هیئت نظارت مستقل متا پلتفرمها روز پنجشنبه اعلام کرد که از این ماه میتواند در مورد اعمال صفحههای هشدار و علامتگذاری محتوا بهعنوان «مزاحمکننده» یا «حساس» تصمیمگیری کند.
“این نشان دهنده تقاضای مداوم کاربران برای تجدید نظر در مورد تصمیمات تعدیل محتوای متا به یک نهاد مستقل است.”
غول فناوری دره سیلیکون که مالک فیسبوک و اینستاگرام است، این کار را در پروژه Universal Speech Translator خود به عنوان تلاشی برای فعال کردن کاربران از سراسر جهان برای برقراری ارتباط اجتماعی بدون توجه به زبانهایی که به آنها صحبت میکنند، اعلام کرد.
ماه گذشته، این شرکت به حذف یک گزارش روزنامه در مورد طالبان توسط فیس بوک اعتراض کرد که آن را مثبت می دانست و از آزادی بیان کاربران حمایت می کرد و گفت که این شرکت فناوری بیش از حد به اعتدال خودکار متکی است.
هیئت نظارت که شامل دانشگاهیان، کارشناسان حقوق و وکلا است، توسط این شرکت ایجاد شد تا در مورد بخش کوچکی از درخواستهای اعتدال محتوا تصمیم بگیرد، اما میتواند در مورد خطمشیهای سایت نیز مشاوره دهد.
در اخبار دیگر، متا روز چهارشنبه گفت که یک سیستم هوش مصنوعی ساخته است که هوکین را به انگلیسی ترجمه می کند، حتی اگر زبان تایوانی فاقد فرم نوشتاری استاندارد باشد.
متا در یک پست وبلاگی گفت: “ارتباطات گفتاری می تواند به از بین بردن موانع کمک کند و افراد را در هر کجا که هستند – حتی در متاورس” دور هم جمع کند.
هیئت مدیره که قبلاً توانایی بررسی درخواستهای کاربران برای حذف محتوا را دارد، گفت که میتواند تصمیمات الزام آور برای اعمال یک صفحه هشدار هنگام «ترک کردن یا بازیابی محتوای واجد شرایط» از جمله برای عکسها و ویدیوها اتخاذ کند.
در گزارش هیئت مدیره آمده است: «از زمانی که دو سال پیش پذیرش درخواستهای تجدیدنظر را آغاز کردیم، نزدیک به دو میلیون درخواست تجدیدنظر از کاربران در سراسر جهان دریافت کردیم.
هیئت مدیره به طور جداگانه در گزارش شفافیت سه ماهه خود اعلام کرد که در سه ماهه دوم منتهی به 30 ژوئن، 3 میلیون و 47 هزار درخواست تجدیدنظر از کاربران فیس بوک و اینستاگرام در سراسر جهان دریافت کرده است.
© تامسون رویترز 2022