نسل بعدی هولودک را اشتباه کرد

هولدک یک محیط مجازی فوتورئالیستی بود که بر اساس مفهوم نور سخت ساخته شده بود، که می توانست اجسام جامد را از نور خارج کند (این یک چیز است) تا سرگرمی برای خدمه فراهم کند. سفینه‌ای که ماه‌ها یا سال‌ها دور از بندر اصلی خود می‌گذرد، به نوعی تفریح ​​نیاز دارد. زیردریایی های بزرگ دوران شوروی به همین دلیل به استخر نیاز داشتند.

آیا این بدان معنا نیست که رابط های انسان و ماشین در سرتاسر Enterprise مبتنی بر نور سخت هستند، به صورت پویا تغییر می کنند تا نیازهای منحصر به فرد اپراتور و موقعیت را برطرف کنند، و به طور بالقوه اضافی هستند زیرا هوش مصنوعی قبلاً بسیاری از کارهای خدمه را انجام می داد. به صورت خودکار انجام می دهد؟

هواپیماهای بدون سرنشین فیزیکی در مقابل دوقلوهای دیجیتال انسان سبک سخت

مشکل فناوری هولدک TNG هنگام تماشای نمایش، چه در ابتدا و چه بعداً برای من پیش نیامد. هنگام تماشای سخنرانی‌های کلیدی مختلف از رویداد مجازی دنیای فناوری لنوو در هفته گذشته، آن را به ذهنم رساند.

خوب، اگر می توانید هر چیزی را با نور سخت خلق کنید، از جمله افراد، چرا رابط های ثابتی روی کشتی ندارید، یا چرا به خدمه زنده محدود می شوید؟

چگونه متاورس می تواند رابط انسان به ماشین را تغییر دهد

مسلماً لنوو دارای بهترین مجموعه دستگاه‌هایی است که در حال حاضر برای بررسی رابط‌های تجاری در ساختارهای متاورس‌مانند است. مجموعه ای از روابط عمیق با ارائه دهندگان فناوری اصلی را به نمایش گذاشت که به شرکت کمک می کند در مناطقی که از واقعیت ترکیبی استفاده می شود، مانند پیشنهادات کنفرانس ویدیویی مبتنی بر واقعیت مجازی مبتنی بر holodeck، اجرا کند. برخلاف نمونه‌های اولیه متا، به نظر می‌رسد این محصولات شامل پا هستند.

Gabb Phone توسط Gabb Wirelessیکی از مدیران در صحبت درباره انگیزه شرکت، ماجرای نزدیک شدن دختر خردسالش و ارسال تصاویر نامناسب توسط پسر بزرگ‌تری را تعریف کرد که ظاهراً به دخترش آسیب رسانده است.

در حالی که بیشتر محصولاتی که برای محافظت از کودکان طراحی شده‌اند بر نیازهای والدین متمرکز شده‌اند، به این معنی که کودکان اغلب از استفاده از آنها خودداری می‌کنند، Gabb ویژگی‌هایی را برای رفع نیازهای کاربر کودک و والدینی که می‌خواهند آنها را ایمن نگه دارند، ترکیب می‌کند.

اکنون با گذشت صدها سال از زمان داستان‌های “پیشتازان فضا”.

مدیر ارشد فناوری لنوو، یونگ روئی، نیز در مورد عناصر و جهت‌گیری‌های متفاوتی که این فناوری می‌تواند اتخاذ کند، دقیق‌ترین فرد بود. او اشاره کرد که متاورس به اندازه ترکیبی از دنیای فیزیکی و مجازی در حال تبدیل شدن به یک مکان ثابت نیست، که بسیار متفاوت است و بسیار شبیه‌تر به کاری است که «Star Trek» باید انجام می‌داد و فناوری در حال حاضر به آن می‌رود.

