نتفلیکس، آمازون، گروهی که توسط جیو سینما حمایت می شوند به قوانین هشدار جدید دخانیات در هند اعتراض کردند.

در نامه انجمن اینترنت و موبایل هند (IAMAI) آمده است که میزان محتوای چند زبانه در پلتفرم‌ها “بسیار زیاد است… امکان عملی وجود چنین هشدارهایی در سراسر محتوا وجود ندارد.”

نتفلیکس از اظهار نظر خودداری کرد، در حالی که IAMAI و سایر شرکت‌ها بلافاصله پاسخ ندادند. وزارت بهداشت نیز پاسخی نداد.

© تامسون رویترز 2023


موتورولا اج 40 اخیراً به عنوان جانشین اج 30 که سال گذشته عرضه شد، در کشور معرفی شد. آیا باید این گوشی را به جای Nothing Phone 1 یا Realme Pro+ بخرید؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این گروه گفت که “اختلال” ناشی از هشدارها “برای سازندگانی که سرمایه گذاری قابل توجهی انجام می دهند مشکل ساز است.”

در سال 2013، وودی آلن پس از اینکه متوجه شد هشدارهای اجباری ضد دخانیات در صحنه های سیگار کشیدن آن درج می شود، از نمایش فیلم یاس آبی خود در هند جلوگیری کرد.

تمام صحنه‌های سیگار کشیدن و نوشیدن الکل در فیلم‌های سینماهای هند و تلویزیون، طبق قانون، نیازمند هشدارهای بهداشتی هستند، اما تاکنون هیچ مقرراتی برای غول‌های پخش جریانی وجود نداشته است.

سانجی ست از بنیاد غیرانتفاعی سلامت سامبند گفت که نباید تفاوتی در نحوه جلوگیری از سیگار کشیدن در سینما و پلتفرم های دیجیتال وجود داشته باشد.

IAMAI گفت، این شرکت‌ها معتقدند توصیف‌کننده‌های محتوا – که در ابتدا به کاربران با برچسب «سیگار کشیدن» در یک ویدیو در کنار عنوان آن هشدار می‌دهند، مؤثرتر بودند.

فراتر از محتوای هالیوود، شرکت های استریمینگ نتفلیکس، آمازون، دیزنی و جیو سینما به طور فزاینده ای در هند محبوب شده اند. محتوای محبوب هندی با بازی بازیگران بالیوود در چنین پلتفرم هایی دارای صحنه های سیگار کشیدن است.

ست گفت: “آنها باید این را اجرا کنند. این زندگی ها را نجات می دهد.”

در نامه ای که رویترز مشاهده کرده است، یک گروه هندی نماینده نتفلیکس، آمازون و دیزنی به دولت گفته است که قوانین جدید هشداردهنده دخانیات برای غول های استریم غیرممکن است و به آزادی بیان سازندگان محتوا لطمه می زند.

فعالان از قوانین جدید هند استقبال کرده‌اند و گفته‌اند که این قوانین در کشوری که تنباکو سالانه 1.3 میلیون نفر را می‌کشد، از کشیدن سیگار جلوگیری می‌کند.

در این نامه آمده است که IAMAI از وزارت بهداشت خواسته است تا قوانین «سخت‌انگیز» را بازبینی کند و گفت که یک نظرسنجی نشان داده است بینندگان نسبت به تصویر کشیدن سیگار در پلتفرم‌های پخش بی‌تفاوت هستند.

این سه شرکت و پلتفرم استریمینگ JioCinema میلیاردر هندی موکش آمبانی، اخیراً بخشی از یک بحث خصوصی برای بررسی گزینه‌های بازپس‌گیری، از جمله یک چالش قانونی بودند، زیرا مدیران نگران بودند که قوانین نیاز به ویرایش میلیون‌ها ساعت محتوای هندی و هالیوودی داشته باشد.

به عنوان بخشی از برنامه مبارزه با دخانیات هند، وزارت بهداشت ماه گذشته به پلتفرم‌های استریم دستور داد تا در طول سه ماه هشدارهای بهداشتی ثابت را در صحنه‌های سیگار کشیدن وارد کنند. همچنین، هند حداقل 50 ثانیه سلب مسئولیت ضد دخانیات، از جمله سمعی و بصری، در شروع و وسط هر برنامه می خواهد.