وزیر دارایی می‌گوید هند رویه‌های عملیاتی استاندارد را برای کریپتو در دوره ریاست‌جمهوری آتی G20 ایجاد خواهد کرد.

وزیر دارایی، نیرمالا سیتارامان، گفت که هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی قوانین مؤثری را برای محافظت از جامعه کریپتو در برابر نوسانات رایج بازار و همچنین موارد سوء استفاده از دارایی های دیجیتال تنظیم و تدوین کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بانک مرکزی هند (RBI) از ممنوعیت بخش ارزهای دیجیتال حمایت می کند که در پس زمینه آن، وزیر دارایی در ماه جولای خواستار حمایت جهانی از مقررات ارزهای دیجیتال شده بود.

اعضای G20 – از جمله آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین و فرانسه، در میان دیگران – در حال بررسی پیش نویس چارچوب قانونی در مورد بخش کریپتو هستند.

وزیر دارایی در سخنرانی خود در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خاطرنشان کرد که استفاده از رمزارز در پولشویی یک موضوع مشکل ساز مرتبط با دارایی های دیجیتال است.

اعضای G20 در حال انجام ارزیابی های خود در مورد موضوعات مربوط به دارایی های کریپتو هستند. ما قطعاً می خواهیم همه اینها را جمع آوری کنیم و کمی مطالعه انجام دهیم و سپس آن را روی میز G20 بیاوریم تا اعضا بتوانند درباره آن بحث کنند و امیدواریم به یک چارچوب یا یک روش عملیاتی استاندارد برسیم تا در سطح جهانی، کشورها بتوانند یک چارچوب نظارتی مبتنی بر فناوری وزیر دارایی هند گفت: «این از اولین فرضیه ناشی می‌شود که هیچ کشوری نمی‌تواند به‌طور مؤثر ارزهای دیجیتال را به هر شکلی مدیریت یا تنظیم کند.»

او خاطرنشان کرد که چندین کشور دیگر عضو G20 نیز در مورد همین موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند، و در عین حال بر نیاز به اجماع بین‌المللی در مورد قوانین کریپتو تاکید کرد.
ما نمی‌خواهیم این فناوری مختل شود. ما می‌خواهیم این فناوری زنده بماند و همچنین در موقعیتی باشیم که فین‌تک و سایر بخش‌ها از آن بهره ببرند. اما اگر بحث پلتفرم‌ها، تجارت دارایی‌هایی که ایجاد شده‌اند، خرید و فروش سودآوری و مهم‌تر از همه، این کشورها در موقعیتی هستند که تجارت پول را درک کنند، آیا ما در موقعیتی هستیم که برای چه هدفی ایجاد کنیم. در حال استفاده است؟ وزیر دارایی تاکید کرد: از آنجا که تجربه اخیر در هند، ما پولشویی قابل توجهی را شناسایی کردیم.

آینده کریپتو در هند، حداقل در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت، به مثبت بودن یا نبودن این مقررات بستگی دارد. برای مثال، ما می‌توانیم به یک سیاست مالیاتی عادلانه‌تر امیدوار باشیم که بتواند احساسات سرمایه‌گذاران را همراه با برنامه‌های دولت متعادل کند. روشن افزود: برای کسب درآمد از این بخش.

“بالاخره، پتانسیل تحول آفرین کریپتو به هیچ حوزه قضایی خاصی مرتبط نیست، بلکه در سراسر جهان را در بر می گیرد. برای هند، این امید را ایجاد می کند که بتوانیم در خط مقدم انقلاب کریپتو باشیم تا سیاست های مترقی را شکل دهیم که می تواند نوآوری را در کشور تشویق کند. روشن گفت و الگویی برای بقیه دنیا باشید.

در گزارش اخیر، صرافی رمزنگاری KuCoin ادعا کرد که هند در حال حاضر بیش از 115 میلیون سرمایه‌گذار رمزارز دارد که 15 درصد از جمعیت عظیم آن را تشکیل می‌دهند.

به گفته نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند، ریاست گروه G20 را برعهده خواهد گرفت و تا یک سال آینده از دسامبر شروع به ریاست اتحادیه بین المللی خواهد کرد. در میان اولویت های اصلی خود، هند به دنبال همکاری با 19 کشور دیگر عضو گروه 20 در تدوین چارچوبی پیرامون ارزهای دیجیتال است که در سطح بین المللی کار می کند. در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر، وزیر دارایی گفت که تصمیم‌گیری در مورد نقش ارزهای دیجیتال در راه‌اندازی فین‌تک موجود در بخشی از دستور کارهای اولویت‌دار هند در دوره ریاست سالانه G20 است.

پیش‌نویس قوانین ارائه‌شده به G20 که توسط سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه یا OECD هدایت می‌شود، با هدف ایجاد پاسخگویی بیشتر برای تراکنش‌های رمزنگاری‌شده در مقابل تسهیل‌های انتقال رمزارز «عمدتاً ناشناس» فعلی است.

از آنجایی که ارزهای رمزنگاری شده توسط هیچ بانک مرکزی یا یک نهاد نظارتی اداره نمی‌شوند، اغلب برای انتقال مقادیر زیادی پول به مکان‌های مرزی، تحت پوشش ناشناس، مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

محمد روشن، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران GoSats، در صحبت با گجتز 360، گفت که Sitharaman در مورد درخواست برای استاندارد جهانی مقررات، به جای اینکه هر کشوری سیاست های جداگانه ای داشته باشد، درست می گوید.