معامله تصاحب اکتیویژن مایکروسافت به دلیل بازی های ابری، نه کنسول ها مسدود شد: جزئیات

انواع پلت‌فرم‌ها و مدل‌های کسب‌وکار هنوز در حال تکامل هستند و چندین سرویس «بازی به‌عنوان یک پلت‌فرم» مانند Google Stadia برای موفقیت تلاش کرده‌اند.

مایکروسافت قبلاً 60 تا 70 درصد از خدمات بازی های ابری جهانی را به خود اختصاص داده بود و برگه های برنده دیگری نیز داشت: ایکس باکس، سیستم عامل پیشرو رایانه شخصی ویندوز و ارائه دهنده ابر Azure.

این موضع در نهایت منجر به تصمیم مایکروسافت برای توقف خرید شده است، زیرا مایکروسافت به این نتیجه رسیده است که مایکروسافت در حال حاضر موقعیت مسلط دارد و «بازی ابری برای هدایت نوآوری و انتخاب به یک بازار آزاد و رقابتی نیاز دارد».

با وجود همه غوغای ایکس باکس در مقابل پلی استیشن، این بازار نوپای ابری بود که منجر به تصمیم غافلگیرکننده بریتانیا برای جلوگیری از تصاحب رکورد مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد شد.

این حکم – که شرکت آمریکایی متعهد شده است به آن اعتراض کند – یک سابقه برای کمیسیون اروپا – به دلیل صدور حکم خود در ماه آینده و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده است.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بن بارینگر، تحلیلگر تحقیقات سهام Quilter Cheviot گفت: از زمان برگزیت، تنظیم کننده بریتانیا در مورد رفتارهای ضد رقابتی به طور فعال موضعی تند اتخاذ کرده است.

در این بیانیه آمده است: «پیشنهادات (مایکروسافت) برای رفع نگرانی‌های ما مؤثر نبود و رقابت را با مقررات ناکارآمد در یک بازار جدید و پویا جایگزین می‌کرد.

CMA مخالفت کرد و گفت که ابر سریع‌ترین بخش در حال رشد در بازی است، در حالی که کنسول‌ها بازاری بالغ هستند.

این تنها به نگرانی‌های کنسول CMA پاسخ داد و بازی ابری را به عنوان تنها مانع باقی‌مانده – و ظاهراً پایین‌تر – باقی گذاشت.

مایکروسافت ماه‌ها برای برآوردن نگرانی‌ها در مورد قرارداد 69 میلیارد دلاری (تقریباً 564700 کرور روپیه) که توسط سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) مطرح شده بود، کار می‌کرده است، که از زمان برگزیت در حال افزایش فعالانه در پذیرش «فناوری بزرگ» بوده است.

فناوری گذرا؟

مایکروسافت موافقت کرد که برخی از بازی‌های Activision را بر روی تعدادی از پلتفرم‌های ابری از جمله Nvidia، Boosteroid و Ubitus ارائه دهد.

مایکروسافت به سونی ضمانت 10 ساله ارائه کرد که نسخه‌های جدید Call of Duty – یکی از با ارزش‌ترین فرنچایزهای بازی – همزمان با Xbox در پلی‌استیشن در دسترس خواهند بود. نینتندو معامله مشابهی را تضمین کرد.

اما CMA گفت که راه‌حل‌های مایکروسافت مدل‌های اشتراک رقیب – مانند Netflix برای بازی‌ها – یا ارائه‌دهندگانی که از ویندوز در رایانه‌های شخصی استفاده نمی‌کنند را حذف کرده است.

اکتیویژن عناوین خود را در سرویس های ابری در دسترس قرار نداده و آنها را “فناوری گذرا” می نامد، در حالی که مایکروسافت که سرویس Xbox Game Pass را ارائه می دهد، گفته است که بازی ابری “ویژگی بیش نیست”.

تعریف بازی ابری ساده نیست.