پخش جریانی غول هایی مانند نتفلیکس، دیزنی+ و نبرد پرایم ویدیو برای برتری انیمه

Umezu گفت: “داشتن آنها می تواند از لغو اشتراک جلوگیری کند – این IP ها (خواص معنوی) چقدر قوی هستند.” ارائه این عناوین به عنوان یک پایه در نظر گرفته می شود و برای جلب وفاداری طرفداران انیمه با گزینه های متنوع فزاینده کافی نیست. این بدان معناست که پلتفرم‌ها به دنبال حفظ حقوق انحصاری محتوا یا تولید مشترک انیمیشن اصلی خود هستند تا متمایز شوند.

باز کردن بازار

بر اساس گزارش سرویس تخصصی صنعت Parrot Analytics، تقاضا برای انیمه از سال 2020 تا 2021 35 درصد افزایش یافته است. پس جای تعجب نیست که پخش‌کننده‌های بین‌المللی به دنبال راه‌هایی برای سرمایه‌گذاری بر افزایش علاقه هستند. در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که Disney+، یک انیمه نسبتاً دیر وارد شده، شروع به ارائه انیمه‌های مورد علاقه طرفداران کرده است که در جاهای دیگر مانند Demon Slayer، Spy x Family و Jujutsu Kaisen یافت می‌شود.

محتوای اولیه اولیه در نتفلیکس این موضوع را منعکس می‌کرد و بر روی نمایش‌هایی که منتقدان می‌گویند انیمه علمی تخیلی هاردکور چند دهه پیش را تداعی می‌کرد، سنگین بود. در میان آنها Devilman Crybaby بود، داستان یک پسر شیطان که خشونت و برهنگی فراوان را به نمایش می گذاشت.

یوجی یامانو، مدیر محتوای نت‌فلیکس، متقاعد شده است که بازار هنوز اشباع نشده است، و معتقد است که رقابت فقط «این صنعت را هیجان‌انگیزتر می‌کند». در سطح جهانی، من فقط در انیمه فضای بیشتری برای رشد می بینم.”


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

سال گذشته، Disney+ حقوق پخش انحصاری فصل دوم از حماسه باند دوچرخه‌سواری نوجوانان موفق Tokyo Revengers را اعلام کرد، بخشی از یک معامله پرسود با غول انتشاراتی Kodansha.

از علمی-تخیلی با رتبه R گرفته تا ماجراجویی‌های باند دوچرخه‌سواری نوجوانان، پلتفرم‌های استریم درگیر نبردی شدید برای تسلط بر یکی از داغ‌ترین و پرسودترین رسانه‌های بخش سرگرمی هستند: انیمه. محبوبیت کارتون‌های پیشگام در ژاپن که تا حدی به دلیل همه‌گیری این بیماری تقویت شده است، معدن طلایی را برای غول‌های پخش جریانی مانند نتفلیکس، دیزنی پلاس و آمازون پرایم ایجاد کرده است.

به‌طور سنتی، انیمه‌های ژاپنی از «کمیته‌های تولید» متشکل از ناشران، پخش‌کنندگان تلویزیون، سازندگان اسباب‌بازی و دیگر بازیگران صنعت پدید می‌آیند. این‌ها مدت‌هاست که نقش کلیدی در گسترش احتمالات درآمدی یک سریال، از تجارت شخصیت‌ها گرفته تا بازی، داشته‌اند. نتفلیکس وقتی مستقیماً با استودیوی انیمیشن توکیو Production IG در سال 2018 همکاری کرد و سیستم را دور زد، پرهای صنعت را به هم زد.

بر اساس تحقیقات گرند ویو، ارزش بازار جهانی انیمه در سال 2022 به 28.6 میلیارد دلار (حدود 234825 کرور روپیه) رسید و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 ارزش آن دو برابر شود. مدیر عامل شرکت مشاوره سرگرمی GEM Partners مستقر در توکیو به خبرگزاری فرانسه گفت. “ما شک داریم که رقابت در انیمه به زودی کند شود.”

