پرداختن به نیاز به آموزش هوش مصنوعی بهتر در محل کار

یک چالش رایج در استفاده از هوش مصنوعی در محیط کار این است که بسیاری از کارمندان آموزش مناسبی برای استفاده موثر از هوش مصنوعی ندارند.

بر اساس شاخص روند کار مایکروسافت و لینکدین در سال 2024 در مورد وضعیت هوش مصنوعی در کار، که در ماه می منتشر شد، تنها 39 درصد از کاربران هوش مصنوعی در محل کار آموزش می بینند. این گزارش چهار دسته از کارگران را شناسایی می کند: افراد شکاک، کاربران بی میل، کاربران ضعیف یا آموزش ندیده، و کاربران قدرتمند.

کاربران قدرتمند، که 78 درصد از این دسته آخر را تشکیل می‌دهند، ممکن است بزرگترین چالش را برای بخش‌های فناوری اطلاعات ایجاد کنند. آنها اغلب ابزارهای هوش مصنوعی خود را برای بهبود عملکرد شغلی به کار می برند. در شرکت‌های کوچک‌تر، 80 درصد از این کاربران قدرتمند از اتصالات هوش مصنوعی بدون آگاهی IT استفاده می‌کنند.

خوان بتانکور، مدیر عامل Humantelligence، خاطرنشان کرد: همانطور که هوش مصنوعی محیط های کاری را تغییر می دهد، مهم ترین پتانسیل آن در تقویت مهارت های انسانی است که عملکرد کارکنان را تعریف می کند – خلاقیت، همکاری و حل مسئله. شرکت او استراتژی‌های آموزشی فردی را برای آموزش بهتر رهبران و کارگران آنها برای ادغام هوش مصنوعی ایمن و کارآمد توسعه می‌دهد.

با توجه به تعداد کمی از کارگرانی که برای به کارگیری هوش مصنوعی آموزش های حین کار را دریافت می کنند، او از شرکت ها می خواهد که این شکاف آموزشی حیاتی را برطرف کنند. نرم افزار هوش انسانی در جریان کاری سازمان ها ادغام می شود. او توضیح داد که آموزش و پلتفرم پلاگین برای ایجاد یک محیط یادگیری که رشد شغلی و نوآوری در کسب و کار را تسریع می کند، ترکیب می شوند.

Betancourt می‌گوید که مفهوم آموزشی زمانی که برای رهبران کسب‌وکار مطرح شده است، به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است، اما تاکنون نرخ پذیرش پایینی داشته است. او رویکرد Humantelligence را مبتنی بر هوش مصنوعی و در مقایسه با راه حل های دیگر منحصر به فرد توصیف می کند.

از هر پنج شرکتی که ما آن را به آنها ارائه می کنیم، فقط یک نفر به خرید محصول می پردازد، که تکان دهنده است. بتانکور به TechNewsWorld گفت: وقتی آن را می‌خرند، عاشقش می‌شوند.

هوش مصنوعی چگونه محل کار را تغییر می دهد

گزارش استفاده از هوش مصنوعی Microsoft-LinkedIn نشان داد که بسیاری از کارمندان بی سر و صدا از ابزارهای هوش مصنوعی بدون راهنمایی یا مجوز مناسب از سوی رهبری استفاده می کنند.

این تحقیق بر اساس نظرسنجی از 31000 نفر در 31 کشور، روند کار و استخدام در لینکدین، تریلیون ها سیگنال بهره وری مایکروسافت 365 و تحقیق با مشتریان Fortune 500 است. نتایج نشان می دهد که چگونه در یک سال، هوش مصنوعی بر نحوه کار، رهبری و استخدام افراد در سراسر جهان تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، 52 درصد از کارمندانی که از هوش مصنوعی در محل کار استفاده می کنند، تمایلی به اعتراف ندارند که برای کارهای حیاتی به آن متکی هستند. علاوه بر این، 53 درصد نگران این هستند که استفاده از هوش مصنوعی برای کارهای مهم ممکن است آنها را قابل تعویض به نظر برساند.

این گزارش نشان می‌دهد که شرکت‌ها با عدم استقبال استراتژیک از هوش مصنوعی، تمام مزایای آن را از دست می‌دهند. این فقدان نظارت همچنین خطر به خطر افتادن داده های شرکت را افزایش می دهد، زیرا رهبری بر امنیت سایبری و نگرانی های حفظ حریم خصوصی تمرکز می کند.

