موسس Celsius و مدیر عامل سابق به اتهام کلاهبرداری دستگیر شدند زیرا SEC از شرکت رمزنگاری شکایت کرد

به گفته رگولاتورها، در حالی که سلسیوس میلیون‌ها دلار از دست داد و مشتریان برای برداشت وجوه به رقابت پرداختند، مدیرعامل وقت و شرکتش همچنان ادعا می‌کردند که سانتی‌گراد از نظر مالی امن است و بودجه کافی برای برداشت‌ها را دارد.

سلسیوس یکی از اولین ورشکستگی‌های سال گذشته در بخش ارزهای دیجیتال بود، زیرا قیمت‌های توکن در میان افزایش نرخ‌های بهره و تورم سرسختانه بالا سقوط کرد. اندکی پس از آن که صندوق سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال مستقر در سنگاپور Three Arrows Capital و رقیب وام دهنده رمزنگاری Voyager Digital نیز همین کار را انجام دادند، اعلام ورشکستگی کرد.

شکایت‌های رگولاتوری به یک سری چالش‌ها برای شبکه سلسیوس و موسس آن اضافه می‌کند. در ماه ژانویه، دادستان کل ایالت نیویورک از ماشینسکی شکایت کرد و مدعی شد که او با پنهان کردن وضعیت نامناسب پلتفرم وام دهی، از سرمایه گذاران میلیاردها دلار ارز دیجیتال کلاهبرداری کرده است.

سلسیوس، یک وام دهنده رمزنگاری مستقر در نیوجرسی، در ژوئیه سال گذشته پس از مسدود کردن برداشت مشتری، درخواست حفاظت از ورشکستگی فصل 11 را ارائه کرد.

وکلای ماشینسکی و سلسیوس فوراً به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند و بلافاصله با وکیل کوهن-پاون تماس گرفت.

یک دادستان آمریکایی در نیویورک صبح پنجشنبه گفت، در حالی که سه آژانس نظارتی فدرال از او و شرکتش شکایت کردند، الکس ماشینسکی، بنیانگذار و مدیر عامل سابق وام دهنده ورشکسته ارزهای دیجیتال سلسیوس شبکه، دستگیر و به کلاهبرداری متهم شد.

صنعت کریپتو از زمانی که شکایت‌های SEC علیه صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس و کوین‌بیس گلوبال در ماه گذشته، خطرات چالش‌های نظارتی بیشتر را برای این بخش افزایش داد، در وضعیت متزلزلی قرار داشته است.

این آژانس گفت که سلسیوس درگیر “روش های تجاری پرخطر” بوده و وام های بدون وثیقه می دهد، علیرغم اینکه به سرمایه گذاران گفته است که این کار را نمی کند. این شرکت همچنین به دروغ ادعا کرد که 50 میلیون دلار (نزدیک به 410 کرور) از فروش توکن خود به دست آورده است و ادعا کرد که 1 میلیون کاربر فعال دارد در حالی که در واقع تنها حدود 500000 سپرده گذار داشت که بسیاری از آنها دیگر فعال نبودند. SEC گفت.

دفتر دادستانی ایالات متحده در منهتن گفت که یک کنفرانس مطبوعاتی برای ارائه جزئیات در مورد اتهامات ماشینسکی و کوهن پاون برگزار خواهد کرد.

در یک تحول مرتبط، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده روز پنجشنبه طبق یک پرونده قضایی از ماشینسکی و سلسیوس شکایت کرد و ادعا کرد که او و سلسیوس میلیاردها دلار از طریق فروش اوراق بهادار دارایی های رمزنگاری ثبت نشده جمع آوری کرده اند و سرمایه گذاران را در مورد موفقیت مالی شرکت گمراه کرده اند. .

Mashinsky و Cohen-Pavon به دستکاری در بازار توکن رمزنگاری شرکت مستقر در نیوجرسی، معروف به Cel، و همچنین یک طرح کلاهبرداری برای دستکاری قیمت ارز دیجیتال و کلاهبرداری سیمی مربوط به دستکاری توکن متهم شدند. طبق کیفرخواست

در شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمده است که سلسیوس و ماشینسکی میلیاردها دلار از سرمایه گذاران از طریق «پیشنهادات ثبت نشده و جعلی و فروش اوراق بهادار دارایی های رمزنگاری شده» جمع آوری کرده اند و سرمایه گذاران را در مورد موفقیت مالی سلسیوس گمراه کرده اند.

رگولاتورها ماشینسکی و شرکت او را متهم کردند که درجه سانتیگراد را ایمن و مشابه بانک های سنتی معرفی می کنند، حتی در حالی که آنها گام های پرمخاطره ای را برای پرداخت سود پربازده به سپرده های مشتریان برداشتند.

ماشینسکی، 57 ساله، به هفت فقره جرم – از جمله کلاهبرداری در اوراق بهادار، کلاهبرداری از کالاها و کلاهبرداری سیمی – متهم شد، در حالی که طبق کیفرخواست، رئیس سابق درآمد سلسیوس، رونی کوهن پاوون، به چهار فقره جرم متهم شد که در تاریخ 2017/01/20 منتشر شد. پنج شنبه.

Mashinsky یک کارآفرین سریالی است که هشت شرکت از جمله ارائه‌دهنده مخابرات Arbinet را که در سال 2004 عمومی شد و Transit Wireless که Wi-Fi را به متروی شهر نیویورک ارائه می‌کند، تاسیس کرده است.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده و کمیسیون تجارت فدرال نیز علیه سلسیوس و ماشینسکی شکایت کردند. FTC گفت که به توافقی با درجه سانتیگراد رسیده است که به طور دائم آن را از رسیدگی به دارایی های مشتریان منع می کند.