هند اولین اتوبوس الکترونیکی دوطبقه AC خود را در بمبئی دریافت کرد که در بهترین ناوگان قرار گرفت.

در حال حاضر، BEST کمتر از 50 اتوبوس دو طبقه، از جمله چند اتوبوس عرشه باز، که با دیزل کار می کنند، راه اندازی می کند. اکثر این اتوبوس ها در آستانه پایان عمر کدال خود هستند (متوسط ​​عمر معمولی ماشین/تجهیزات بر اساس شیفت کاری). بنابراین، BEST تصمیم گرفته است اتوبوس های الکترونیکی دو طبقه را با اجاره مرطوب معرفی کند که در آن هزینه های نگهداری وسایل نقلیه و هزینه های راننده بر عهده اپراتورهای خصوصی است.

مدیران Switch Mobility گفتند که صدور گواهینامه عمدتاً به دلیل تجدید نظر در روند صدور گواهینامه مرکز به تعویق افتاده است.

لوکش چاندرا، مدیر کل شرکت تامین برق و حمل و نقل بریان مومبای (BEST) گفت که قرار است در 8 تا 10 روز آینده 4 تا 5 اتوبوس الکترونیکی دو طبقه دیگر و در مجموع 20 اتوبوس از این قبیل دریافت کنند. قبل از پایان ماه مارس از سوییچ موبیلیتی، یکی از شرکت‌های تابعه خودروسازی آشوک لیلاند. وی افزود: تعداد اتوبوس های الکترونیکی دو طبقه تا پایان امسال به 200 دستگاه خواهد رسید.

کرایه این اتوبوس ها همان خواهد بود که برای اتوبوس های AC تک طبقه اعمال می شود.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع نمونه اولیه اتوبوس الکترونیکی با تهویه مطبوع این شهرستان در 17 آگوست 2022 توسط وزیر اتحادیه نیتین گداکاری در بمبئی رونمایی شد، زمانی که BEST اعلام کرد که اتوبوس الکترونیکی دو طبقه را در خدمات عمومی از اکتبر 2022 پس از تکمیل فرآیند صدور گواهینامه و ثبت نام معرفی می کند. .

چاندرا گفت: “امروز یک لحظه تاریخی است. اتوبوس دو طبقه نمادین بمبئی در حال معرفی در خدمات عمومی به شکل دوطبقه برقی جدید است. به زودی این اتوبوس به عموم مردم اختصاص داده خواهد شد.” مسیرهای سنتی اتوبوس دو طبقه در جنوب بمبئی و حومه شهر.

به گفته BEST، ظرفیت حمل مسافر اتوبوس های الکترونیکی دو طبقه در مقایسه با همتایان تک طبقه آنها تقریباً دو برابر است. اتوبوس های جدید دارای ظرفیت 65 نفر هستند و با احتساب مسافران ایستاده می توانند 90 تا 100 مسافر را جابجا کنند.

برخلاف نسخه‌های دو طبقه معمولی، اتوبوس الکترونیکی جدید دارای دو در و تعداد مساوی پلکان برای دسترسی به عرشه‌های بالایی است. اتوبوس های جدید مجهز به امکاناتی مانند تهیه بلیط دیجیتال، دوربین های مدار بسته، ردیابی زنده، نمایشگر دیجیتال و دکمه وحشت برای مواقع اضطراری و غیره خواهند بود.

همانطور که این گواهی از انجمن تحقیقات خودرو هند (ARAI) دریافت شد، تولید خط اتوبوس های الکترونیکی دو طبقه در کارگاهی در پاتالگانگا در منطقه رایگاد ماهاراشترا انجام خواهد شد.

به گفته مقامات، پس از چند ماه تأخیر، اولین اتوبوس برقی دو طبقه مجهز به تهویه مطبوع در کشور روز دوشنبه به ناوگان BEST – سازمان حمل و نقل عمومی شهر بمبئی – وارد شد.

اتوبوس الکترونیکی اجاره‌ای در اداره حمل‌ونقل منطقه‌ای قبل از ورود به جاده برای عموم ثبت می‌شود. این اتوبوس احتمالاً در مسیرهایی در حومه شهر تردد می کند که در حال حاضر اتوبوس های دو طبقه معمولی با گازوئیل تردد می کنند.

چاندرا گفت که BEST در حال حاضر 3300 اتوبوس از جمله 400 اتوبوس الکترونیکی تک طبقه دارد که روزانه حدود 34 میلیون مسافر را جابجا می کنند. BEST برنامه ریزی کرده است تا 3000 اتوبوس الکترونیکی دیگر شامل 900 اتوبوس الکترونیکی دو طبقه را به ناوگان خود اضافه کند و قراردادهای منعقد کرده است.