رایان روسلانسکی، مدیر اجرایی لینکدین در بیانیه‌ای درباره نتایج این نظرسنجی گفت: «هوش مصنوعی کار را دوباره تعریف می‌کند و واضح است که ما به کتاب‌های بازی جدید نیاز داریم.

وی افزود، رهبرانی که چابکی را بر ثبات اولویت می‌دهند و در مهارت‌سازی داخلی سرمایه‌گذاری می‌کنند، به سازمان‌هایشان مزیت رقابتی می‌دهند و تیم‌های کارآمدتر، متعهدتر و عادلانه‌تر ایجاد می‌کنند.

تطبیق آموزش هوش مصنوعی به سبک های مختلف یادگیری

سبک های یادگیری متفاوت است. برخی از افراد ممکن است به صورت مفهومی یاد بگیرند، نه با مثال ها و نتایج مبتنی بر داده. دیگران ممکن است دوست داشته باشند به طور مستقل یاد بگیرند و به تنهایی چیزها را بفهمند. بتانکور توضیح داد که برخی از افراد دوست دارند پاسخ‌ها را سرهم کنند و برخی دیگر محیط‌های کلاس با گروه‌ها را دوست دارند تا بتوانند سؤال بپرسند.

با بسیاری از سبک های یادگیری مختلف، ابزار Humantelligence سبک یادگیری هر فرد را شناسایی می کند. پلتفرم آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی و روش‌های نگهداری این شرکت منحصر به فرد است زیرا امکان آموزش را از طریق رویکردهای تجویز شده جداگانه فراهم می‌کند.

او گفت: “ما این کار را در سطح فردی انجام می دهیم.” “این بسیار بیشتر از نحوه رسیدگی به جعبه گفتگو با تماس های دریافتی و نمایندگان زنده است. بسیار سازگارتر است.»

این تنوع را برای آموزش گروه های مردم فراهم می کند. به عنوان مثال، او خاطرنشان کرد، نحوه آموزش شما به تمام عوامل مرکز تماس که دارای نوع خاصی از مشخصات از نظر روان‌سنجی، رفتارها و انگیزه‌هایشان هستند، بسیار متفاوت از نحوه ارائه سبک‌های کاری، چارچوب آموزشی و محتوا است. بخش های حسابداری، مالی و فروش.

ابزار ما برای آموزش هوش مصنوعی در تمام صنایع کار می کند. توسط صنعت کمتر عمودی می شود و توسط هر فرد بیشتر عمودی می شود. ابزار ما، اگرچه توسط شرکت ارائه می‌شود، اما به مردم اجازه می‌دهد تا همه کارکنان را آموزش دهند.» وی افزود که سطح مهارت موجود کارگران اهمیتی ندارد.

آموزش مداوم هوش مصنوعی

محصول آموزشی جدید Humanteligence تماماً در مورد آموزش به کارگران برای استفاده از هوش مصنوعی در مشاغل خود است. تمرکز این محصول صرفاً بر آموزش به کارگران نحوه استفاده از هوش مصنوعی در مشاغل خود است، نه سایر اهداف آموزشی. با این حال، ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی که سبک‌های یادگیری ذاتی کارگران را شناسایی می‌کند، از اهداف آموزشی مختلف نیز پشتیبانی می‌کند.

شرکت توسعه نرم‌افزار به‌جای ارائه راه‌حلی یک‌باره و مبتنی بر کارگاه، ابزاری برای بهینه‌سازی مداوم ارائه می‌کند. این تضمین می کند که 90٪ از نیروی کار شرکت هر روز و هر هفته آموزش مداوم را در هر پلت فرم یا روش تحویل دریافت می کنند.

ما بینش ها را با ال. بنابراین این تفاوت بزرگی است که هوش مصنوعی اجازه می دهد آموزش در زمان مناسب برای فرد مناسب در آن لحظه انجام شود.» بتانکور اضافه کرد.

از زمان شروع Humanteligence در سال 2016، تمرکز آن با تغییر نیازهای کسب و کارها تغییر کرده است. این مسیر به دنبال توسعه راه‌حل‌های محل کار بود که در شرایط قبل تا پس از کووید تغییر یافت و منجر به انفجار هوش مصنوعی شد که تقریباً دو سال پیش آغاز شد.

