هشدار تیم جرایم سایبری هند به کاربران واتس اپ در مورد تماس های احتمالی کلاهبرداری با شماره های بین المللی

پیامی که از شماره ای که با +243 شروع می شد دریافت کرد: “سلام، اسم من آلنا است، می توانم چند دقیقه از وقت شما را بگیرم؟”

به گفته کارشناسان، این تماس‌ها و هشدارها در هر زمان توسط عوامل ناسازگار برقرار یا ارسال می‌شوند.

به گفته کارشناسان، اگر فرد یا سازمانی با حمله سایبری مواجه شود، موضوع را می توان در وب سایت cybercrime.gov.in گزارش کرد و افزودند: «کار متمرکزی با کمک I4C برای مهار تهدید سایبری توسط سازمان های مرکزی در حال انجام است». .

I4C دارای «سیستم سایبری، گزارش دهی و مدیریت تقلب سایبری» اختصاصی است.


OnePlus به تازگی اولین تبلت خود را در هند به نام OnePlus Pad عرضه کرده است که تنها در رنگ سبز Halo به فروش می رسد. OnePlus با این تبلت وارد قلمرو جدیدی شده است که تحت سلطه iPad اپل است. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این مقام مسئول افزود: آگاهی و بهداشت سایبری یکی از جنبه های مهم در امر پلیس است و اقدامی قابل تقدیر است.

این هشدار توسط مرکز هماهنگی جرایم سایبری هند (I4C) وزارت کشور هند منتشر می شود تا افراد بی گناه قربانی جرایم سایبری نشوند.

کارشناسان در تجزیه و تحلیل داده ها و پزشکی قانونی، که بی وقفه برای مهار این تهدید برای دولت تلاش می کنند، به ANI گفتند که چنین اعداد بین المللی منشأ “سنگاپور، ویتنام و مالزی” دارند و عناصر غیرقانونی می توانند داده های مالی را به سرقت ببرند.

“اکنون که عصر اینترنت 5G فرا رسیده است، در حال حاضر افراد زیادی هستند که از طریق اینترنت درآمد کسب می کنند. من معتقدم که شما هم این را می دانید. برای کسب درآمد باید من را اضافه کنید. اگر صحبت نکنید، ممکن است یک مورد را از دست بدهید. فرصت در نقطه عطفی در زندگی شما. فرصت های زیادی وجود ندارد. امیدوارم پیام من را ببینید و سپس به آن پاسخ دهید.”

یکی دیگر از کارشناسان در زمینه اطلاعات سایبری و پزشکی قانونی دیجیتال که با دولت همکاری می‌کند، پیشنهاد کرد که مردم باید «اعدادهایی مانند 254+، 84+، 63+ یا سایر شماره‌های بین‌المللی را در صورت وجود هشدار تماس از دست رفته یا تماس در واتس‌اپ گزارش داده و مسدود کنند».

مرکز هماهنگی جرایم سایبری هند، “واحد هدف ویژه” این مرکز، از زمان تأسیس خود در سال 2018، بیش از 12 کرور روپیه از قربانیان جرایم سایبری صرفه جویی کرده است.

“این یک روند جدید جرایم سایبری است. مردم در سراسر هند صرف نظر از حرفه‌شان تماس‌ها و تماس‌های بی‌پاسخ را در واتس‌اپ از +254، +84، +63، +1 (218) یا سایر شماره‌های بین‌المللی دریافت می‌کنند و برخی از آنها به یک کارشناس اطلاعات سایبری و پزشکی قانونی دیجیتال که نخواست نامش فاش شود به ANI گفت.

“از صبح زود بین ساعت 6 صبح تا 7 صبح یا اواخر شب، چنین تماس هایی توسط افراد از همه گروه ها دریافت می شود، خواه کارمند خصوصی، تاجر، افسر بازنشسته دولتی یا حتی پسر یا دختر مدرسه و دانشگاه باشد. فقط باید از چنین تماس هایی آگاه بود.”

آیا تماس‌ها، پیام‌ها یا تماس‌های بی‌پاسخ در واتس‌اپ از شماره‌هایی که با +254، +84، +63 یا سایر شماره‌های بین‌المللی شروع می‌شوند، دریافت می‌کنید؟ کارشناسان می گویند “گزارش و مسدود کردن”.

وی همچنین گفت که I4C باعث ایجاد هماهنگی موثر و یکپارچه بین همه سازمان‌ها و دولت‌ها در نبرد با جرایم سایبری می‌شود.

آمیت شاه، وزیر کشور اتحادیه، عملکرد مرکز هماهنگی جرایم سایبری هند (I4C) را در ماه مارس بررسی کرد و گفت که این جناح برای تحقق بخشیدن به دیدگاه نخست وزیر نارندرا مودی از جامعه موفقیت سایبری کار می کند.