فایننشال تایمز روز چهارشنبه گزارش داد اتحادیه اروپا توئیتر ایلان ماسک را تهدید کرده است که در صورتی که این میلیاردر قوانین سختگیرانه خود را در مورد تعدیل محتوا رعایت نکند و نبرد نظارتی بر سر آینده پلتفرم رسانه های اجتماعی ایجاد کند، ممنوع خواهد شد.
به گزارش FT به نقل از افراد مطلع از این گفتگو، تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، این تهدید را در دیدار ویدیویی با ماسک در روز چهارشنبه مطرح کرد.
برتون به ماسک گفت که باید به چک لیستی از قوانین، از جمله کنار گذاشتن رویکرد “خودسرانه” برای بازگرداندن کاربران ممنوعه و موافقت با “ممیزی مستقل گسترده” پلتفرم تا سال آینده، پایبند باشد.
توییتر و اتحادیه اروپا بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.
برتون قبلاً از ماسک خواسته بود که قوانین مهم اتحادیه اروپا را در برابر سخنان نفرت پراکنی آنلاین و اطلاعات نادرست رعایت کند. دیدیه ریندرز، رئیس دادگستری کمیسیون اروپا نیز اظهارات مشابهی را ابراز کرده بود.
رویترز در ماه اکتبر گزارش داد که ایلان ماسک به کمیسیون اروپا اطمینان داده است که توییتر به قوانین سختگیرانه اروپایی در مورد نظارت بر محتوای آنلاین غیرقانونی در حال حاضر که این شبکه اجتماعی تحت مالکیت او قرار گرفته است، ادامه خواهد داد.
به نظر میرسد که تضمینهای ماسک حاکی از نگرش عملگرایانه مدیر عامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا است که قبلاً تمایل خود را برای مشاهده محدودیتهای کمتری در توییتر برای محتوای قابل ارسال ابراز کرده بود.
در ماه مه امسال، تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، با ماسک در تگزاس ملاقات کرد و این دو امضای توافق نامه ای را در مورد مقررات رسانه های دیجیتال اتحادیه اروپا قبل از خرید توییتر توسط ماسک امضا کردند.
جلسه قبلی هفته ها پس از آن برگزار شد که ثروتمندترین مرد جهان قراردادی را برای خرید این شرکت رسانه های اجتماعی به مبلغ 44 میلیارد دلار (تقریباً 3,40,270 کرور روپیه) به صورت نقدی منعقد کرد.
در ویدئویی که برتون با این دو مرد در توییتر منتشر کرد، این مقام اتحادیه اروپا به ماسک می گوید که قانون خدمات دیجیتال را برای ماسک توضیح داده است. برتون در توییتی که حاوی هشتگ #DSA بود به ماسک میگوید: «به خوبی با کاری که شما فکر میکنید ما باید انجام دهیم مطابقت دارد».
ماسک پاسخ میدهد: «فکر میکنم دقیقاً با تفکر من همسو است».
این دو به جزییات قانون جدید نپرداختند که در صورت عدم کنترل محتوای غیرقانونی، جریمه های سنگینی را برای شرکت ها وضع می کند. برای مثال، قوانین تبلیغاتی را که هدف آنها کودکان یا بر اساس مذهب، جنسیت، نژاد و عقاید سیاسی است ممنوع میکند.
© تامسون رویترز 2022