ما چهار مرحله از شرکت داریم، بنابراین سه بار از ایده اصلی کاری که انجام می‌دادیم، دور شده‌ایم. بتانکور به اشتراک گذاشت هوش مصنوعی تنها جدیدترین نسخه کاری است که ما انجام می دهیم.

تطبیق هوش مصنوعی با نیازهای در حال توسعه کسب و کار

ماموریت اولیه استارت آپ استفاده از بینش روان سنجی در مورد کارمندان بود تا بداند چرا افراد بر اساس روانشناسی خود عمل می کنند. ابزار روان‌سنجی داده‌هایی را در مورد رفتارهای افراد با عملکرد بالا در مقابل افراد با عملکرد پایین ارائه می‌دهد و انگیزه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که سبک‌های کاری آنها را هدایت می‌کنند.

در طول چهار سال اول شرکت، آن محصول رتبه‌بندی بینش به ابزاری برای استخدام بر اساس تطابق الگوریتمی تبدیل شد. در آن زمان یک نوع هوش مصنوعی سبک، نتایج به شرکت‌ها اجازه می‌داد تا از بین 5 مورد برتر از بین هزاران متقاضی برای موقعیتی در هر شرکتی انتخاب کنند.

سپس کووید ضربه خورد و Humanteligence تمام درآمد خود را از دست داد. هیچ کس از نرم افزار برای استخدام استفاده نمی کرد. بتانکور اظهار تاسف کرد، هیچکس استخدام نمی کرد.

تغییر در نیازهای کسب و کار منجر به اولین محور شد – ایجاد بستری برای مدیریت فرهنگ. این پلتفرم از تحلیل روان‌سنجی برای ارزیابی کارمندان موجود استفاده کرد که به رهبران و همکاران کمک کرد تا مجموعه‌ای از فرهنگ یا پویایی تیم خود را ببینند. این بینش به نکاتی در مورد مدیریت یا همکاری بهتر در یک تیم منجر شد.

پس از دو سال، ما ادغام شدیم، به نوعی مانند Grammarly که گردش کار خود را یکپارچه می کند. بتانکور در مورد انتقال به پلتفرم محوری بعدی گفت: ما این مدیریت فرهنگ، همه آن بینش‌های ایمیل را در Teams، در Slack ادغام کردیم، به طوری که وقتی در هر پلتفرمی از برقراری ارتباط یا همکاری هستید، بتوانید یک نمایه ایجاد کنید.

محور نهایی نتیجه پیشرفت های هوش مصنوعی در 18 ماه گذشته است. هوش مصنوعی ابزاری برای ارائه بینش دقیق برای هر فرد در هر محیطی فراهم می کند. از این رو، Humanteligence فرآیند بهتری را برای شرکت ها ایجاد کرد تا کارکنان خود را برای استفاده از هوش مصنوعی آموزش دهند.

موانع پذیرش هوش مصنوعی در محیط کار

به گفته Betancourt، دلایل خاصی وجود دارد که چرا مشتریان بالقوه پس از بیان واکنش‌های مثبت در ارائه‌های مربوط به نرم‌افزار به جلو حرکت نمی‌کنند.

گران است. بودجه بیشتری دارد. آنها ROI را نمی دانند. “شما نمی توانید یک عدد برای بازگشت سرمایه در نظر بگیرید که مردم سریع تر یا بهتر یاد می گیرند.”

از قضا، با وجود دوست داشتن تمام بینش ها در مورد آموزش، برخی از شرکت ها نمی خواهند که آنها از طریق هوش مصنوعی ارائه شوند. او افزود که آنها نسخه ای را با تمام بینش ها اما به صورت دستی تحویل می دهند.

او با کنایه گفت: «آنها می خواهند که بیشتر با دست تغذیه شود.

چالش دیگر فقدان ساختار رهبری برای مدیریت هوش مصنوعی است. تأمین مالی آموزش اغلب بین CIO و CTO قرار می گیرد و مسائل مربوط به بودجه را ایجاد می کند.

ما در حال اتصال به پلتفرم های ارتباطی و همکاری هستیم. همه اینها تحت CTO است، اما آموزش زیر نظر منابع انسانی است. بنابراین، یکی از مشکلات این است که رئیس آموزش هوش مصنوعی وجود ندارد. او خاطرنشان کرد: هیچ افسر ارشد هوش مصنوعی وجود ندارد.

منبع