پرتاب اسپیس ایکس برای ماموریت خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی توسط فضانوردان سعودی ملحق می شود

در سال 1985، شاهزاده سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز، خلبان نیروی هوایی، در یک سفر فضایی سازماندهی شده توسط ایالات متحده شرکت کرد.

خدمه چهار نفره با کپسول SpaceX Dragon به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر می‌کنند و 10 روز را در ایستگاه فضایی در حال گردش می‌گذرانند.

پرتاب Axiom Mission 2 (Ax-2) روی موشک فالکون 9 SpaceX برای ساعت 22:43 به وقت شرقی در 8 می (08:13 صبح به وقت IST در 9 می) از مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال، فضای Axiom و مقامات ناسا در یک جلسه توجیهی برای پیش نمایش این پرواز گفتند.

امارات متحده عربی همسایه نیز در ماموریت های فضایی شرکت کرده است و یک فضانورد اماراتی به نام سلطان النیادی یک ماه پیش برای اقامت شش ماهه وارد ایستگاه فضایی شد.


پس از مواجهه با بادهای مخالف در هند در سال گذشته، شیائومی قرار است در سال 2023 رقابت را به عهده بگیرد. برنامه های این شرکت برای سبد محصولات گسترده و تعهد آن به ساخت در هند در این کشور چیست؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ماموریت به ISS دومین ماموریت Axiom Space، یک شرکت فضایی خصوصی خواهد بود.

همچنین پگی ویتسون، فضانورد سابق ناسا که چهارمین پرواز خود را به ایستگاه فضایی بین المللی انجام خواهد داد، و جان شافنر، تاجری از تنسی که به عنوان خلبان خدمت خواهد کرد، نیز حضور خواهند داشت.

ماموریت فضایی با حضور یک زن سعودی آخرین اقدام پادشاهی برای اصلاح تصویر فوق محافظه کارانه خود است.

مقامات فضایی Axiom و ناسا روز پنجشنبه گفتند، دو فضانورد از عربستان سعودی، از جمله اولین زن سعودی، در 8 می از فلوریدا برای یک ماموریت خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) پرواز خواهند کرد.

ریانه برناوی، محقق سرطان سینه، اولین زن سعودی خواهد بود که به فضا سفر می کند و علی القرنی، خلبان جنگنده، همکار عربستانی به او می پیوندد.

اما این اولین حمله این پادشاهی نفت خیز به فضا نیست.

Axiom Space اولین ماموریت فضانورد خصوصی خود را به ISS در آوریل 2022 انجام داد. چهار فضانورد به عنوان بخشی از Ax-1 17 روز را در مدار گذراندند.