مهندس هندی الاصل آمیت کشاتریا سرپرست برنامه ماه تا مریخ ناسا خواهد بود

کشاتریا در نقش جدید خود مسئول برنامه ریزی و اجرای برنامه برای ماموریت های انسانی به ماه و مریخ خواهد بود.

کشاتریا در بروکفیلد، ویسکانسین به دنیا آمد، اما کیتی، تگزاس را زادگاه خود می داند.

این آژانس روز پنجشنبه اعلام کرد کشاتریا به عنوان اولین رئیس دفتر ناسا، با اثرگذاری فوری، خدمت خواهد کرد.

کشاتریا کار خود را در برنامه فضایی در سال 2003 آغاز کرد و به عنوان یک مهندس نرم افزار، مهندس رباتیک و اپراتور فضاپیما کار می کرد که عمدتاً بر روی مونتاژ رباتیک ایستگاه فضایی بین المللی متمرکز بود.

دفتر جدید در اداره مأموریت توسعه سیستم‌های اکتشافی مستقر است و به جیم فری، مدیر همکار آن گزارش می‌دهد.

آمیت کشاتریا، مهندس نرم افزار و رباتیک هندی-آمریکایی تجلیل شده، به عنوان اولین رئیس برنامه تازه تاسیس ماه به مریخ ناسا منصوب شد که به آژانس کمک می کند تا از حضور طولانی مدت ماه در ماه برای آماده شدن برای جهش غول پیکر بعدی بشر به سرخ اطمینان حاصل کند. سیاره.

پیش از این، کشاتریا به عنوان سرپرست معاون مدیر بخش توسعه سیستم‌های اکتشافی مشترک فعالیت می‌کرد.

طبق قانون مجوز 2022 ناسا، دفتر برنامه ماه تا مریخ بر توسعه سخت افزار، ادغام ماموریت و عملکردهای مدیریت ریسک برای برنامه های حیاتی برای رویکرد اکتشافی آژانس که از ماموریت های آرتمیس در ماه برای باز کردن عصر جدیدی از اکتشافات علمی استفاده می کند، تمرکز می کند. بر اساس بیانیه مطبوعاتی، برای مأموریت های انسانی به مریخ آماده شوید.

دفتر جدید همچنین برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل برای پیشرفت های طولانی مدت برای پشتیبانی از ماموریت های انسانی مریخ را هدایت خواهد کرد.

نلسون توضیح داد: “دفتر برنامه ماه تا مریخ به آماده سازی ناسا برای انجام ماموریت های جسورانه ما به ماه و فرود اولین انسان ها در مریخ کمک می کند.”

در سال 2021، او به عنوان دستیار معاون معاون مدیر به دفتر مرکزی ناسا در اداره ماموریت توسعه سیستم‌های اکتشافی منصوب شد، جایی که او بخشی جدایی ناپذیر از تیمی بود که یک فضاپیمای طراحی شده برای حمل انسان به ماه را در طول ماموریت آرتمیس I بازگرداند.

در بیانیه مطبوعاتی ناسا آمده است که دفتر جدید قصد دارد فعالیت های اکتشافی انسانی آژانس را در ماه و مریخ به نفع بشریت انجام دهد.

کشاتریا، پسر نسل اول مهاجران هندی به ایالات متحده، دارای لیسانس ریاضیات از موسسه فناوری کالیفرنیا در پاسادنا، کالیفرنیا، و کارشناسی ارشد هنر در ریاضیات از دانشگاه تگزاس در آستین است.

بیل نلسون، مدیر ناسا گفت: «عصر طلایی اکتشاف در حال حاضر اتفاق می‌افتد و این دفتر جدید کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که ناسا با موفقیت حضور طولانی‌مدت ماه را برای آماده‌سازی برای جهش غول‌پیکر بعدی بشر به سیاره سرخ ایجاد می‌کند.»

این شامل موشک سیستم پرتاب فضایی، فضاپیمای اوریون، سیستم‌های پشتیبانی زمینی، سیستم‌های فرود انسان، لباس‌های فضایی، دروازه و موارد دیگر مربوط به اکتشافات اعماق فضا می‌شود.

از سال 2014 تا 2017، او به عنوان مدیر پرواز ایستگاه فضایی خدمت کرد و تیم های جهانی را در عملیات و اجرای ایستگاه فضایی در تمام مراحل پرواز هدایت کرد.

او مدال رهبری برجسته ناسا را ​​برای اقداماتش به عنوان مدیر پرواز برای پنجاهمین اکسپدیشن به ایستگاه فضایی و همچنین جایزه نقره‌ای اسنوپی – جایزه‌ای که فضانوردان برای عملکرد فوق‌العاده کمک به ایمنی پرواز اعطا می‌کنند – برای اقداماتش به عنوان سرب دریافت کرد. در این بیانیه افزوده شده است که افسر رباتیک برای ماموریت نمایشی اژدها خدمات حمل و نقل مداری تجاری به آزمایشگاه مداری.


از گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای چرخشی یا خنک‌کننده مایع گرفته تا عینک‌های AR فشرده و گوشی‌هایی که می‌توانند به راحتی توسط صاحبان آن‌ها تعمیر شوند، بهترین دستگاه‌هایی را که در MWC 2023 در Orbital دیده‌ایم، پادکست Gadgets 360، مورد بحث قرار می‌دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

کشاتریا رهبری و ادغام برنامه‌های سیستم پرتاب فضایی، شکارچی، و سیستم‌های زمینی اکتشافی و همچنین ابتکارات بخش توسعه کمپین آرتمیس را که ماه آژانس را به اهداف مریخ مرتبط می‌کند، هدایت و ادغام کرد.