واتس اپ به دلیل باگ احتمالی اندروید در حال استفاده از میکروفون در پس زمینه پیدا شد، دولت اتهامات را بررسی می کند

راجیو چاندراسخار وزیر دولت در امور الکترونیک و فناوری اطلاعات (MeitY) جداگانه گفت روز چهارشنبه 10 می، دولت به اتهامات وارده به واتس اپ رسیدگی خواهد کرد. وی گفت: وزارت فناوری اطلاعات “در مورد هرگونه نقض حریم خصوصی حتی زمانی که لایحه جدید حفاظت از داده های شخصی دیجیتال (DPDP) آماده می شود، اقدام خواهد کرد.”

علاوه بر این، واتس اپ تکرار کرد که کاربران کنترل کامل روی تنظیمات میکروفون خود دارند. پس از اعطای مجوز، واتس‌اپ تنها زمانی به میکروفون دسترسی پیدا می‌کند که کاربر در حال برقراری تماس یا ضبط یک یادداشت صوتی یا ویدیو باشد – و حتی در آن زمان، این ارتباطات با رمزگذاری انتها به انتها محافظت می‌شوند تا WhatsApp نتواند آنها را بشنود.

واتس اپ به این مشکل پاسخ داده و تمام ادعاها را رد کرده و می گوید که این یک باگ در اندروید است. در بیانیه‌ای که در توییتر به اشتراک گذاشته شد، پلتفرم پیام‌رسانی فوری گفت که این یک باگ اندروید است «که اطلاعات را در داشبورد حریم خصوصی آن‌ها به اشتباه نسبت می‌دهد». شرکت متا گفت که از گوگل خواسته است تا این موضوع را بررسی کند.

واتس‌اپ از میکروفون در پس‌زمینه استفاده می‌کند، در حالی که من خواب بودم و از ساعت 6 صبح از خواب بیدار شدم (و این فقط بخشی از جدول زمانی است!) چه خبر است؟ pic.twitter.com/pNIfe4VlHV

— فواد دبیری (@foaddabiri) 6 مه 2023

به دنبال ادعای فواد دبیری، چندین کاربر واتس اپ در انجمن های پشتیبانی پیکسل و همچنین توییتر، گفته اند که نقطه سبز با میکروفون روی دستگاه آنها حتی پس از خروج یا بستن برنامه فعال نشان داده می شود. برخی بیش از یک ماه است که از این موضوع شکایت دارند. پس از بررسی تاریخچه مجوزها از تنظیمات در منوی دستگاه های اندرویدی، برخی از کاربران ادعا کرده اند که واتس اپ به میکروفون در پس زمینه دسترسی پیدا کرده است. فعالیت میکروفون از WhatsApp نیز در داشبورد Privacy Android که مجوزهای برنامه را نشان می دهد و تنظیم می کند، مشاهده شده است.


OnePlus به تازگی اولین تبلت خود را در هند به نام OnePlus Pad عرضه کرده است که تنها در رنگ سبز Halo به فروش می رسد. OnePlus با این تبلت وارد قلمرو جدیدی شده است که تحت سلطه iPad اپل است. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

فواد دبیری، مدیر مهندسی توییتر، ارسال شده یک اسکرین شات از پیکسل 7 پرو او که نشان می دهد واتس اپ به طور مکرر به میکروفون تلفن دسترسی داشته است، حتی زمانی که برنامه به طور فعال استفاده نمی شود. اسکرین شات از داشبورد حریم خصوصی اندروید نشان می دهد که واتس اپ حداقل 9 بار در طول شب بین ساعت 4 صبح تا 7 صبح به وقت محلی از میکروفون خود استفاده کرده است، همه بدون هیچ گونه تعاملی از جانب کاربر. “WhatsApp از میکروفون در پس‌زمینه استفاده می‌کند، در حالی که من خواب بودم و از ساعت 6 صبح از خواب بیدار شدم (و این فقط بخشی از جدول زمانی است!) چه خبر است؟ او نوشت.