یکی از منابع داخلی نتفلیکس به Deadline به عنوان پلتفرم به Deadline گفت: “ورزش اکنون پایه اصلی است، همه ما آن را می دانیم، و یافتن ویژگی های مناسب، لیگ های مناسب یک اولویت است، اما همیشه بحث لیگ مناسب، معامله درست است.” شکار خود را برای مجوزهای ورزشی زنده از سر می گیرد، در زمانی که تمام لیگ های بزرگ در توافقات بلندمدت با پلتفرم های رقیب هستند. در هند، لیگ برتر فوتبال انگلیس در کنار مسابقات تیم کریکت هند، که جواهر تاج است، با دیزنی+ هاتستار گره خورده است. در همین حال، حقوق دیجیتال لیگ برتر هند (IPL) اکنون در دست موکش آمبانی است و Viacom18 متعلق به Reliance Industries، امسال از دیزنی استار پیشی گرفت.
نتفلیکس از زمان شروعش بدون ورزش زنده بوده است، مگر اینکه گاه به گاه مستندهای ورزشی را در نظر بگیرید. مسلماً بزرگترین موفقیت آن فرمول 1: رانندگی برای زنده ماندن است که در مارس 2019 آغاز شد و در ماه می برای فصل پنجم و ششم تمدید شد. طبق گزارش WSJ، نتفلیکس برای حقوق پخش فرمول یک ایالات متحده پیشنهاد داد، اما در مقابل ESPN دیزنی شکست خورد. این شرکت همچنین در اواخر سال گذشته به دنبال خرید لیگ جهانی موج سواری بود، اگرچه مذاکرات بین سازمان ها شکست خورد، زیرا این دو نتوانستند به یک توافق آشنا برسند. برخی از مدیران نتفلیکس بر این باورند که پخش کننده می تواند برخی از امتیازات ورزشی کمتر شناخته شده را بگیرد و آن را به چیزی اصلی تبدیل کند.
ددلاین خاطرنشان میکند که نتفلیکس مدتهاست در برابر ایده قرار دادن برنامههای زنده در پلتفرم خود مقاومت میکند، اما «واقعیتهای سال 2022، زمانی که این شرکت کاهش نادری را در تعداد مشترکان خود تجربه کرد و همراه با آن سهام خود را فروخت، مجبور به بررسی مجدد شده است.» برای مبارزه با کاهش تعداد مشترکین، نتفلیکس اخیراً یک ردیف تبلیغاتی به نام طرح «Basic with Ads» در 12 کشور از جمله استرالیا، برزیل، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره، مکزیک، اسپانیا، بریتانیا راه اندازی کرده است. و ایالات متحده با قیمت 6.99 دلار (حدود 569 روپیه) در ایالات متحده، با 4 تا 5 دقیقه تبلیغات در ساعت و بدون قابلیت دانلود ارائه می شود.
طبق گزارشها، نتفلیکس در حال بررسی ایده آوردن ورزشهای زنده روی پلتفرم خود است. طبق گزارش وال استریت ژورنال، این شرکت پخش اخیراً سعی کرد حقوق تور تنیس انجمن مردان حرفه ای تنیس (ATP) را برای برخی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه و بریتانیا به دست آورد و در نهایت از این قرارداد خارج شد. این بدان معناست که بازیکنانی مانند نواک جوکوویچ، رافائل نادال و کارلوس آلکاراز به صفحههای نتفلیکس خواهند آمد. به گفته منابع WSJ، همچنین در مورد مناقصه برای رویدادهای دیگر، از جمله حقوق بریتانیا برای همتای زن ATP، انجمن تنیس زنان (WTA) و چندین مسابقه دوچرخه سواری بحث شد. به نظر می رسد، مدیران نتفلیکس در گذشته بحث هایی در مورد خرید «لیگ های سطح پایین تر» داشتند تا از هزینه های فزاینده مناقصه برای حقوق ورزشی اصلی جلوگیری کنند.
در ایالات متحده، سرویس های استریم به ایده گنجاندن ورزش های زنده در پلت فرم خود عادت کرده اند. آمازون دارای انحصاری 11 ساله در NFL (لیگ ملی فوتبال) پنج شنبه شب فوتبال است، در حالی که هر دو اپل تی وی پلاس و طاووس حقوق انحصاری پخش لیگ برتر بیسبال را در فصل گذشته داشتند. Apple TV همچنین خانه جدید لیگ برتر فوتبال آمریکا، لیگ برتر فوتبال (MLS) برای 10 سال آینده است.