دوروس به TechNewsWorld گفت: هوش مصنوعی به جای اینکه به موقع بررسی نتایج جستجوی مختلف را برای یک پاسخ واحد در صفحات نتایج موتورهای جستجو بگذراند، اطلاعات مربوطه را برای مصرف کننده جمع آوری می کند و آن را به شیوه ای دقیق اما مختصر خلاصه می کند.
میلر به TechNewsWorld گفت: «واقعیت در اینجا این است که هوش مصنوعی مسیری سریع را از آزمایشگاه آزمایش و به سمت برنامههای خودکارسازی و هوشمندی واقعاً معنیدار میبیند که ارزش تجاری و شخصی را ارائه میکنند.
او گفت: «آنچه واضح است این است که این یک لحظه تغییر پلت فرم است. برای اولین بار، شما شاهد یک تغییر واقعی در کاربرانی هستید که جایگزین های گوگل را اتخاذ می کنند. شما برای اولین بار رقابت واقعی را در فضا خواهید دید. یک نوع حرکت وجود خواهد داشت. دو سال دیگر چقدر می شود؟ ما نمی توانیم آن را پیش بینی کنیم.»
راس روبین، تحلیلگر اصلی شرکت Reticle Research، یک شرکت مشاوره فناوری مصرف کننده در شهر نیویورک، اضافه کرد که گوگل در سطوح مختلفی از رقبای خود پیشی گرفته است.
او نوشت: «مثل این است که از یک محقق انسانی حرفهای بخواهیم کار را انجام دهد، با این تفاوت که هوش مصنوعی فوراً کاری را انجام میدهد که برای یک انسان دقایق زیادی طول میکشد.
زمان برای یک تغییر
گرگ استرلینگ، یکی از بنیانگذاران Near Media، یک وب سایت خبری، تفسیری و تحلیلی، اظهار داشت: در حالی که هوش مصنوعی مطمئناً جستجو را تغییر خواهد داد، باید دید که چقدر مخرب خواهد بود.
او مینویسد: «چیزی که کمتر کسی به خاطر میآورد، کسبوکار قبل از اینترنت است که گوگل کشته شد: صفحات زرد!». صفحات زرد قبلاً یک تجارت عالی بود، اما سپس گوگل آنقدر خوب شد که همه استفاده از صفحات زرد را متوقف کردند.
او به TechNewsWorld گفت: «اگر به جستجو در 20 سال گذشته نگاه کنید، به استثنای برخی موارد، نسبتاً راکد مانده است.
استرلینگ افزود: “گوگل به طور بالقوه آسیب پذیر است، اما شرط بندی علیه آنها غیرعاقلانه است.” آنها دارایی های عظیم هوش مصنوعی هستند. آنها فقط به کندی آنها را منتشر می کنند. محتوای هوش مصنوعی می تواند بر روی تبلیغات و درآمد گوگل تأثیر بگذارد. این نگرانی واقعی برای شرکت است.»
ممکن است گوگل تنها یک یا دو سال با اختلال کامل فاصله داشته باشد. هوش مصنوعی صفحه نتایج موتورهای جستجو را حذف می کند، جایی که آنها بیشترین درآمد خود را دارند.
او ادامه داد: «در هر دو صورت، شما پاسخهای روانی که ساده، کارآمد، و آنچه به دنبالش هستید را در یک مرحله دریافت نمیکنید. قدرت مدلهای زبان بزرگ و هوش مصنوعی ایجاد یک جهش دگرگون کننده در نحوه تعامل ما با موتورهای جستجو و نحوه انتظار ما برای بازگرداندن اطلاعات به ما است.
روبین به TechNewsWorld گفت: «حتی اگر موتورهای جستجوی هوش مصنوعی نسبت به گوگل رویکرد بهتری برای یافتن اطلاعات یا برآورده کردن نیازهای مصرف کنندگان ایجاد کنند، گوگل همچنان حضور غالبی خواهد داشت که می تواند رهبری خود را حفظ کند.
لحظه تغییر پلت فرم
او افزود: «ما در دو دهه اخیر چنین تغییری را در جستجو ندیدهایم.
چقدر اختلال؟
او افزود: «با توجه به هزینههای بازآموزی، بهروز نگهداشتن یک LLM بر روی تمام دادههای خراششده از اینترنت بسیار پرهزینه خواهد بود». با تحقیقات بیشتر و کار بر روی تقطیر مدلها، این هزینه احتمالاً کاهش مییابد، اما اینکه آیا برای پشتیبانی از جستجوی آنلاین زنده کافی است یا خیر، یک سوال باز است.
مزایای تسلط بر بازار
در طول این بازه زمانی، هوش مصنوعی نیاز به صفحات نتایج موتورهای جستجو را از بین می برد، جایی که گوگل بیشترین درآمد خود را در آن به دست می آورد، و حتی اگر غول جستجو از هوش مصنوعی استفاده کند، نمی تواند بدون از بین بردن با ارزش ترین ها این کار را انجام دهد. پل بوکهیت در یک موضوع در توییتر پیش بینی کرد که بخشی از تجارت آن است.
حتی اگر به هوش مصنوعی برسند، نمی توانند بدون از بین بردن ارزشمندترین بخش تجارت خود، آن را به طور کامل گسترش دهند! https://t.co/jtq25LXdkj
او به TechNewsWorld گفت: «پاسخهای هوش مصنوعی در حال حاضر در Neeva ادغام شدهاند. همچنین Perplexity.ai و سایرین وجود دارد که هوش مصنوعی را به عنوان جایگزین جستجو تبلیغ می کنند. بینگ محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را عرضه خواهد کرد. اما اگر همه این کار را انجام دهند، از جمله گوگل، ممکن است آنقدر مخرب نباشد. در حال حاضر، نتایج هوش مصنوعی به عنوان یک قطعه بزرگ در صدر نتایج قرار دارند.
او توضیح داد: «ما به دنیای 10 پیوند آبی عادت کرده ایم. “شما یک پرس و جو قرار می دهید، و در یک روز خوب، 10 یا بیشتر لینک نسبتا مفید به وب سایت ها دریافت می کنید که برای یافتن پاسخ به جستجو یا درخواست خود نیاز به جستجوی بیشتری دارید. در یک روز بد، دو صفحه تبلیغات دریافت میکنید که سعی میکنند شما را وادار کنند که چیزی را کلیک کنید و بخرید و تا زمانی که تبلیغات را مرور نکنید، به سؤال خود پاسخ ندهید.
او میگوید: «امیدوارم هوش مصنوعی مجدداً به جای مسابقه سه اسبه بین نیازهای کاربر، موجودی ناشر و مدل کسبوکار گوگل، جستجوی مربوط به ارتباط و زمینه کاربر را در زمان واقعی انجام دهد. “این پتانسیل را دارد.”