وزارت بهداشت اعلام کرد برای 15 وب سایت فروش سیگار الکترونیکی، نظارت بر تبلیغات در شبکه های اجتماعی اطلاعیه صادر می کند.

در اطلاعیه وزارت بهداشت به وب‌سایت‌ها آمده است: «ما شناسایی کرده‌ایم که اطلاعات مربوط به تبلیغات آنلاین و فروش سیگارهای الکترونیکی غیرقانونی که طبق بند 4 قانون منع سیگار الکترونیکی غیرقانونی است میزبانی، نمایش، انتشار، ارسال می‌شود. و در پلتفرم شما به اشتراک گذاشته شد.” «با توجه به موارد فوق، و بر اساس بخش 79 (3) (ب) قانون فناوری اطلاعات، 2000 (قانون فناوری اطلاعات)، و به موجب اطلاعیه دولت مورخ 15 نوامبر 2021، امضاء کنندگان زیر این اجازه را دارند که شما را راهنمایی کنند. برای غیرفعال کردن دسترسی و یا حذف هر گونه اطلاعات شناسایی شده در سند ضمیمه شده بدون اینکه شواهد به هیچ وجه مخدوش شود.”

راجش بوشان، دبیر بهداشت اتحادیه، در نامه‌ای به دبیران ارشد اعلام کرده بود که مواردی از فروش دستگاه‌هایی مانند سیگارهای الکترونیکی در فروشگاه‌های لوازم التحریر یا نزدیک موسسات آموزشی نیز گزارش شده است که منجر به دسترسی آسان این محصولات به کودکان می‌شود.

این منبع رسمی گفت: “چهار از 15 نهاد آنلاین پاسخ داده و فعالیت خود را تعطیل کرده اند. ما همچنان منتظر پاسخ بقیه هستیم که در غیر این صورت اقدامات بعدی آغاز خواهد شد.”

این منبع گفت: “در صورت عدم پاسخگویی و رعایت قانون، وزارت بهداشت برای حذف این وب سایت ها به وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات مکاتبه می کند و بر این اساس با این وب سایت ها نیز برخورد قانونی خواهد شد.”

از نهادهای آنلاین خواسته شد تا ظرف 36 ساعت پس از دریافت اخطار پاسخ دهند.

یک منبع رسمی به PTI گفت: از 15 وب سایتی که “اخطار حذف” صادر شده است، چهار وب سایت فعالیت خود را متوقف کرده اند در حالی که بقیه هنوز پاسخی نداده اند.

منابع رسمی گفتند، وزارت بهداشت اتحادیه اطلاعیه‌هایی را به 15 وب‌سایت فروش سیگار الکترونیکی که در هند ممنوع شده‌اند ارسال کرده است و به آنها دستور داده است که تبلیغات و فروش این محصولات را متوقف کنند.
آنها گفتند که شش وب سایت دیگر در رادار هستند و افزودند که وزارتخانه همچنین تبلیغات و فروش سیگارهای الکترونیکی در رسانه های اجتماعی را به دقت رصد می کند و ممکن است به زودی اخطاریه هایی برای آنها صادر کند.

این وزارتخانه در ماه فوریه به همه ایالت‌ها و سرزمین‌های اتحادیه نامه نوشت تا از تبعیت مؤثر با ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی اطمینان حاصل کند و ابراز نگرانی کرده بود که این دستگاه‌ها همچنان به صورت آنلاین و با فروشندگان محلی در دسترس هستند.

قانون ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی (تولید، ساخت، واردات، صادرات، حمل و نقل، فروش، توزیع، نگهداری و تبلیغات) در سال 2019 لازم الاجرا شد.

علاوه بر این، در اطلاعیه آمده است، عدم انجام اقدامات لازم ممکن است جریمه هایی را تحت قانون فناوری اطلاعات و/یا قانون ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی به دنبال داشته باشد.

در اردیبهشت ماه، وزارت بهداشت برای اجرای دقیق‌تر این قانون اخطاریه عمومی صادر کرد و به همه تولیدکنندگان، تولیدکنندگان، واردکنندگان، صادرکنندگان، توزیع‌کنندگان، تبلیغ‌کنندگان و حمل‌ونقل‌ها از جمله پیک‌ها، وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خرید آنلاین دستور داد تا تولید، تهیه یا تهیه کنند. فروش سیگارهای الکترونیکی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم.


آیا Nothing Phone 2 به عنوان جانشین Phone 1 عمل خواهد کرد یا این دو در کنار هم وجود خواهند داشت؟ ما در مورد گوشی اخیراً راه اندازی شده این شرکت و موارد دیگر در مورد آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در این اخطار هشدار داده شده است که عدم رعایت این دستورالعمل «ممکن است حسب مورد به منزله کمک/معاونت در انتقال چنین اطلاعات غیرقانونی یا انجام چنین فعالیت‌های غیرقانونی باشد و ممکن است به دلیل میزبانی این اطلاعات، داده‌ها یا ارتباطات تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید. پیوندها”.