ویژگی‌های سلامتی می‌تواند در آینده AirPods باشد

حدود یک سال پیش، مک آبزرور گزارش داد که اپل حق اختراعی را ثبت کرده است که ویژگی‌های پیشرفته سمعک‌هایی را که روی دستگاه‌های ساخته شده برای آیفون اجرا می‌شوند، توصیف می‌کند. این پتنت روشی را برای ایجاد تنظیمات برای کنترل حجم سمعک بر اساس شرایط محیطی توصیف می کند. این تنظیمات را می توان به طور خودکار بر اساس اطلاعات GPS و نقشه انتخاب کرد.

اما Ask اشاره کرد که تصور اینکه اپل با اضافه کردن ویژگی‌های سلامت به AirPods از مدل موجود خود خارج شود، سخت است.

این یک گام طبیعی برای اپل است. Mark N. Vena، رئیس و تحلیلگر اصلی در SmartTech Research در سن خوزه، کالیفرنیا، مشاهده کرد که سلامت تمرکز اصلی برای پوشیدنی‌های آنها بوده است.

او گفت: “به مرور زمان، آنها ممکن است بتوانند کیفیت شنوایی یک فرد را اندازه گیری کنند و از طریق یک اپلیکیشن به آنها بازخورد بدهند، که به فرد اجازه می دهد تا در مورد کم شنوایی خود اقدام پیشگیرانه انجام دهد.”

یکی از زمینه هایی که اپل منابع قابل توجهی را به آن اختصاص داده است، کمک به افراد مبتلا به دیابت برای مدیریت سطح قند خون است. پتانسیل این نوع کاربرد بسیار زیاد است. بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده، 37.3 میلیون نفر در ایالات متحده دیابت دارند – 28.5 میلیون بزرگسال مبتلا به این بیماری و 8.5 میلیون نفر تشخیص داده نشده اند.

او ادامه داد: «این نیاز به طراحی متفاوتی دارد. من مطمئن نیستم که آنها بتوانند چنین چیزهایی را بدون نوعی راه حل در کانال گوش انجام دهند. وقتی دقیقاً نظارت بر توانایی شنوایی را شروع می‌کنید، فکر نمی‌کنم بدون مکانیسمی در کانال گوش بتوانید از این مشکل خلاص شوید.»

کاهش پراکندگی دستگاه

AirPods Pro (اعتبار تصویر: Apple)


Ask خاطرنشان کرد: «این دستگاه‌ها پر از حسگر هستند. “چه مفهومی داره؟ شما می‌توانید حسگرهای بیشتری را در یک فرم کوچک‌تر ببندید و در عین حال از عمر باتری کاسته نشود.

این نوع ویژگی ها می توانند به عنوان جایگزینی برای سمعک عمل کنند. Ask توضیح داد: “به این فکر کنید که چگونه می توانید اندازه فونت را در تلفن هوشمند خود تغییر دهید تا مجبور نباشید از “خوانندگان” استفاده کنید.

ویژگی های خواب؟

تیم باجارین، رئیس Creative Strategies، یک شرکت مشاوره فناوری در سن خوزه، کالیفرنیا، مشاهده کرد: “امروزه بسیاری از شرکت ها از حسگرهای جدیدی برای نظارت بر وضعیت سلامت استفاده می کنند.”

حق ثبت اختراع برای تهیه ایرپاد با ویژگی های سلامت حداقل به سال 2014 برمی گردد. در طی آن سال ها، اپل پتنت هایی را برای استفاده از گوش و حسگر فتوپلتیسموگرافی (PPG) برای نظارت بر ضربان قلب افراد و مشخص کردن جریان خون در پوست گوش ثبت کرده است. همچنین سنسورهای الکتروکاردیوگرام، کاردیوگرافی امپدانس، پاسخ گالوانیکی پوست، سنجش VO2 و اندازه‌گیری دمای بدن را پیشنهاد کرده است.

محصول فعلی ایرپادهای اپل در حال حاضر دارای فناوری کمک شنوایی است. Live Listen که با دستگاه‌های شنوایی Made for iPhone متصل به iPhone، iPad یا iPod touch کار می‌کند، به کاربران امکان می‌دهد صدا را پخش جریانی کنند، به تماس‌های تلفنی پاسخ دهند، تنظیمات را انجام دهند و موارد دیگر.

او به TechNewsWorld گفت: “من فکر می کنم آنها ممکن است شروع به حرکت AirPods در جهت سمعک هوشمند کنند.”

او گفت: “آنها را در یک نسخه حرفه ای قرار دهید، برای سخت افزار جدید مبلغی را دریافت کنید و سپس به تدریج این ویژگی ها را به محصولات پایین دستی منتقل کنید.”

ایرپادها در حال حاضر پر از حسگرهایی هستند – میکروفون‌های دوتایی شکل‌دهنده برای صدای جهت‌دار، میکروفون‌های رو به داخل برای کاهش نویز پس‌زمینه، سنسور تشخیص پوست، شتاب‌سنج تشخیص حرکت و شتاب‌سنج تشخیص گفتار.


Apple AirPods Pro

به طور مشابه، بازار سمعک می تواند برای اپل نیز قابل توجه باشد. طبق گزارش موسسه ملی ناشنوایی و سایر اختلالات ارتباطی، حدود 15 درصد از بزرگسالان آمریکایی 18 ساله و بالاتر – 35.5 میلیون نفر – مشکلات شنوایی را گزارش کرده اند. این موسسه تخمین می زند که حدود 28 میلیون بزرگسال می توانند از سمعک بهره مند شوند.




منبع تبلیغات

با NICE Enlighten XO سریع خود سرویس هوشمند بسازید

به گفته Vena، اگر اپل می‌خواهد ویژگی‌های سلامتی با هدف کاهش شنوایی را جدی بگیرد، ممکن است نیاز به تغییر طراحی AirPods داشته باشد.

او به TechNewsWorld گفت: «اپل یک بازی طولانی انجام می دهد. آنها مدتهاست که به سلامتی پایبند بوده اند. و مانند بسیاری از شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی، مشکلات در مقیاس بزرگ را در جایی که معتقدند توانایی رقابتی برای ایجاد تفاوت دارند، پیگیری و اولویت‌بندی خواهند کرد.

فرصت بازار

به گفته خوزه آدورنو، که برای BGR می نویسد، ممکن است لازم نباشد منتظر نسخه های بعدی AirPods باشیم تا ویژگی های سلامتی در دستگاه ها ظاهر شوند زیرا نسخه های موجود محصولات دارای سخت افزاری برای پشتیبانی از این نوع ویژگی ها هستند.

جولی آسک، نایب رئیس و تحلیلگر اصلی در Forrester Research می گوید: این مسئله این نیست که آیا اپل ویژگی های سلامتی را به AirPods ارائه می کند یا خیر، بلکه این موضوع چه زمانی است.

قابلیت مشابهی، تقویت مکالمه، توسط AirPods Pro اپل پشتیبانی می‌شود. این اجازه می دهد تا آیفون مانند یک میکروفون استفاده شود، و با اشاره کردن تلفن به سمت شخصی که با او صحبت می کنید، شنیدن فردی را در یک محیط پر سر و صدا آسان تر می کند. هنگام ارسال به دستگاه AirPods Pro، گفتار آنها تقویت می شود.