میکرون تولید انبوه چیپ حافظه DRAM پیشرفته را در ژاپن آغاز کرد

دولت ژاپن در ماه سپتامبر به Micron مبلغ 46.5 میلیارد ین (تقریباً 2709 کرور) برای افزایش ظرفیت تولید در کارخانه خود پیشنهاد داد.

تولید پیشرفته ترین تراشه Micron که می تواند یک سوم داده بیشتر از تراشه های قدیمی را ذخیره کند، در حالی صورت می گیرد که ژاپن تلاش می کند صنعت تراشه های قدرتمند خود را احیا و مدرن کند.

شرکت Micron، سازنده تراشه‌های حافظه، روز چهارشنبه تولید انبوه تراشه‌های حافظه دسترسی تصادفی پویا (DRAM) 1 بتا با ظرفیت کم خود را در کارخانه خود در هیروشیما، ژاپن آغاز کرد. سفیر ایالات متحده در ژاپن، رام امانوئل، و مقامات ژاپنی در مراسمی در هیروشیما به مناسبت آغاز تولید در مقیاس بزرگ شرکت کردند و بر اهمیت سیاسی فزاینده نیمه هادی ها برای دو متحد تاکید کردند.

در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که می‌تواند بدون استفاده از ابزارهای لیتوگرافی گران‌قیمت فرابنفش شدید یا EUV که در جدیدترین تراشه‌های پردازنده در گوشی‌های هوشمند سطح بالا استفاده می‌شود، به فناوری تولید 1-بتا دست یابد.

شهردار سابق شیکاگو که بر تقویت روابط تجاری بین هر دو کشور برای محافظت از زنجیره تامین و قطع وابستگی به چین تمرکز کرده است.

در ماه ژوئیه، یارانه 93 میلیارد ین (تقریباً 5417 کرور روپیه) به سازندگان تراشه های حافظه رقیب Kioxia و Western Digital برای کمک به توسعه تولید در کارخانه مشترک خود در ژاپن داد.

تراشه های DRAM به طور گسترده در مراکز داده، رایانه های شخصی و سایر دستگاه ها استفاده می شوند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در اوایل این ماه، Micron اعلام کرد که ارسال نمونه‌هایی از پیشرفته‌ترین تراشه DRAM خود را بر اساس LPDDR5X، سرعت انتقال داده دو برابر کم مصرف 5X، که استاندارد برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای آزمایش است، آغاز کرده است.

توکیو نگران است که افزایش اصطکاک تجاری بین ایالات متحده و چین باعث کمبود نیمه هادی های مورد نیاز خودروسازان و سایر تولیدکنندگان شود.

امانوئل در توییتر گفت که راه اندازی روز چهارشنبه نمونه ای از چگونگی تعهد دو کشور به تقویت زنجیره تامین نیمه هادی ها و امنیت ملی با هم بود.