هزینه خرید خودروهای برقی نیز در مقایسه با موتورهای احتراق داخلی (ICE) بسیار بالاتر است زیرا دادههای صنعت نشان میدهد که برای کالاها و وسایل نقلیه مسافربری، مدلهای EV دو چرخ حدود 25 درصد گرانتر هستند، مدلهای EV سه چرخ حدودا 40 درصد گران تر و مدل های EV چهار چرخ حدود 60 درصد گران تر از همتایان ICE خود هستند.
طبق دستورالعملهای جمعآوری پیشنهادی، انتقال از موتورسیکلتهای ICE به خودروهای برقی دوچرخه فوری است و تجمعکنندگان باید از تاریخ اطلاعرسانی 100 درصد خودروهای برقی را سوار کنند.
این یادداشت با ایجاد نگرانی در مورد موانع مالی، بیان میکند که هزینه گواهینامه هر وسیله نقلیه تحت طرح پیشنهادی فوقالعاده بالا است. این سند بر نیاز به یک رویکرد واقعبینانه و همکاری با سهامداران برای رسیدگی به واقعیتها و چالشهای زمینی، جلوگیری از پذیرش خودروهای الکتریکی و ارائه انعطافپذیری به کارگران گیگ در دهلی از طریق این سیاست تاکید کرد.
از Nothing Phone 2 گرفته تا Motorola Razr 40 Ultra، انتظار می رود چندین گوشی هوشمند جدید در ماه جولای معرفی شوند. ما درباره همه هیجانانگیزترین گوشیهای هوشمند که در این ماه عرضه میشوند و بیشتر در آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت میکنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.
منبع
ناسکام بر نیاز به بازنگری در این اهداف تاکید کرد، با توجه به اینکه امروزه تنها 0.74 درصد از تمام خودروهای دو چرخ در دهلی خودروهای الکتریکی هستند.
ناسکام با اشاره به محدودیتهای عرضه، زیرساختهای شارژ ناکافی و چالشهای پیشرو برای رانندگان کابین در ارسالهای خود در طرح جمعآوری وسایل نقلیه موتوری دهلی و طرح ارائهدهنده خدمات تحویل، نگرانیهای خود را درباره «اهداف غیرواقعی برقرسانی» برای خودروهای برقی در پایتخت ملی اعلام کرده است.
ناسکام تاکید کرد که تنها 0.16 درصد از کل وسایل نقلیه مورد استفاده در دهلی در حال حاضر خودروهای برقی هستند، زیرا به تفاوت گسترده در اهداف الکتریکی و واقعیت های فعلی اشاره می کند.
ناسکام معتقد است که اهداف برق رسانی دهلی تأثیر منفی بر تحرک مردم در منطقه پایتخت ملی خواهد داشت.
یادداشت Nasscom همچنین به مورد تاکسی های دوچرخه در دهلی اشاره می کند که در حال حاضر توسط دولت ایالتی ممنوع شده است.
این یادداشت پیشنهاد میکند که اهداف سوار شدن خودروهای الکتریکی باید بازنگری شوند و اکوسیستم EV در NCT را منعکس کنند. برقرسانی باید به صورت مرحلهای انجام شود.
در یادداشت ذکر شده است: «حتی برای خودروهای برقی که برای استفاده تجاری در دسترس هستند، برد ارائه شده برای به اشتراک گذاری سواری مناسب نیست، زیرا نیاز به برد 100 کیلومتر به علاوه برای مقرون به صرفه بودن اقتصادی است.»
در این یادداشت آمده است که سهم فعلی خودروهای الکتریکی در دهلی به ترتیب برای خودروهای دو، سه و چهار چرخ به ترتیب 0.74، 30.3 و 0.16 درصد است.
علاوه بر این، گفته میشود، اکثر خودروهای برقی 2 چرخ موجود اسکوتر هستند و نه موتورسیکلت، که فاکتور شکل ترجیحی برای اپراتورهای تاکسی دوچرخه هستند.
همچنین بر نیاز به ایجاد یک گروه کاری از تجمیع کنندگان و ارائه دهندگان خدمات تحویل برای همکاری با دولت دهلی برای برق رسانی تاکید کرد.
همچنین در همه مناطق در دسترس نیستند، که رانندگان را مجبور می کند برای شارژ وسایل نقلیه خود از مسیرهای انحرافی طولانی استفاده کنند.
سازمان صنعت گفت: «ناسکوم در مشاهدات خود نگرانیهایی را در مورد اهداف غیرواقعی برقرسانی برای خودروهای الکتریکی در پایتخت با اشاره به محدودیتهای عرضه، زیرساختهای شارژ ناکافی، هزینههای بالای ورودی و چالشهای پیش روی رانندگان تاکسی مطرح میکند.
علاوه بر این، زیرساخت های شارژ ناکافی است، زیرا بسیاری از ایستگاه های شارژ راه اندازی شده در NCT به درستی کار نمی کنند و در ساعات اوج سفر بسیار شلوغ هستند.