اعلام نکرده است، اتفاقی که گفته می شود قبل از موعد مقرر برای سهامداران برای رای دادن به معامله ایلان ماسک برای خرید این سرویس رخ داده است.

طبق این گزارش، تا زمانی که توییتر دسترسی به مرکز داده را بازیابی کند، این یادداشت هرگونه تغییر عمده در محصول این شرکت را مسدود کرده است. طبق این یادداشت، این موارد شامل استقرار و تغییرات در پلتفرم‌های تلفن همراه و هرگونه تغییر تولید غیر فوری است.




منبع

رئیس سابق امنیت توییتر، پیتر زاتکو، نیز قرار است روز سه‌شنبه در برابر کمیته سنای آمریکا به دلیل اتهاماتش در مورد عملکرد ضعیف امنیتی در این شرکت شهادت دهد. بر اساس این گزارش، Zatko قبلاً ادعا کرده بود که این سرویس دارای افزونگی اطلاعات کافی نیست، که می تواند سرویس را به طور موقت یا دائم آفلاین کند.

در حالی که این شرکت هنوز به طور رسمی جزئیات مرکز داده در کالیفرنیا را ارائه نکرده است، سخنگوی شرکت در بیانیه‌ای به CNN گفت که هیچ اختلالی در دسترسی به توییتر وجود ندارد و تیم‌های شرکت به ابزارها و منابع مورد نیاز برای ارسال به‌روزرسانی‌ها مجهز شده‌اند. و طبق گزارش، یک تجربه بدون درز ارائه دهید.

بر اساس یادداشتی که به مراکز داده در آتلانتا و پورتلند که در حال فعالیت هستند اشاره می کند، به دلیل قطعی مرکز داده در سانفرانسیسکو، گزارش شده است که شرکت در یک “وضعیت غیر اضافی” کار می کند. شرکت ها اطمینان حاصل کنند که خدمات آنها در دسترس کاربران است حتی اگر یک مرکز داده غیرقابل دسترسی باشد.