ویژگی اشتراک‌گذاری Google Nearby برای اجازه انتقال فایل‌ها بین رایانه شخصی ویندوز، دستگاه‌های Android

هند در حال حاضر در این لیست نیست.

Nearby Share Beta با رایانه شخصی ویندوز شما کار می کند، چه برنامه در دسکتاپ باز باشد و چه در پس زمینه اجرا شود. ارسال عکس، ویدیو یا سند از رایانه شخصی خود به دستگاه اندرویدی نزدیک به آسانی کشیدن و رها کردن آن در برنامه، یا با انتخاب «ارسال با اشتراک گذاری نزدیک» در منوی کلیک راست است. فقط کافی است از لیستی که ظاهر می‌شود، دستگاه‌های اندرویدی را که می‌خواهید با آن به اشتراک بگذارید، انتخاب کنید.

برای استفاده از ویژگی Nearby Share، هم دستگاه‌هایی که فایل را به اشتراک می‌گذارند و هم دریافت‌کننده فایل باید با یک حساب Google وارد سیستم شوند تا به‌طور خودکار انتقال فایل را بپذیرند.

تنها اکنون است که نسخه بتا این ویژگی برای رایانه های شخصی ویندوزی راه اندازی شده است.

در همین حال، گوگل گفته است که به گسترش پشتیبانی رسمی برای به اشتراک گذاری محتوا با سایر دستگاه های اکوسیستم گوگل در زمان های آینده ادامه خواهد داد.


شرکت‌های گوشی‌های هوشمند بسیاری از دستگاه‌های قانع‌کننده را در سه ماهه اول سال 2023 روانه بازار کرده‌اند. برخی از بهترین تلفن‌های عرضه شده در سال 2023 که امروز می‌توانید بخرید کدامند؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ویژگی Nearby Share گوگل که قبلاً در گوشی‌های اندرویدی و کروم‌بوک‌ها در دسترس بود، اکنون در نسخه بتا به رایانه‌های شخصی ویندوزی نیز اضافه شده است. این ویژگی که مانند Airdrop اپل کار می‌کند، تلفن‌های اندرویدی و سایر دستگاه‌های اندرویدی را با رایانه‌های شخصی ویندوزی همگام‌سازی می‌کند تا اشتراک‌گذاری فایل را بدون مشکل و سریع انجام دهد. این برنامه برای دانلود از وب سایت اندروید گوگل در دسترس است. با رایانه های شخصی که از نسخه 64 بیتی ویندوز 10 و بالاتر استفاده می کنند، سازگار است.

گوگل برای اولین بار ویژگی Nearby Share را در سال 2020 معرفی کرد. پیش از این، این ویژگی به کاربران اندروید اجازه می‌داد فایل‌ها و پیوندها را فقط با مخاطبین خود (در دستگاه اندرویدی) به اشتراک بگذارند. با آپدیت بعدی، کاربران اجازه داشتند به طور همزمان فایل هایی را با چندین کاربر اندرویدی در اطراف خود انتقال دهند.

در حال حاضر، این بتا فقط در مناطق منتخبی از جمله اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، چک، دانمارک، دونباس، استونی، فنلاند، فرانسه و آلمان در میان سایرین در دسترس است.