وزارت آلمان نگران است که ممنوعیت هواوی و ZTE بر شبکه های تلفن همراه در آلمان تأثیر بگذارد

© تامسون رویترز 2023


پس از مواجهه با بادهای مخالف در هند در سال گذشته، شیائومی قرار است در سال 2023 رقابت را به عهده بگیرد. برنامه های این شرکت برای سبد محصولات گسترده و تعهد آن به ساخت در هند در این کشور چیست؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

این وزارتخانه افزود که ارزیابی دقیق تأثیر آن بر اپراتورهای تلفن همراه و سایر بازیگران اقتصادی امکان پذیر نیست، زیرا به تصمیمات فردی و همچنین دوره های انتقال بستگی دارد.

دولت آلمان در حال حاضر در حال بررسی تامین‌کنندگان فناوری مخابراتی است که می‌گوید متوجه تولیدکنندگان خاصی نیست.

Zeit Online به نقل از منابع گزارش داد، ممنوعیت آلمان می تواند شامل اجزایی باشد که قبلاً در شبکه ها ساخته شده اند و اپراتورها را ملزم به حذف و جایگزینی آنها می کند.

بررسی دولت می‌تواند منجر به این شود که از اپراتورها خواسته شود قطعاتی را که قبلاً در شبکه‌های 5G ساخته شده‌اند را حذف و جایگزین کنند. طبق قوانین فعلی، آنها غرامت دریافت نمی کنند.

هوآوی، زد تی ای و دولت چین چنین ادعاهایی را رد می کنند و می گویند که انگیزه آنها یک تمایل حمایت گرایانه برای حمایت از رقبای غیر چینی است.

در این نامه به کمیته اقتصادی مجلس نمایندگان بوندستاگ آمده است: اگر تغییرات گسترده ای در نتیجه ممنوعیت یا مقررات مورد نیاز باشد، «احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر عملکرد شبکه های تلفن همراه و تحقق الزامات پوشش خواهد داشت».

منتقدان هواوی و زد تی ای می گویند که ارتباط نزدیک آنها با سرویس های امنیتی پکن به این معناست که تعبیه آنها در شبکه های تلفن همراه می تواند به جاسوسان و حتی خرابکاران چینی به زیرساخت های ضروری دسترسی پیدا کند.

بر اساس نامه وزارت اقتصاد آلمان که رویترز مشاهده کرده است، ممنوعیت برخی قطعات توسط شرکت‌های چینی Huawei و ZTE می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر شبکه تلفن همراه آلمان داشته باشد، اگر مجبور به تعویض در مقیاس بزرگ‌تر شوند.

چند روز پیش گزارش شد که آلمان قصد دارد اپراتورهای مخابراتی را از استفاده از قطعات خاصی که توسط شرکت‌های چینی Huawei و ZTE در شبکه‌های 5G ساخته شده‌اند، در اقدامی بالقوه قابل توجه برای رفع نگرانی‌های امنیتی، ممنوع کند.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع