وزارت امور مصرف‌کنندگان می‌گوید خرده‌فروشان نمی‌توانند برای ارائه خدمات روی شماره موبایل مشتریان اصرار کنند.

دادستان کل کشور گفت: این لایحه آماده است، فقط باید در جلسه موسمی پایان خرداد تیرماه به مجلس ارائه شود.

وزیر امور خارجه به خبرنگاران گفت: “فروشندگان می گویند که تا زمانی که اطلاعات تماس شخصی ارائه نشود، نمی توانند صورتحساب را تهیه کنند. این یک رویه تجاری ناعادلانه و محدودکننده بر اساس قانون حمایت از مصرف کننده است و هیچ منطقی پشت جمع آوری اطلاعات وجود ندارد.”

دادستان کل، آر ونکاترامانی، با حضور در مرکز، به دادگاه گفت که لایحه جدید در مورد حفاظت از داده های شخصی آماده است و در جلسه موسمی پارلمان معرفی خواهد شد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

نگرانی حفظ حریم خصوصی نیز وجود دارد. وی گفت: بنابراین توصیه‌ای به اتاق‌های صنعت خرده‌فروشی و صنعت CII و FICCI برای رسیدگی به این موضوع به نفع مصرف‌کنندگان صادر شده است.

ماه گذشته، دولت به دادگاه عالی اطلاع داد که دولت لایحه حفاظت از داده های شخصی دیجیتال را در جلسه آتی مجلس موسمی در ماه جولای ارائه خواهد کرد. یک هیئت پنج قاضی متشکل از قضات KM Joseph، Ajay Rastogi، Aniruddha Bose، Hrishikesh Roy و CT Ravikumar این موضوع را برای رسیدگی در ماه اوت حل کردند.

روهیت کومار سینگ، وزیر امور مصرف‌کننده، روز سه‌شنبه گفت، وزارت امور مصرف‌کننده به خرده‌فروشان توصیه کرده است که بر روی اطلاعات تماس شخصی مشتریان برای ارائه خدمات خاص پافشاری نکنند.

در هند اجباری نیست که مشتریان شماره تلفن همراه خود را به یک خرده فروش ارائه کنند تا صورتحساب تهیه کنند. با این حال، مشتریان با اصرار خرده فروشان بر روی یک عدد برای انجام معاملات، در وضعیت نامناسبی قرار می گیرند. اغلب اوقات، در بسیاری از این مواقع به مشتریان امکان انصراف داده نمی شود.

این توصیه پس از چندین شکایت مصرف کننده صادر شده است. او گفت که مشتریان از بسیاری از خرده فروشان شکایت کرده اند که در صورت امتناع از به اشتراک گذاشتن شماره تماس خود، به آنها خدمات ارائه نمی دهند.