این تا حدودی شبیه پزشک مجازی در «پیشتازان فضا: ویجر» است و می‌تواند با یک نشان منحصربه‌فرد، نه تنها از هر منطقه‌ای که ساطع‌کننده‌های هولو وجود دارد، بلکه از وویجر نیز خارج شود.

مانند بسیاری از شما، وقتی «پیشتازان فضا: نسل بعدی» (TNG) منتشر شد، شیفته مفهوم holodeck شدم. برای بسیاری از ما، این به نواری برای پیاده سازی متاورس یا وب سه بعدی آینده تبدیل شد.

نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات شبکه خبری ECT نیست.



منبع

تبلیغات

در چندین قسمت از هر دو سریال، نمونه‌هایی از توانایی نه تنها بازسازی پل و کنترل رابط‌های کشتی‌های مختلف، بلکه فریب دادن شرکت‌کنندگان به تصور اینکه در هولدک نیستند، وجود داشت.

این آینده ای است که فکر می کنم ما به سمت آن می رویم، با Lenovo در موقعیت پیشرو برای رسیدن به آنجا به عنوان یک ارائه دهنده راه حل، و آینده ای که آینده نمایش داده شده “Star Trek” را از کشتی های بزرگ و ساکن با کارکنان انسان به کشتی های بسیار کوچکتر تغییر می دهد. با رابط های مجازی که عمدتاً با ساختارهای پیشرفته هوش مصنوعی دیجیتالی کار می کنند و به طور بالقوه خطرات را برای کسانی که پیراهن قرمز می پوشند از بین می برد.

اگرچه جدید نیست، اما مفهوم ایجاد یک دنیای مجازی نیز خارج از بازی هایی که عمدتاً برای سرگرمی استفاده می شدند، واقعی نشده بود. در حالی که شبیه‌سازی‌هایی برای اهداف عملی‌تر، مانند آموزش نظامی، وجود داشت و وجود دارد، که به دهه‌ها قبل بازمی‌گردد، تنها تعداد کمی از مردم آن‌ها را تجربه کرده‌اند. این، همراه با محدودیت‌های احتمالی قابل توجه هزینه، مانع از این شد که نمایش این فناوری را به جایی که باید می‌رفت، برساند. اکنون که ما به طور فعال بازآفرینی تجارب هولدک مانند را بررسی می کنیم، خطای آشکار آشکار است.

«پیشتازان فضا: کشف» اخیراً استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را به نمایش گذاشته است. این دستگاه اندرویدی به نام Data داشت، اما اگر بتوانید افرادی دیجیتالی بسازید که از انسان‌ها متمایز نیستند، چرا به سطوح بالای کارکنان در یک کشتی فضایی نیاز دارید؟

بیایید بررسی کنیم که چگونه TNG فناوری holodeck را اشتباه کرد یا حداقل آن را به طور گسترده ای که در زندگی واقعی انجام می شود به کار نبرد. سپس با محصول هفته من، سرویس تلفن و ساعت هوشمند از Gabb Wireless که فرزندان شما و شاید برخی از بزرگسالان سالخورده ما را بسیار ایمن تر نگه می دارد، پایان می دهیم.

بهینه سازی شبیه سازی به رابط

من فکر نمی کنم به بچه ها گوشی های هوشمند بدون نظارت داده شود. افراد زیادی وجود دارند که به دنبال شکار کودکانی هستند که معمولاً برای مقابله با اکثر این بازیگران بد آموزش دیده یا مجهز نیستند. در یک رویداد تلفن همراه کوالکام هفته گذشته، آنها یک راه حل سرویس و دستگاه از Gabb Wireless را معرفی کردند که به نظر من قانع کننده بود.

