نمایشگاه خودرو 2023: تاتا در حال بررسی راه اندازی کارخانه های سلول باتری برای خودروهای برقی در هند و اروپا است

مدل‌های جدید تاتا شامل محدوده رانندگی گسترده‌تر و قیمت‌های بالاتر خواهند بود، زیرا تاتا موتورز به دنبال تقویت پیشروی خود در زمانی است که رقبایی مانند ماهیندرا و ماهیندرا، BYD با پشتیبانی وارن بافت و MG موتورز SAIC موتور در صف عرضه خودروهای برقی هستند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

PB Balaji از Tata Motors در حاشیه نمایشگاه خودروی Auto Expo هند در Greater Noida در اوتر پرادش گفت که بومی سازی ساخت سلول برای باتری های EV کلیدی برای افزایش قطعات محلی در خودروهای الکتریکی است و به خودروساز کمک می کند تا زنجیره تامین محلی را نیز توسعه دهد.

بالاجی گفت که تاتا انتظار دارد تا سال 2025 جریان نقدینگی خود در تجارت برق الکتریکی مثبت شود در حالی که این شرکت همچنین بر افزایش سودآوری تجارت متمرکز است.

مدیر مالی واحد خودروی خود در مصاحبه ای به رویترز گفت: گروه تاتا در حال بررسی راه اندازی کارخانه هایی در هند و اروپا برای تولید سلول های باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی (EV) است.

با مجموع فروش 50000 خودروی الکتریکی تا به امروز، تاتا موتورز هند بر بازار خودروهای برقی کشور تسلط دارد و برنامه‌های خود را برای عرضه 10 مدل برقی تا مارس 2026 اعلام کرده است. این شرکت انتظار دارد که مدل‌های الکتریکی از حدود 8 عدد تا سال 2025 یک چهارم کل فروش آن را تشکیل دهند. درصد در حال حاضر

تاتا در حال ارزیابی دو پایگاه تولیدی است و دیگری در اروپا است تا نیازهای باتری واحد خودروی لوکس جگوار لندرور خود – که در آنجا یک مرکز تولید دارد – نیز تامین شود.

بالاجی گفت که سرمایه گذاری در تولید سلول توسط شرکت مادر تاتا پسران انجام خواهد شد، اما در مورد کوانتوم یا جدول زمانی توضیحی نداد.

بازار خودرو هند که قرار است به سومین بازار بزرگ جهان تبدیل شود، در مقایسه با جمعیت آن بسیار ناچیز است، به طوری که مدل های برقی تنها 1 درصد از کل فروش خودروهای خود را در حدود 38 میلیون در سال گذشته تشکیل می دهند، اما دولت می خواهد این میزان را به 30 برساند. درصد تا سال 2030

او گفت: «ما باید زودتر آن را اعلام کنیم.