مکانیسم چارچوب بندی ONDC برای اطمینان از رعایت قوانین توسط نهادهای درگیر

در حال حاضر روزانه حدود 600 تراکنش از 30 تا 40 تراکنش قبلی از طریق این شبکه انجام می شود.

ONDC از هر شرکت کننده در زمان سوار شدن به تعهد می خواهد که به طور کامل با خط مشی مطابقت داشته باشد.

شرکت‌های لجستیکی که وارد شده‌اند عبارتند از Dunzo، Shiprocket، Delhivery و Shipyaari.


Oppo Find N2 Flip که به تازگی راه اندازی شده است، اولین گوشی تاشوی این شرکت است که در هند معرفی شده است. اما آیا آن چیزی که برای رقابت با Samsung Galaxy Z Flip 4 لازم است را دارد؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

دبیر مشترک این وزارتخانه گفت: “اگر ما ببینیم که هر بازیکنی قوانین ما را رعایت نمی کند، اقدام می کنیم. ما در حال نهایی کردن امور هستیم. قانون زمین باید رعایت شود. ما در حال ایجاد این مکانیسم هستیم.” سانجیو برای ارتقای صنعت و تجارت داخلی (DPIIT) در اینجا به خبرنگاران گفت.

پوشش جغرافیایی ONDC به بیش از 210 شهر در سراسر هند گسترش یافته است و شرکای تدارکات آن می توانند محصولات را به حدود 90 درصد از کدهای پین در سراسر هند تحویل دهند.

وی گفت: “رویای ما این است که همه پین ​​کدهای کشور را توسط شرکت کنندگان ONDC پوشش دهیم و امیدواریم به آن دست یابیم. قبلاً از مردم درخواست می کردیم که در شبکه حضور داشته باشند و اکنون شرکت ها برای ورود به شبکه به ما مراجعه می کنند.”

Sanjiv همچنین گفت که ONDC در چند ماه گذشته به نقاط عطف مهمی دست یافته است، از جمله 37 شرکت کننده در شبکه از رهبران بازار گرفته تا استارتاپ های نوظهور هندی، بیش از 26000 تاجر و بیش از 27 هزار محصول ارائه شده در شبکه.

در حدود 15 شهر مانند بمبئی، دهلی، بنگالورو، بوپال و کلکته، بیش از 100 تاجر وارد شبکه شده اند.

سانجیو گفت: «ما از همه بازیکنان بزرگ و کوچک دعوت می‌کنیم.» وی افزود که تعداد بازرگانان در شبکه با 200 افزایش به حدود 50000 نفر در حال حاضر است.

تی کوشی، مدیر عامل ONDC گفت که فروشندگان، اپلیکیشن های مصرف کننده، شرکت های تدارکات، درگاه های پرداخت بیشتر و بیشتر به این شبکه می پیوندند و “امیدواریم این شتاب را حفظ کنیم”.

بر اساس یک مقاله مشاوره ای که سال گذشته توسط ONDC منتشر شد، یکی از فصل های سیاست در مورد مدیریت شکایات، مکانیسم هایی را برای شرکت کنندگان برای مدیریت و حل و فصل شکایات ثبت شده علیه آنها توسط خریداران و فروشندگان تعیین می کند.

بیشتر دسته‌های محصولات اصلی، از جمله خواربار، مواد غذایی و محصولات آرایشی در شبکه به صورت زنده هستند و به دسته‌های محصولات بیشتری در حال گسترش هستند. خدمات تحرک در دو شهر فعال شده است – کوچی (برنامه خدمات تاکسی Namma Yatri) و Bengaluru (خدمات خودکار).

شرکت کنندگان آن در حال انجام اقداماتی برای پشتیبانی و نگهداری از فروشندگان به داخل شبکه هستند و به مصرف کنندگان کمک می کنند تا نحوه استفاده از ONDC را درک کنند.

ONDC، یک شرکت غیرانتفاعی، مجموعه ای از استانداردها را برای پذیرش داوطلبانه توسط فروشندگان یا ارائه دهندگان تدارکات یا اپراتورهای دروازه پرداخت تدوین می کند.

مجموعه ای از قوانین در مورد حفاظت از اطلاعات شخصی و راه اندازی مکانیسم های حل شکایات بخشی از خط مشی شبکه جامع ONDC خواهد بود.

یک مقام ارشد روز پنجشنبه گفت که شبکه باز تجارت دیجیتال (ONDC) که توسط دولت تبلیغ می شود، در حال ایجاد سازوکاری برای اطمینان از انطباق با قوانین آن توسط نهادهای درگیر در تجارت خرده فروشی آنلاین است.

کوشی افزود که بازیکنان بزرگی که وارد شبکه شده اند عبارتند از HUL، P&G، Paytm، PhonePe و ITC و شبکه “کشش خوبی” دارد.

ONDC بافندگان بافنده دستی خود را از Kancheepuram برای فروش محصولات خود از طریق ONDC در سرتاسر هند با پشتیبانی بانک توسعه صنایع کوچک هند (SIDBI) همراهی کرده است. به طور مشابه، NABARD به سازمان های تولیدکنندگان کشاورز (FPOs) در مورد استفاده از این شبکه کمک می کند.

هدف ONDC ترویج یک پلت فرم باز برای تمام جنبه های خرده فروشی تجارت الکترونیک است. این امر به خرده فروشان کوچک کمک می کند تا تجارت خود را از طریق تجارت الکترونیک گسترش دهند و تسلط غول ها را در این بخش کاهش دهند.