به طور خلاصه، آینده به آنچه در داخل هودک «پیشتازان فضا» می‌گذرد بسیار نزدیک‌تر است تا آنچه در خارج از آن می‌گذرد، و هر چه زودتر صنعت این موضوع را درست انجام دهد، پیشرفت ما به دنیای مجازی ترکیبی که لنوو از آن صحبت کرده است سریع‌تر خواهد بود. هفته گذشته

محتوایی که به تلفن می رود محافظت می شود، نظارت می شود و تحت کنترل والدین باقی می ماند. اما بازی‌ها و حواس‌پرتی‌های زیادی وجود دارد که کودک به آن‌ها نیز دسترسی دارد. سرویس موسیقی فقط کلمات بد را خالی نمی کند. آهنگ هایی با زبان نامناسب را حذف می کند.

اکنون به کاربرد آن در کشتی های جنگی، وسایل نقلیه یا کارخانه ها فکر کنید. می‌توانید از رابط‌های غیر فیزیکی، مجازی و مبتنی بر صدا استفاده کنید که هرگز فرسوده نمی‌شوند، نیازی به تعمیر یا نگهداری ندارند – به جز الکترونیکی – و می‌توانند بدون جابجایی کاربر از جایی که در حال کار هستند – حتی اگر آنها را تغییر دهند. از خانه کار می کنند

فرض کنید در حال نوشتن مقاله، شرکت در یک جلسه، انجام تحقیق و یا حتی ایجاد یک محصول جدید هستید. در این صورت، فناوری متاورس می‌تواند گزینه‌هایی را در اختیار شما قرار دهد که در دنیای واقعی نخواهید داشت و رابط بهتری با فناوری‌های دیگر مانند چاپگرهای سه‌بعدی که می‌توانند آنچه را که تصور می‌کنید گرفته و در دنیای واقعی ایجاد کنند، در اختیار شما قرار دهد.

محصول فناوری هفته

تلفن گاب

ما اغلب در مورد اینکه چگونه انقلاب بزرگ هوش مصنوعی نیاز ما را به یادگیری نحوه استفاده از ابزارهای مبتنی بر فناوری بی نیاز می کند صحبت کرده ایم. تقریباً مانند آنچه در مورد هنرمندان یا نویسندگان مبتنی بر هوش مصنوعی دیده‌ایم، کاربران فقط باید بتوانند آنچه را که می‌خواهند توصیف کنند تا به نتیجه برسند. اگر آنها مقاله ای در مورد موضوع خاصی می خواهند، تکلیف را خلاصه می کنند و هوش مصنوعی نتیجه مکتوب را ایجاد می کند. یا آنچه را که می خواهند در یک تصویر توصیف می کنند، و دوباره هوش مصنوعی آن را ایجاد می کند.

در زندگی شخصی خود می توانید در یک خانه کوچک زندگی کنید. اما در متاورس، یک عمارت دیجیتالی وسیع داشته باشید که به نظارت کمتری نسبت به یک عمارت واقعی نیاز دارد، و می‌توانید فقط با توصیف آنچه می‌خواهید تغییر کند، بازسازی کنید – بدون پیمانکار، بدون هزینه، و بدون مشکل درازمدت در نتیجه .

پایان: لنوو ممکن است اولین کسی باشد که این کار را انجام می دهد

Gabb با استفاده از گیمیفیکیشن، اپلیکیشن‌های تلفن و ساعت هوشمند را نیز ایجاد کرده است که ورزش را تشویق می‌کند و رفتار مثبت را تحریک می‌کند. در عین حال، تلفن از کودک در برابر شکارچیان و محتوایی که در صورت مشاهده بدون نظارت ممکن است به آنها آسیب برساند، محافظت می کند.

من به این اشاره می‌کنم، زیرا اغلب، با فناوری جدید، ابتدا نحوه انجام کارها را تقلید می‌کنیم. سپس، با گذشت زمان، از آن ساختارهای قدیمی جدا می شویم و در نهایت بر اساس آخرین فناوری بهینه می شویم. همانطور که به سمت متاوره حرکت می کنیم، در مورد مفهوم دوقلوهای دیجیتال صحبت می کنیم، اما اگر فقط به دوقلو نیاز داشته باشیم و به دستگاه فیزیکی واقعی نیاز نداشته باشیم، چه؟