هند به زودی تولید نیمه هادی را آغاز می کند، تولید: وزیر فناوری اطلاعات

یکی از مقامات ارشد EESL گفت که این یک فاز گذرا از کنتورهای هوشمند معمولی به کنتورهای هوشمند دیجیتال است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه اقدام وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات پس از اینکه شرکت دولتی Energy Efficiency Services Limited (EESL) موضوع کمبود تراشه الکترونیکی و برد مدار چاپی (PCB یا مادربرد) را که مانع تولید داخلی می‌شود، مطرح کرد. کنتور برق

الکش کومار شارما، دبیر الکترونیک و فناوری اطلاعات روز سه شنبه گفت که تولید نیمه هادی ها در کشور به زودی آغاز می شود.

“تا به امروز ما با چالش هایی مانند قطعات سخت افزاری، تراشه ها و PCB ها (برد مدار چاپی) در دسترس نیستیم، به همین دلیل همه ما باید به کشورهای مختلف وابسته باشیم. به لطف C-DAC برای توسعه فناوری بومی، ما خودمان را خواهیم داشت. این افسر گفت: PCB کشور ما باید آنجا باشد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.
برای جزئیات جدیدترین راه اندازی ها و اخبار سامسونگ، شیائومی، ریلمی، وان پلاس، اوپو و سایر شرکت ها در کنگره جهانی موبایل در بارسلون، از مرکز MWC 2023 ما دیدن کنید.



منبع

C-DAC، Thiruvananthapuram تحت برنامه ماموریت ملی در فناوری الکترونیک قدرت (NaMPET) یک کنتور هوشمند انرژی بر اساس استانداردهای هند توسعه داده است و برای زیرساخت های اندازه گیری پیشرفته (AMI) مناسب است.

شارما گفت: “هند یکی از آن 6 تا 7 شریک برتر خواهد بود که تولید نیمه هادی خواهد داشت. این خیلی زود اتفاق خواهد افتاد.”

شارما گفت که توسعه کنتورهای هوشمند محلی کارایی در اندازه گیری را افزایش می دهد، مصرف برق را کاهش می دهد، مردم صورتحساب های صحیح دریافت می کنند و شرکت های توزیع برق از آنها سود می برند.

شارما در کنفرانسی در مورد انتقال فناوری توسط C-DAC، Thiruvananthapuram برای تولید محلی کنتورهای هوشمند و شارژرهای الکتریکی، گفت که Meity در توسعه فناوری، چه در بخش الکترونیک و چه در بخش خودرو، هوش مصنوعی، پیشتاز بوده است.

“ما در مورد ابتکار تغییرات آب و هوایی پیشتاز بوده ایم. یکی از مولفه های بزرگ تغییر به سمت فناوری سبز است و خودروهای برقی یک ماموریت مهم در آن است. تقاضا در حال افزایش است. ما در حال حاضر به 5000 شارژر در 20 شهر برتر نیاز داریم. هند. ToT برای EV مزایای بسیار زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت.”