هشدار فیس بوک به 1 میلیون کاربر درباره نام های کاربری و رمزهای عبور از طریق 400 برنامه مخرب به سرقت رفته

دیوید آگرانوویچ، مدیر مختل شدن تهدیدات جهانی در متا گفت: “مجرمان سایبری می دانند که این نوع برنامه ها چقدر محبوب هستند و از تم های مشابه برای فریب افراد و سرقت حساب ها و اطلاعات آنها استفاده می کنند.” «اگر برنامه‌ای نوید چیزی بیش از حد خوب را می‌دهد که درست نباشد، مانند ویژگی‌های منتشرنشده برای پلتفرم دیگر یا سایت رسانه‌های اجتماعی، به احتمال زیاد دارای انگیزه‌های پنهانی است.»

© 2022 بلومبرگ LP


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اپل گفت 45 برنامه از 400 برنامه مشکل دار در اپ استور این شرکت بوده و حذف شده اند. یک سخنگوی گوگل گفت که گوگل تمام برنامه های مخرب مورد بحث را حذف کرد.

فیس بوک گفت که این برنامه ها با پنهان کردن خود به عنوان ویرایشگر عکس، بازی های موبایل یا ردیاب سلامت کار می کنند.

متا گفت که نکاتی را با قربانیان احتمالی به اشتراک می‌گذارد که چگونه می‌توانند با یادگیری نحوه شناسایی بهتر برنامه‌های مشکل‌ساز که اعتبار را به سرقت می‌برند، چه برای فیس‌بوک و چه برای سایر حساب‌ها، از «به خطر افتادن مجدد» جلوگیری کنند. آگرانوویچ گفت که فعالیت مخرب در سیستم های متا رخ داده است، و افزود که همه 1 میلیون نفر لزوماً رمز عبور خود را در معرض خطر قرار نداده اند.

به عنوان مثال، پس از دانلود یکی از برنامه های مخرب توسط کاربر، یک کلاهبرداری معمولی آشکار می شود. این برنامه برای کار کردن فراتر از عملکردهای اولیه، به ورود به فیس بوک نیاز دارد، بنابراین کاربر را فریب می دهد تا نام کاربری و رمز عبور خود را ارائه دهد. سپس کاربران می توانند، برای مثال، یک عکس ویرایش شده را در حساب فیس بوک خود آپلود کنند. اما در این فرآیند، آنها ناآگاهانه با دادن دسترسی به نویسنده برنامه، حساب خود را به خطر انداختند.

متا گفت که تقریباً به 1 میلیون کاربر فیس بوک اطلاع می دهد که اعتبار حساب کاربری آنها ممکن است به دلیل مشکلات امنیتی برنامه های دانلود شده از فروشگاه های نرم افزار اپل و آلفابت در معرض خطر قرار گرفته باشد. این شرکت روز جمعه اعلام کرد که بیش از 400 برنامه مخرب اندروید و iOS را در سال جاری شناسایی کرده است که کاربران اینترنت را هدف قرار می دهند تا اطلاعات ورود آنها را به سرقت ببرند. متا گفت که به اپل و گوگل در مورد این مشکل به منظور تسهیل حذف برنامه ها اطلاع داده است.