هندی‌ها در حال تجربه تجارت کریپتو بدون نسخه هستند: معنی آن چیست

کارشناسان معتقدند هر زمان که هند در نهایت مجموعه قوانین ارزهای دیجیتال خود را دریافت کند، معاملات ارزهای دیجیتال OTC می تواند به یک روش رایج در بین سرمایه گذاران تبدیل شود.


همراه با WazirX، معاملات ارزهای دیجیتال OTC نیز توسط ZebPay، CoinDCX و Giottus به سرمایه گذاران هندی ارائه می شود. در واقع، زمانی که ZebPay معاملات ارزهای دیجیتال OTC را در هند راه‌اندازی کرد، طبق گزارش‌ها این شرکت ادعا کرد که این کار را به دلیل تقاضای زیاد سرمایه‌گذاران هندی انجام داده است.

در معاملات ارزهای دیجیتال OTC، آژانس‌ها یا افراد به نمایندگی از معامله‌گران، خارج از دفاتر صرافی‌ها، تراکنش‌ها را انجام می‌دهند. این مفهوم به عنوان یک موضوع مورد علاقه در رسانه های اجتماعی در هند ظهور کرده است، زیرا معامله گران می توانند از آن برای حرکت در اطراف ارزهای دیجیتال بدون هیچ رد کاغذی استفاده کنند. برخی حتی می توانند از آن برای فرار از مالیاتی که هند بر درآمدها و تراکنش های ارزهای دیجیتال وضع می کند استفاده کنند.

«پرتفوی کریپتو ۱۰۰ میلیون دارنده دارایی دیجیتال در هند به اعتبار آن‌ها می‌افزاید و مجموعه عظیمی از مشتریان بالقوه را برای بانک اضافه می‌کند. آنکور گروور، مدیرعامل زوکش پی، به گجت 360 گفت: با استفاده از قراردادهای هوشمند، بانک‌ها می‌توانند از تمام قابلیت‌های بلاک چین استفاده کنند و آزادسازی وجوه را بر اساس زمان یا نقاط عطف قابل تأیید به‌طور خودکار انجام دهند.

«فناوری بلاک چین در مقایسه با فناوری سنتی با سفارش‌های متعدد ایمن‌تر است، بنابراین بانک‌ها می‌توانند در هزینه‌های امنیتی صرفه‌جویی کنند. یک کیف پول رمزنگاری ساده با لایه ای از KYC می تواند به عنوان برنامه بانکی شما عمل کند، بنابراین نفوذ به بازاری که در آن همه گوشی هوشمند دارند می تواند بسیار ساده تر و ارزان تر باشد. گروور خاطرنشان کرد: با این کار، دستیابی به افراد بدون بانک بسیار کارآمدتر خواهد بود.

این معاملات بدون هیچ ردپای کاغذی انجام می‌شود و مشتریان را قادر می‌سازد تا حجم عظیمی از ارزهای دیجیتال را معامله کنند و در عین حال از شبکه مالیاتی فرار کنند. :star2: pic.twitter.com/4stZkaSFWw

– CapTable (@thecaptableco) 5 جولای 2023

به عنوان بخشی از شیوه‌های مالی سنتی، سال‌هاست که بانک‌ها تجارت دارایی‌های عادی در فرابورس را تسهیل می‌کنند. این خدمات در حال حاضر شامل معاملات ارزهای دیجیتال OTC است که توسط برخی صرافی ها در هند از جمله وزیرX تسهیل می شود.

در گفتگو با Gadgets 360، Rajagopal Menon، معاون رئیس، وزیرX، نحوه پردازش ارزهای دیجیتال OTC را توضیح داد. بنابراین میز OTC ما حداقل 50000 USDT داشت. اگر می‌خواهید معاملاتی را انجام دهید، می‌توانید به مدیران فرابورس ما بگویید که می‌خواهید به میزان انتخابی خود خرید یا فروش کنید و نرخی را پیشنهاد دهید، معمولاً تفاوتی در نرخ ارز وجود دارد زیرا این سفارش عمده است. پس از تعیین نرخ، مدیر فرابورس با فروشندگان مختلف لیست شده با ما صحبت می کند و می پرسد که آیا نرخ قابل قبول است یا خیر. منون گفت: پس از برخی مذاکرات، معامله ارزهای دیجیتال OTC در نهایت می تواند به حساب بیاید.

خودی ها از صنعت کریپتو هند معتقدند که افزایش معاملات ارزهای دیجیتال OTC در هند باعث افزایش شمول مالی این پایگاه کاربر می شود و در عین حال پرداخت وجوه را بسیار سریعتر می کند.

هند که محل رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال و وب 3 است، شاهد موجی از آزمایشات است که توسط اعضای جامعه کریپتو انجام می شود. تجارت کریپتو در خارج از بورس (OTC) یکی از این فرآیندها است که به نظر می رسد در زمان های اخیر در هند افزایش یافته است. معاملات فرابورس یک بازار معاملاتی را ایجاد می کند که در آن دو طرف – خریدار و فروشنده – در مورد شرایط معامله بدون هیچ گونه مبادله ای مذاکره می کنند. معاملات فرابورس معمولاً به سرمایه گذاران بزرگ علاقه مند است زیرا معاملات خارج از اکوسیستم بورس ها تسویه می شوند.

Zoksh که در سال 2021 راه اندازی شد، یک راه حل پرداخت غیرقانونی است که به کسب و کارها اجازه می دهد بیش از 1000 ارز دیجیتال در 16 بلاک چین را بپذیرند.





منبع

گروور با در نظر گرفتن اینکه چگونه تجارت کریپتو OTC می تواند به اقتصاد هند کمک کند، گفت که در لحظه ای که دارایی های رمزنگاری شده وثیقه می شوند، این فرآیند نقدینگی زیادی را به بازار اضافه می کند.