هواپیماساز برقی برزیل ایو «در مسیر» برای شروع خدمات در سال 2026، به دنبال قوانینی برای بخش دولتی است

ایو در ماه مه 2022 پس از ترکیب تجارت خود با شرکت Zanite Acquisition و جمع آوری حدود 400 میلیون دلار (تقریباً 3300 کرور) برای تولید تاکسی های پرنده خود در بورس اوراق بهادار نیویورک شروع به کار کرد. BNDES بعداً اعلام کرد که به حوا 490 میلیون ریال دیگر (تقریباً 780 کرور) اعطا می کند.

مواد پیش از رویداد MRO آمریکای لاتین در بوئنوس آیرس گفت: “البته ورود به سرویس یک نقطه عطف مهم است، اما قبل از آن گواهینامه می آید. و صدور گواهینامه یک هواپیما، حتی یک هواپیمای سنتی، همیشه یک چالش بزرگ است.”

ایو که توسط هواپیماساز برزیلی امبرائر کنترل می‌شود، سال گذشته فرآیندی را برای تنظیم‌کننده هوانوردی غیرنظامی برزیل راه‌اندازی کرد تا هواپیماهای برقی خود را برای نشست و برخاست عمودی (eVTOL) تأیید کند، که پیش از شروع تولید بیش از 2700 سفارش جمع‌آوری کرده است.

لوئیز مواد، معاون خدمات و عملیات ناوگان ایو، در مصاحبه ای به رویترز گفت که انتظار دارد مقامات در سال 2023 در ایجاد قوانینی برای این بخش پیشرفت کنند، که راه را برای صدور گواهینامه “در چند سال آینده” هموار می کند.

شرکت مشاوره مک کینزی اخیراً گفته است که بودجه اضافی برای بازیگران این بخش در سال جاری مهم خواهد بود. همتایان ایو عبارتند از Joby Aviation، Vertical Aerospace، Lilium NV و Archer Aviation.

یکی از مدیران اجرایی روز جمعه گفت، شرکت سازنده هواپیماهای الکتریکی ایو هلدینگ برای رسیدن به هدف خود برای شروع عملیات تجاری در سال 2026 “در مسیر” قرار دارد و دریافت گواهینامه هواپیمای آن فوری ترین هدف است.

© تامسون رویترز 2023

او گفت که حوا از قبل پول نقد مورد نیاز برای این پروژه را در اختیار داشت که در ابتدا 540 میلیون دلار هزینه داشت، پس از فهرست شدن در ایالات متحده و بودجه اضافی از بانک توسعه دولتی BNDES برزیل.

مک کینزی در گزارشی همچنین به ادغام بالقوه اشاره کرد و گفت که ادغام ها و تعطیلی کسب و کار را می توان به عنوان “بازیکنان بالغ می شود و ممکن است واضح تر شود که چه فناوری ها، طرح ها و مدل های کسب و کار احتمالا موفق خواهند شد.”


سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 23 سامسونگ در اوایل این هفته عرضه شد و گوشی‌های رده بالای این شرکت کره‌ای در هر سه مدل شاهد چند ارتقاء بودند. در مورد افزایش قیمت ها چطور؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

مواد، با اشاره به اینکه ایو همچنین روی راه‌حل‌هایی مانند نرم‌افزاری برای مدیریت ترافیک هوایی کار می‌کند، گفت: «ما پایه محکمی از سرمایه‌گذاری برای عملی کردن پروژه، شرکت و محصولات خود داریم.

سرمایه گذاران ایو عبارتند از United Airlines، Acciona، SkyWest، Bradesco BBI، Rolls-Royce، Thales و BAE Systems.

وی گفت: «سرمایه‌گذاری که قبلاً جمع‌آوری کرده‌ایم به ما آرامش می‌دهد تا همه این محصولات را توسعه دهیم تا زمانی که به بهره برداری برسند. در صورت نیاز ممکن است سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام شود، اما ما هنوز در موقعیت بسیار راحتی هستیم.»

مواد اذعان کرد که ممکن است یک فرآیند ادغام در این بخش اتفاق بیفتد، اما خاطرنشان کرد که ایو همچنان به طور خاص بر همکاری از طریق مشارکت خود متمرکز است.

مواد با تاکید بر هدف شروع عملیات در سال 2026 گفت که ایو در مورد “پروژه قوی” که توسط تخصص Embraer پشتیبانی می شود، مطمئن است.