او افزود: «کاربران توییتر به دنبال جایگزینی هستند و ماسک به زاکربرگ فرصت داده است.
ماسک و زاکربرگ بهعنوان رقبای سرسختی شناخته میشوند – و حتی پیشنهاد دادهاند که در قفس مبارزه با یکدیگر دیدار کنند تا با آن مبارزه کنند.
آدام موسری، رئیس اینستاگرام، با نشان دادن تمایل به شکستن شهرت سمی توییتر، به کاربران گفت که Threads قصد دارد “یک پلت فرم باز و دوستانه برای گفتگوها” ایجاد کند.
برایان ویزر، تحلیلگر مالی استراتژیک در Substack گفت: «به همین سادگی است: اگر یک کاربر اینستاگرام با تعداد زیادی فالوور مانند کارداشیان یا بیبر یا مسی به طور مرتب در Threads پست بگذارد، یک پلتفرم جدید می تواند به سرعت رشد کند.
یک قانون، پلتفرمها را از انتقال دادههای شخصی بین محصولات محدود میکند، همانطور که احتمالاً بین Threads و اینستاگرام چنین است.
مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا و بنیانگذار فیس بوک در اولین پست خود در پلتفرم جدید نوشت: “بیایید این کار را انجام دهیم. به Threads خوش آمدید.”
شرکتی که قبلاً با نام فیسبوک شناخته میشد، عمدتاً به دلیل مدیریت دادههای شخصی مورد انتقاد قرار میگیرد – خط خونی اصلی آن برای تبلیغات هدفمند که به آن کمک میکند هر سه ماهه میلیاردها دلار سود کسب کند.
به اصطلاح فدیورس، پلتفرمهای مختلف در انواع و اندازهها را میبیند که قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر هستند.
به گفته یک منبع نزدیک به این موضوع، نگرانیهای نظارتی راهاندازی Threads را در اتحادیه اروپا به تاخیر میاندازد، جایی که متا مشمول قانون جدیدی به نام قانون بازارهای دیجیتال (DMA) میشود که قوانین سختگیری را برای بزرگترین شرکتهای اینترنتی جهان تعیین میکند. .
این اپلیکیشن به کاربران گفت: «به زودی، میتوانید افراد را در سایر پلتفرمهای مختلف دنبال کنید و با آنها تعامل داشته باشید».
او گفت: “بهترین کاری که می توانید انجام دهید اگر شما هم بخواهید این است که مهربان باشید.”
به طور گسترده ای درک می شود که زاکربرگ از مالکیت پر هرج و مرج ماسک در توییتر برای بیرون راندن محصول جدید استفاده می کند، محصولی که شرکت امیدوار است به کانال ارتباطی افراد مشهور، شرکت ها و سیاستمداران تبدیل شود.
این برنامه در ساعت 23:00 به وقت گرینویچ (4:30 صبح IST) در فروشگاههای اپلیکیشن اپل و اندروید با حسابهایی از قبل برای افراد مشهوری مانند شکیرا و جک بلک و رسانههایی از جمله هالیوود ریپورتر، وایس و نتفلیکس فعال بود.
متا پس از خرید اپلیکیشن پیامرسان واتساپ به دلیل انجام این کار دستگیر شد و تنظیمکنندههای اروپایی در حالت آمادهباش خواهند بود تا اطمینان حاصل کنند که شرکت این کار را با Threads انجام نمیدهد.
ماسک پس از آن با اعلام اینکه دسترسی به محصول TweetDeck – که به کاربران امکان میدهد جریان سریع توییتها را بهطور همزمان مشاهده کنند – صرفاً برای پرداخت پول به مشتریان، خشم طرفداران فداکار توییتر را برانگیخت.
متا، مالک Threads نیز دارای بسیاری از منتقدان است، به خصوص در اروپا، و علیرغم تعداد کاربران گسترده اینستاگرام، آنها می توانند توسعه سایت را کاهش دهند.
ماسک مدیر تبلیغاتی لیندا یاکارینو را برای استقرار کشتی استخدام کرد، اما او از هوس او در امان نبوده است.
در دوران ماسک، توییتر شاهد کاهش اعتدال محتوا با اشکالات و تصمیمات عجولانه بود که شهرت سایت را خدشه دار کرده و افراد مشهور و تبلیغ کنندگان بزرگ را به وحشت انداخته است.
تحلیلگر Jasmine Engberg از Insider Intelligence گفت Threads فقط به یکی از چهار کاربر ماهانه اینستاگرام نیاز دارد تا بتواند به اندازه توییتر بزرگ شود.
Threads بزرگترین رقیب تاکنون برای توییتر متعلق به ایلان ماسک است که شاهد ظهور یک سری رقبای بالقوه بوده است اما علیرغم مبارزات حماسی آن هنوز جایگزین یکی از نمادین ترین شرکت های رسانه اجتماعی نشده است.
سرمایه دار تسلا هفته گذشته گفت که در حال محدود کردن دسترسی به توییتر به عنوان اقدامی موقت برای جلوگیری از “خراشیدن” سایت توسط شرکت های هوش مصنوعی برای آموزش فناوری خود است.
یک ایده اصلی دیگر برای Threads که آن را با سایر رقبای توییتر مانند Mastodon سازگار میکند، در حال حاضر متوقف شده است، اما رها نشده است.
فدیورس به زودی
این امر پس از آن صورت گرفت که طبق گزارش ها، یکی از مدیران متا به کارمندان گفت که Threads مانند توییتر خواهد بود، اما “عاقلانه اجرا می شود”.
این برنامه به عنوان یک اسپین آف واضح از اینستاگرام معرفی شد و مخاطبان داخلی بیش از دو میلیارد کاربر را به آن ارائه کرد و در نتیجه از چالش شروع از صفر جلوگیری کرد.
غول فیسبوک متا رسماً Threads، رقیب مبتنی بر متن توییتر را در روز چهارشنبه راهاندازی کرد – اما انتشار آن در اروپا به دلیل نگرانیهای نظارتی به تعویق افتاد.