نقشه راه محصول AR و VR متا برای چهار سال آینده فاش شد، عینک AR ممکن است در سال 2027 معرفی شود

برای یادآوری، Quest 2 با قیمت اولیه 399 دلار (تقریباً 32000 روپیه) رونمایی شد. طبق گزارش‌ها، معاون VR متا تایید کرد که تا به امروز تقریباً 20 میلیون هدست Quest فروخته است. طبق این گزارش، او همچنین اذعان کرد که کوئست فعلی در تلاش است تا کاربران جدید را درگیر کند.

متا در اکتبر سال گذشته از هدست واقعیت مجازی و ترکیبی پیشرفته Quest Pro خود رونمایی کرد. اکنون، به نظر می‌رسد که شرکت مادر فیس‌بوک با انبوهی از محصولات AR (واقعیت افزوده) و VR (واقعیت مجازی) سرمایه‌گذاری زیادی برای برنامه‌های متاورز خود انجام می‌دهد. طبق گزارش ها، متا در حال آماده شدن برای عرضه اولین جفت عینک هوشمند خود با نمایشگر در سال 2025 در کنار یک ساعت هوشمند رابط عصبی است که برای کنترل آنها طراحی شده است. طبق این گزارش، انتظار می‌رود عینک AR متا در اواخر سال 2027 رسمی شود. نقشه راه احتمالی این غول رسانه های اجتماعی برای امسال احتمالاً شامل یک هدست Quest 3 نیز می شود. همچنین می تواند در سال 2024 از هدستی با نام رمز Ventura رونمایی کند.

گزارشی توسط The Verge نقشه راه احتمالی متا را برای چندین محصول AR و VR در سال‌های 2023، 2024، 2025 و 2027 فاش کرده است. این گزارش به نقل از کارمندان بخش Reality Labs متا بیان می‌کند که هدست Meta Quest 3 با تجربیات واقعیت ترکیبی بعداً رونمایی خواهد شد. امسال. انتظار می‌رود این هدست پرچمدار بیشتر از Quest 2 فعلی قیمت داشته باشد و می‌تواند دو برابر باریک‌تر و قدرتمندتر از مدل قبلی باشد. Meta Quest 3 می تواند شامل 41 برنامه و بازی جدید باشد.

علاوه بر این، متا در نظر دارد در سال 2024 از عینک AR خود که مدت ها شایعه شده بود، با کد Orion، برای کارمندان خود رونمایی کند. این عینک ممکن است پس از سال 2027 برای عموم عرضه شود.


پس از مواجهه با بادهای مخالف در هند در سال گذشته، شیائومی قرار است در سال 2023 رقابت را به عهده بگیرد. برنامه های این شرکت برای سبد محصولات گسترده و تعهد آن به ساخت در هند در این کشور چیست؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که شرکت تحت رهبری مارک زاکربرگ در حال برنامه‌ریزی برای عرضه هدست‌های «در دسترس‌تر» با نام رمز Ventura در سال آینده است. از آن پس، این شرکت می‌تواند یک هدست پیشرفته با کد La Jolla معرفی کند که دارای آواتارهای کدک واقع‌گرایانه است.

علاوه بر این، این گزارش به نقل از الکس هیمل، معاون متا در بخش AR، بیان می‌کند که این شرکت در پاییز امسال از نسل دوم Ray-Ban Stories خود رونمایی خواهد کرد. عینک واقعیت افزوده با مشارکت شرکت مادر Ray-Ban Luxottica ساخته شده است.

طبق گزارش‌ها، این شرکت در سال 2025 از نسل سوم عینک‌های هوشمند با نمایشگر منظره یاب برای مشاهده متون دریافتی، اسکن کدهای QR و ترجمه متون از زبان دیگر در زمان واقعی رونمایی خواهد کرد. این عینک در کنار یک باند «واسط عصبی» منتشر می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد آن‌ها را از طریق حرکات دست کنترل کنند. علاوه بر این، متا همچنین در حال توسعه یک ساعت هوشمند است که با عینک هوشمند کار می کند.

برای جزئیات جدیدترین راه‌اندازی‌ها و اخبار سامسونگ، شیائومی، ریلمی، وان پلاس، اوپو و سایر شرکت‌ها در کنگره جهانی موبایل در بارسلون، از مرکز MWC 2023 ما دیدن کنید.



منبع