وزارت دادگستری کانادا می گوید خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت رقابت را کاهش می دهد

مایکروسافت برای تصمیم گیری در دادگاه قبل از تاریخ فسخ قرارداد در 18 جولای فشار آورده است. ممکن است در اوایل هفته آینده حکم صادر شود.

پیشنهاد مایکروسافت برای تصاحب سازنده بازی های ویدیویی Call of Duty نیز با مخالفت مقامات رقابت بریتانیا مواجه شده است. درخواست تجدیدنظر مایکروسافت به دادگاه تجدید نظر رقابت بریتانیا برای ۲۸ جولای برنامه ریزی شده است.

مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرد که با مجریان ضد تراست برای رفع نگرانی ها همکاری می کند.

وزارت دادگستری کانادا به این نتیجه رسیده است که قرارداد مایکروسافت برای خرید شرکت سازنده Call of Duty، Activision Blizzard “احتمالا” منجر به رقابت کمتر در برخی از جنبه های بازی خواهد شد.

روز پنجشنبه، این نامه در پرونده یک دادگاه فدرال ایالات متحده قرار گرفت که در آن کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده از یک قاضی می خواهد که به طور موقت معامله پیشنهادی را متوقف کند تا یک قاضی FTC زمانی برای ارزیابی آن داشته باشد. مذاکرات پایانی در این دادرسی برای روز پنجشنبه تعیین شده است.

یکی از سخنگویان مایکروسافت گفت: “ما از اداره رقابت کانادا اطلاعیه دریافت کردیم مبنی بر اینکه پس از پایان دوره انتظار رسمی که مانع از بسته شدن قرارداد می شود، به نظارت بر خرید Activision Blizzard ادامه خواهد داد.”

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در نامه‌ای به تاریخ چهارشنبه به وکلای مایکروسافت در ایالات متحده، این وزارتخانه اعلام کرد که به وکلای مایکروسافت و اکتیویژن در کانادا اطلاع داده است که این معامله احتمالاً منجر به رقابت کمتر در “کنسول‌های بازی و خدمات اشتراک چند بازی (و همچنین بازی‌های ابری) خواهد شد.