شرکت پیامرسان فوری تنها در مورد 166 درخواست تجدیدنظر اقدام کرد.
درخواستهای کاربران واتساپ در ماه دسامبر حدود 70 درصد افزایش یافت و به 1607 رسید، از جمله درخواست برای ممنوعیت 1459 حساب، در مقایسه با 946 شکایت در نوامبر.
در ماه نوامبر، واتساپ 37.16 هزار حساب را در این کشور ممنوع کرد، از جمله 9.9 هزار حساب که به طور فعال مسدود شدند.
در این گزارش آمده است که یک حساب زمانی «عملی» می شود که مسدود شود یا حسابی که قبلاً مسدود شده بود، در نتیجه شکایت بازیابی شود.
پلتفرم پیامرسانی فوری واتساپ روز چهارشنبه اعلام کرد در ماه دسامبر 36.77 هزار حساب در هند ممنوع کرده است که بسیار کمتر از تعداد حسابهایی است که در ماه گذشته مسدود کرده بود. اکانت های ممنوعه واتس اپ در هند شامل 13.89 هزار حساب است که پیش از پرچم گذاری توسط کاربران، فعالانه مسدود شده بودند.
قوانین سختگیرانه IT که سال گذشته به اجرا درآمد، پلتفرمهای دیجیتال بزرگ (با بیش از 50 هزار کاربر) را موظف میکند که گزارشهای انطباق را هر ماه منتشر کنند و جزئیات شکایات دریافتی و اقدامات انجام شده را ذکر کنند.
دولت هفته گذشته سه کمیته استیناف شکایات را اعلام کرد که از اول مارس به شکایات کاربران علیه شرکتهای بزرگ رسانههای اجتماعی رسیدگی میکنند.
واتس اپ در گزارش ماهانه هند در ماه دسامبر که تحت قوانین فناوری اطلاعات 201 منتشر شد، گفت: “بین 1 دسامبر 2022 تا 31 دسامبر 2022، 3،677،000 حساب واتس اپ مسدود شد. 1،389،000 از این حساب ها به طور فعال، قبل از هرگونه گزارشی از سوی کاربران، مسدود شدند.”
بر اساس این گزارش، واتس اپ علاوه بر پاسخگویی و اقدام در مورد شکایات کاربران از طریق کانال شکایت، ابزارها و منابعی را برای جلوگیری از رفتار مضر در این پلتفرم به کار می گیرد.
شرکتهای بزرگ رسانههای اجتماعی در گذشته در مورد سخنان نفرتانگیز، اطلاعات نادرست و اخبار جعلی که در پلتفرمهایشان پخش میشود، مورد انتقاد قرار گرفتهاند. نگرانیهایی توسط برخی از بخشها بارها و بارها در مورد پلتفرمهای دیجیتالی که خودسرانه در کاهش محتوا و «پلتفرمزدایی» کاربران اقدام میکنند، ابراز شده است.
واتساپ گفت که به همه شکایات دریافتی پاسخ میدهد مگر در مواردی که شکایتی تکراری از بلیط قبلی تلقی شود.