وزارت مخابرات به دنبال دیدگاه‌های TRAI در مورد تنظیم خدمات OTT مانند WhatsApp است: گزارش

بر اساس گزارش PTI به نقل از یک دولت ناشناس، توصیه‌های قبلی TRAI در مورد تلفن اینترنتی توسط DoT پذیرفته نشد، پس از آن دولت دوم به دنبال مرجع جامعی در مورد تلفن اینترنتی و ارائه‌دهندگان خدمات OTT بود که به کاربران امکان برقراری تماس و ارسال پیام از طریق اینترنت را می‌داد. رسمی

بنا بر گزارش ها، وزارت مخابرات (DoT) به سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (TRAI) مراجعه کرده است و نظرات آن را در مورد تهیه چارچوبی برای تنظیم برنامه های پیام رسانی اینترنتی و تماس صوتی می خواهد. طبق یک گزارش، این مقررات می‌تواند به ارائه‌دهندگان خدمات بیش از حد (OTT) مانند واتس‌اپ، سیگنال، Google Meet و سایر برنامه‌ها و سرویس‌های متعلق به متا اعمال شود. اپراتورهای مخابراتی در هند سال‌ها از TRAI خواستند تا اطمینان حاصل کند که قوانین آن برای مخابرات برای این سرویس‌ها که عملکردهای تماس و پیام‌رسانی مشابهی را ارائه می‌دهند نیز قابل اجرا است.

شایان ذکر است که TRAI سالهاست که با فشار اپراتورهای مخابراتی بر سر مقررات پخش کننده OTT در کشور مواجه بوده است. شرکت‌های مخابراتی استدلال کرده‌اند که این خدمات باید هزینه‌های مجوز را بپردازند و مشمول همان قوانین مربوط به شنود قانونی و کیفیت خدمات باشند.




منبع

TRAI قبلاً اعلام کرده بود که نیازی به تنظیم خدمات OTT وجود ندارد و DoT هفته گذشته با توجه به تغییر محیط با فناوری‌های جدید از TRAI درخواست توصیه‌های جدیدی کرد. در آن زمان، TRAI توصیه کرده بود که ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) می‌توانند تلفن اینترنتی را برای برقراری تماس در شبکه‌های تلفن ارائه کنند، در صورتی که هزینه‌های اتصال را پرداخت کنند (که از آن زمان برای اپراتورهای مخابراتی حذف شده است) و تجهیزات شنود قانونی نصب کنند، طبق این گزارش. .

دولت هنوز به طور رسمی برنامه هایی را برای تنظیم مقررات ارائه دهندگان خدمات OTT اعلام نکرده است.