پرتاب فضاپیمای آرتمیس I SLS-Orion ناسا به دلیل مشکل خونریزی موتور متوقف شد: تمام جزئیات

“کنترل‌کننده‌های پرتاب به بررسی این موضوع ادامه می‌دادند که چرا آزمایش خون‌رسانی برای رساندن موتورهای RS-25 در پایین مرحله اصلی به محدوده دمایی مناسب برای بلند کردن موفقیت‌آمیز نبود و در پنجره پرتاب دو ساعته زمان تمام شد. مهندسان. آژانس فضایی توضیح داد که به جمع آوری داده های اضافی ادامه می دهند.

بیل نلسون، مدیر ناسا در یک جلسه توجیهی گفت: “ما پرتاب نمی کنیم تا زمانی که درست نشود.” “شما نمی توانید بروید، دستورالعمل های خاصی وجود دارد. و من فکر می کنم این فقط گویای این است که این یک ماشین بسیار پیچیده است، یک سیستم بسیار پیچیده و همه آن چیزها باید کار کنند. و شما نمی خواهید شمع را روشن کنید، تا زمانی که آماده رفتن است.”

ناسا روز دوشنبه اعلام کرد که پرتاب فضاپیمای Artemis I SLS-Orion به دلیل مشکل در یکی از موتورهای موشک متوقف شده است. دقایقی پس از آن که قرار بود فضاپیما در اوایل امروز از مرکز فضایی کندی در فلوریدا منفجر شود، آژانس فضایی ایالات متحده توضیح داد که پرتاب Artemis I – اولین گام ناسا برای بازگرداندن انسان به ماه – پاک شده است. در همین حال، به گفته ناسا، تاریخ بعدی پرتاب در مرحله بعدی اعلام خواهد شد.

انتظار می‌رود که ناسا تاریخ بعدی پرتاب Artemis I را در آینده و پس از رفع مشکلات موتور اعلام کند. آژانس فضایی ایالات متحده قبلاً تاریخ پرتاب پشتیبان را در 2 و 5 سپتامبر برای پرتاب Artemis I تعیین کرده بود، اما در حال حاضر مشخص نیست که آیا موشک تا آن تاریخ برای پرتاب آماده می شود یا خیر.




منبع

راشل کرافت، متخصص ارتباطات ناسا، در پستی در وبلاگ آژانس فضایی گفت، مدیر پرتاب Artemis I تلاش برای پرتاب Artemis I را در روز دوشنبه در ساعت 8:34 صبح به وقت شرقی (6:04 بعد از ظهر به وقت شرقی) متوقف کرد. به گفته ناسا، هم فضاپیمای اوریون که برای حمل فضانوردان به ماه در آینده طراحی شده است و هم سیستم پیشرفته پرتاب فضایی (SLS) در زمان توقف پرتاب، در پیکربندی ایمن و پایدار باقی ماندند.

نلسون توضیح داد: “ما این موشک و فضاپیما را به گونه ای تحت فشار و آزمایش قرار می دهیم که هرگز این کار را با خدمه انسانی انجام ندهید. این هدف از یک پرواز آزمایشی است.”