او افزود: «موتورهای جستجوی جایگزین برای متعادل کردن تعصب و دادن حق انتخاب و وضوح بیشتر در مورد کشف اطلاعات و حفظ حریم خصوصی مورد نیاز هستند.»
او به TechNewsWorld گفت: «گوگل تلاش کرده است به شکایات فزاینده در مورد کاهش کیفیت و سودمندی نتایج جستجوی خود پاسخ دهد. “من معتقدم فرصتی برای ارائه یک تجربه جستجوی جدید یا بهبود یافته وجود دارد. اما این یک مشکل بزرگ است و بسیاری از موتورهای جستجوی جدید به سادگی ظاهر و احساس گوگل را تکرار می کنند.
تبلیغات
این موتور جستجو که Andi نام دارد، استفاده از مدلهای زبان بزرگ – فکر کنید GPY-3 OpenAi – و دادههای وب زنده را ترکیب میکند تا پاسخی به سؤالات مطرح شده توسط جستجوگران بدهد.
«احساس میکردم که نتایج جستجوی خود را در فید رسانههای اجتماعی دریافت میکنم. ویل دافیلد، تحلیلگر سیاست در مؤسسه کاتو، یک اندیشکده واشنگتن دی سی، مشاهده کرد که این برای کاربران جوان تر جذاب است.
“مردم خواهان پاسخ مستقیم به سوالات هستند. آنها لیستی از پیوندها را نمی خواهند.
تجدید نظر ژنرال Z
او ادامه داد: «موتورهای جستجوی برتر همگی در رتبه بندی خود نقش دارند. «هرچه تعداد کلیکهای یک نتیجه بیشتر باشد، احتمال اینکه آن نتیجه در رتبه بالاتری قرار گیرد بیشتر است. چیزی که اکثر موتورهای جستجو به آن توجه نمی کنند کیفیت محتوا است.
گرگ استرلینگ، یکی از بنیانگذاران Near Media، یک وب سایت خبری، تفسیری و تحلیلی، اضافه کرد: اکنون اطلاعات آنلاین بسیار زیادی وجود دارد، بسیاری از آنها کیفیت پایینی دارند.
Andi برای جمعیت جوانتر طراحی شده است.
او به TechNewsWorld گفت: «ظاهر خواندن تمیزی که Andi ارائه میکند، به نظر میرسد که در مقابل افزودن ویجتهای بیشتر به جستجو، مخالفت کند.
صفحه نمایش جستجوی Andi (اعتبار تصویر: Andi)
یک موتور جستجوی جدید با استفاده از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی، جایگزینی برای لیست صفحات وب ارائه می دهد که نتایج یک جستجوی آنلاین معمولی را تشکیل می دهند.
او به TechNewsWorld گفت: «به طور کلی، کاربران شروع به خسته شدن از الگوریتمهای جستجوی گوگل بهعنوان مغرضانه، قطعی و انتخابی کردهاند.
مارک ان. ونا، رئیس و تحلیلگر اصلی SmartTechResearch در سن خوزه، کالیفرنیا، خاطرنشان کرد: موتور جستجویی که پاسخها را ارائه میکند ممکن است برای افراد مسنتر نیز جذاب باشد.
او به TechNewsWorld توضیح داد: «اندی به 10 تا 20 نتیجه برتر برای هر سؤالی نگاه خواهد کرد. سپس، با استفاده از مدلهای زبانی بزرگ، پاسخی مستقیم برای این سؤال ایجاد میکند.»
نتایج جستجوی Andi (اعتبار تصویر: Andi)
او ادامه داد: “یک چیز در مورد دنبال کردن یک جمعیت جوان این است که آنها در رسانه های اجتماعی بسیار فعال هستند.” بنابراین اگر تعداد کمی از اینفلوئنسرها در مورد این موضوع هیجان زده شوند، می تواند افراد زیادی را به سمت این موضوع سوق دهد.
پول را به من نشان بده
آیا اینترنت به موتور جستجوی دیگری نیاز دارد؟ هوور اینطور فکر می کند. او گفت: «گوگل خراب است. «گوگل برای نحوه عملکرد وب 20 سال پیش ساخته شده است. اضافه بار شناختی تبلیغات و لینک ها باعث بارگیری بیش از حد کاربر می شود و منجر به حواس پرتی و اتلاف وقت زیادی می شود.
اندرل افزود، جمعیت هدف Andi نیز باید به آن کمک کند تا در بازار جذب شود. او گفت: “این یک جمعیت شناسی را با چیزی هدف قرار می دهد که جمعیت شناسی احساس می کند از موتور جستجوی اولیه دریافت نمی کند.”
ارائه پاسخ، نه فهرست، تنها راهی نیست که اندی با برخی از رقبای خود متفاوت است. برای خدمات خود هزینه ای دریافت نمی کند و اطلاعات شناسایی شخصی کاربران خود را ثبت نمی کند.
او به TechNewsWorld گفت: «نبرد برای اینکه چه کسی در نتایج پرس و جو اول میبینید برای برندها بسیار پرهزینه است و برای کاربران به طور فزایندهای نفرت انگیز است. برای بسیاری از کاربران واقعیت این است که آنها فقط پاسخ سوالی را که پرسیده اند می خواهند. آنها شکار تخم مرغ عید پاک را که نتایج حمایت شده و سطحی به همراه داشته باشد، نمی خواهند.»
پیدا کردن طاقچه
توضیح داد: «اگر میخواهید با یک محصول غالب مانند Google رقابت کنید، جایگاهی را پیدا میکنید که Google نمیخواهد با آن مواجه شود – در این مورد، پاسخ دادن به سؤالات – و خدماتی را ارائه میکنید که کار بهتری انجام میدهد. راب اندرل، رئیس و تحلیلگر اصلی گروه Enderle، یک شرکت خدمات مشاوره در Bend، Ore.
آنجلا هوور، یکی از بنیانگذاران، توضیح داد: «ما از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی برای درک هدف سؤال استفاده می کنیم.
او تاکید کرد: «کلید مقابله با گوگل، داشتن یک رابط مکالمه است. «هرکسی که سعی کرده است گوگل را به چالش بکشد، نسخه ضعیفتری با همان مقدار اطلاعات گسترده، هرزنامه و درهم ریختگی در نتایج بوده است.»
لیز میلر، معاون رئیس جمهور و تحلیلگر اصلی در Constellation Research، یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره فناوری در کوپرتینو، کالیفرنیا، اضافه کرد: «دیگر دریافت پاسخ سخت است.
رویارویی با بزرگترین بازیکن جستجو می تواند برای یک موتور جستجوی جایگزین چالش برانگیز باشد، اما ناامیدکننده نیست.
او گفت: «رها کردن نسبی گوگل توسط برخی از کاربران جوان تر به نفع TikTok، نمونه ای از اشتها برای چیزی متفاوت است.»
او به TechNewsWorld گفت: «معمولاً این یک استراتژی موفق به نام زیر هدف گذاری است.
دافیلد، با این حال، گفت که ممکن است سودآوری از طریق ارجاع پیوند ارگانیک و خدمات افزودنی دشوار شود. «جستجوهای فعلی به دلایلی همراه با تبلیغات هستند. این راه کسب درآمد است.»