نقض داده های CoWIN: دولت پاسخ می دهد، می گوید هیچ نقض مستقیمی از برنامه یا پایگاه داده CoWIN وجود ندارد

تیم توسعه CoWIN همچنین تأیید کرد که برخی از API ها با اشخاص ثالث مانند شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) به اشتراک گذاشته شده است و درخواست ها فقط توسط یک API مورد اعتماد که در لیست سفید برنامه CoWIN قرار گرفته است پذیرفته می شود – که نشان می دهد حداقل یک API وجود دارد که می تواند به داده ها دسترسی داشته باشد. بدون OTP به گفته دولت، وزارت بهداشت اتحادیه از CERT-In خواسته است تا این موضوع را بررسی کند و گزارشی از یافته های خود ارائه کند.


اپل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود، Apple Vision Pro، به همراه مدل های جدید مک و به روز رسانی های نرم افزاری آتی رونمایی کرد. ما درباره همه مهم‌ترین اعلامیه‌های این شرکت در WWDC 2023 در Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

✅داده هایی که توسط ربات از پایگاه داده عامل تهدید قابل دسترسی است، که به نظر می رسد…

— راجیو چاندراسخار 🇮🇳 (@Rajeev_GoI) 12 ژوئن 2023

دولت همچنین بیان می‌کند که داده‌های پلتفرم CoWIN را نمی‌توان در یک ربات خودکار بدون ارسال OTP به گیرنده واکسن به اشتراک گذاشت، زیرا هیچ API عمومی با چنین سطح دسترسی وجود نداشت. به طور مشابه، این سیستم آدرس گیرنده را ثبت نمی کند و تنها سال تولد را برای واکسیناسیون ثبت می کند، برخلاف پست هایی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است که نشان می دهد ربات با تاریخ تولد گیرنده واکسن پاسخ داده است.

ساعاتی پس از گزارش‌هایی مبنی بر نقض ادعایی داده‌ها، راجیو چاندراسخار، وزیر امور الکترونیک و فناوری در توییتر اعلام کرد که تیم واکنش اضطراری رایانه‌ای هند (CERT-In) پاسخ داده و گزارش‌های نقض‌هایی را که روز دوشنبه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود، بررسی کرده است. وزیر اظهار داشت که یک ربات تلگرام در حال اشتراک گذاری جزئیات برنامه CoWIN بود که شماره تلفن وارد شد. گزارش شده است که این ربات اندکی پس از کشف و پوشش خبری آن توسط خبرگزاری ها در روز دوشنبه حذف شد.