سودو، متخصص انیمه، گفت: «یک تضاد بین دو منفعت متضاد وجود دارد – بین پلتفرم‌هایی که انحصاری‌های بیشتری می‌خواهند و بازیکنان کمیته تولید که می‌خواهند تا حد امکان انحصار (برای خدمات استریم) کمتری داشته باشند. کارشناسان می گویند این تضاد اغلب منجر به این می شود که معاملات اصلی نتفلیکس بر اساس آثاری باشد که کمتر به احساسات ملی مانند Demon Slayer تبدیل می شوند.

تایکی ساکورای، تهیه کننده ارشد انیمیشن نتفلیکس به خبرگزاری فرانسه گفت: «احساس من این است که سازندگان می خواستند کاری را با ما انجام دهند که در سیستم موجود شانس کمی برای انجام آن داشتند. آن فشار اولیه «تجربی» از آن زمان به بعد جای خود را به فهرست گسترده‌تری داده است، از جمله کمدی، «شونن» سنتی که پسران جوان را هدف قرار می‌دهد و حتی یک پروژه استاپ موشن با بازی یک خرس عروسکی. طرفداران قدیمی خدمات اختصاصی دیگری نیز دارند، از جمله کتابخانه عظیم آنلاین انیمیشن Crunchyroll.

نتفلیکس در این بازار چیزی دور از ذهن را ثابت کرده است، فراتر از ربودن آثار موجود و کار مستقیم با استودیوهای انیمیشن، به آنها آزادی عمل خلاقانه غیرمعمولی برای ساختن داستان‌های جدید می‌دهد.

اما حتی جالوت های پخش جریانی با نفوذ در سراسر جهان، تعداد مخاطبان نسبتا کمی در ژاپن دارند. این امر برای برخی از بازیگران صنعت، به‌ویژه ناشرانی که می‌خواهند برای اقتباس‌های انیمه‌ای از عناوین مانگای خود، حداکثر نوردهی را داشته باشند، پرچم‌های قرمز ایجاد می‌کند و نگران هستند که معاملات پخش انحصاری دسترسی آنها را در ژاپن محدود کند.

کریستوفر همیلتون از Parrot Analytics مستقر در ایالات متحده، گفت: نتفلیکس با محتوای اصلی خود، آن را به «پلتفرمی که بیشترین افزایش تقاضای جهانی برای انیمه در سال 2021 را به همراه داشت»، به دست آورده است.

فشار “تجربی”.

به گفته شوتا ایتو، تحلیلگر ارشد داده GEM Partners، هیچ یک از انیمه های اصلی نتفلیکس در لیست 20 پربیننده برتر کاربران ژاپنی در سال 2022 قرار نگرفتند. با این حال، استریمر چشم‌انداز جذابی برای استودیوهایی است که پروژه‌های چالش‌برانگیز تجاری‌تری دارند که بازار سنتی می‌تواند آن‌ها را بیش از حد مورد توجه قرار دهد.

“مقداری [in the anime industry] میتسوهیسا ایشیکاوا، رئیس پروداکشن IG، گفت: ناراحت بودند زیرا فکر می‌کردند آنچه را که در طول این سال‌ها ساخته‌اند را نابود خواهیم کرد. او تا آنجا پیش رفت که نتفلیکس را به «کشتی‌های سیاه» تشبیه کرد – کشتی‌های آمریکایی قرن نوزدهمی که ژاپن را پس از صدها سال انزوای تجاری مجبور به بازگشایی کردند. او گفت: «روش داخلی ساخت انیمه ناگهان به اجبار باز شد.

تاداشی سودو، کارشناس انیمه، گفت: آمازون پرایم همچنین به دنبال “انحصار” فیلم‌های پرفروش بوده است، از جمله فیلم One Piece: Red – پرفروش‌ترین فیلم ژاپن در سال گذشته.